Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jamo Classic 8, defekt bas enhed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har netop fået et par Jamo Classic 8 af en kammerat, dog er der problemer med bassen i den ende - og eftersom han er lidt af en festabe, kunne det godt tænkes at de var sprunget.

Mit spørgsmål går på om i kender til hvor man kan få skiftet en sådan enhed ud, fordi man kan vel ikke bare skifte bassen ud med en hvilken som helst bare den passer. Har skrevet til Jamo, men der er vente tid.

Sætter pris på ethvert input

hilsen,

Nipmads

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Det skal helst være en original erstatning - kanske den kan findes her? http://www.hoejttalerbutikken.dk/group.asp?group=42&page =3&sub=0

Prøv at skrue enheden ud og se hvad der står på den.

Jeg vil også sige at hvis han er lidt af en festabe burde han overveje om de jamo'er overhovedet er de rigtige højttalere for ham...

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Hvad er der galt med bassen? Er den helt væk eller skratter den blot? Det kan være det kan hjælpe at vende den, eller checke om en ledning måske rør enheden på bagsiden. Der er en del ledningsrod i de højtalere:-)
Hvis du får dem lavet kan jeg varmt anbefale at skifte den modstand der sidder i dele filteret til en kulmodstand. Jeg fik en til 12 kroner, og det hjalp meget på diskanten der blev tydeligere og mere behagelig!

held og lykke!
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Det er synd de er blevet spillet ud - ja, også derfor han har overdraget dem til mig.

Jeg har checket med en jamo forhandler, og én bas koster 438 kroner. Hvis det så er de samme som "exciter" henviser til, til 165 er det jo en ganske nem løsníng.

Mig forstået er der slet ingen bass, hverken skrat eller noget - jeg har ikke enhederne fysisk ved mig endnu. Men det kunne da være ganske interresant at checke slangefarmen...

Jeg har aldrig prøvet det med modstande eller dets lige, kan du evt forklare det yderligere?

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

hov forresten!

Når du siger der slet ikke er bas, mener du da at der SLET ikke nogen bas (i nogen af de to basenheder) eller blot den ene? Jamo Classic 8 er jo lavet til biwiring!
Kommet nemlig til at tænke på den måde indgangsterminalen er lavet på. Her sidder ledninger til hvert sæt enheder (bas/mellemtone - diskant) fast på indgangsskruerne med en ussel lille møtrik, der på min havde løsnet sig, en overgang, så diskant forsvandt. Måske det kan være tilfældet her? Det ville sgu være nemt hva?:-)

Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

nipmads
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

hehe,

Det har jeg gjort ham opmærksom på flere gange, og har selv også ordnet det - så det burde ikke være det.

Har kigget på det link som exciter har skrevet, længere oppe - kunne man bare bruge en af de 6½ derfra mon?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes