| Forfatter |
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg har idag følgende højttalere i stuen:
2 x Dali Blue 6006 (fronthøjttaler) 1 x Dali Blue C1000 (centerhøjttaler) 2 x Dali Blue 1001 (baghøjttaler)
Ovenstående drives af en: NAD T753v2
Jeg overvejer at rykke en serie op og anskaffe mig et nyt setup bestående af:
2 x Dali Concept 10 (fronthøjttaler) 1 x Dali Concept CT (centerhøjttaler) 2 x Dali Concept 1 (baghøjttaler)
Er ovenstående værd at smide penge efter (eventuelt brugt) eller vil det være begrænset hvad jeg vil få ud af at skifte? Er pengene givet bedre ud på en subwoofer?
Jeg må for en god ordens skyld sige at jeg både ser film (havde i nok gættet), men også lytter en del til musik.
Jeg indrømmer at jeg har oprettet en lignende tråd i surround-foraet, men tror måske det hører bedre hjemme her.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
|
Hej alle,
Jeg har idag følgende højttalere i stuen:
2 x Dali Blue 6006 (fronthøjttaler) 1 x Dali Blue C1000 (centerhøjttaler) 2 x Dali Blue 1001 (baghøjttaler)
Ovenstående drives af en: NAD T753v2
Jeg overvejer at rykke en serie op og anskaffe mig et nyt setup bestående af:
2 x Dali Concept 10 (fronthøjttaler) 1 x Dali Concept CT (centerhøjttaler) 2 x Dali Concept 1 (baghøjttaler)
|
|
|
Nu vil jeg jo synes at skift til Concept vil være et skridt ned. Vil du skridtet op og blive i Dali så kig på Ikon eller Evidence(SE) __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK da, det ser ud til at jeg ikke har læst nok på lektien.
Troede ellers at concept 10 i modsætning til Blue 6006 ville være et skridt i den rigtige retning.
Skal jeg se mig om efter en subwoofer i stedet hvis jeg vil have bedre bas?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
|
OK da, det ser ud til at jeg ikke har læst nok på lektien.
Troede ellers at concept 10 i modsætning til Blue 6006 ville være et skridt i den rigtige retning.
Skal jeg se mig om efter en subwoofer i stedet hvis jeg vil have bedre bas?
|
|
|
Så vidt jeg lige husker modelserierne er blue bedre end concept. Men til dit behov kan Concept10 godt være bedre end Blue6006. Hvis du køber en fornuftig sub, fx B&W ASW600 eller bedre, vil det uden tvivl give bedre bas end at skifte højtalere.
Men hvis du synes du til musik mangler noget i Blue (som ikke er bas) er du bedre stillet i andre modeller end Concept. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt har jeg mere fidus til B&W end til Dali når det kommer til subs. Har selv med stor tilfredshed tidligere brugt B&W sub til mit Dali set-up.
At du stræber efter mere og bedre kender jeg kun alt for godt fra mig selv. Men hvis det er sådan du har det, skal du starte højt oppe på kvalitetsstigen for ikke at bruge mange penge på løbende at lave småforbedringer.
Hvis du er villig til at købe brugt og vi taler Dali, så kig på Evidence(SE) eller bedre. Jeg ved ikke om der er kommet Ikon på brugtmarkedet endnu, men den serie kan også være interesant. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 02:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god subwoofer kan i tillæg til at være en sub også indirekte give dig en bedre forstærker, og et par bedre højtalere. Det er fordi at om du setter alle dine højtalere til 'small' så vil forstærkeren aflastes da den ikke længere skal gengive noget bas, og det samme gælder for højtalerene. Jo mindre din forstærker er, og jo hårdere præsset dine højtalere er, desto større vil effekten blive.
Om du vil ha nye højtalere så vil Evidence være en naturlig opgradering, et par brugte 470 koster ca 3500kr. Centeren i Evidence serien matcher så dårligt med frontene at du kan lige godt beholde din C1000.
Men, et par højtalere vil ikke kunne blive nogen erstatning for en god sub. Hvor stort er dit rum, og hvor meget er du villig til at bruge på en sub?
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min nuværende stue er vel 25 m^2 og hvis et huskøb lykkes ender jeg med en stue på vel ca. 50 m^2.
Jeg vil nok kunne ofre op mod 6.000 på en sub hvis det endelig er (WAF har ingen betydning, her bestemmer JEG ).
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set et sæt 8008 til 3.500 DKK i salgssektionen, vil de være et skridt i den rigtige retning, eller bør jeg i stedet købe en subwoofer eller rykke væsentligt højere op ad rangstigen med hensyn til højttalere?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
| Jeg har set et sæt 8008 til 3.500 DKK i salgssektionen, vil de være et skridt i den rigtige retning, eller bør jeg i stedet købe en subwoofer eller rykke væsentligt højere op ad rangstigen med hensyn til højttalere? |
|
|
Hvad er dine ønsker til forbedring? Mangler du bas, er en sub ikke til at komme uden om . Vil du have en all round forbedring, så tag skridtet udover blue-serien. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |