Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jamo S60 og basenhed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
claras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Forleden faldt jeg over et par Jamo S60 højtalere til et loppemarked som jeg synes ville passe perfekt til vors spisestue (skal kun bruges 4-5 gange i året). Jeg kunne se at gummiet på basenheden var defekt så jeg fik handlet højtalerne ned til 25 kr.

Nu er så spørgsmålet hvor kan jeg købe nye basenheder til dem (artikel nr 22150 står der på enheden) og kan det betale sige at fixe dem?

Til top Vis claras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claras

Kuchenmeister
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal havde lavet en enhed ved en proff, så koster det ca. 1000 kr

men det er jo ik ligefrem en videnskab at skifte en enhed selv, så hvis du kan finde den rigtige enhed ny eller brugt et eller andet sted på nettet, så er det bare at skifte den jo, ved ik men kunne ikke forestille mig det ville være en dyr enhed.

//Kuchenmeister

Til top Vis Kuchenmeister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kuchenmeister

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Ellers kan der sikkert findes 2 tilsvarende...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

claras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har taget bas enheden ud og kan også godt selv sætte en ny en i. Spørgsmålet er bare hvor får jeg en ny? Nogen som kan anbefale et god forhandler på nettet?

Hvordan kan jeg finde de nøjagtige specs på basenheden? Der står ikke andet end artikel nummer på den. Jeg kan godt måle den størrelse mv, men er der andre ting man skal være opmærksom på? Eller finder man bare en enhed med samme størrelse og smider i?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

claras skrev:

Jeg har taget bas enheden ud og kan også godt selv sætte en ny en i. Spørgsmålet er bare hvor får jeg en ny? Nogen som kan anbefale et god forhandler på nettet?

Hvordan kan jeg finde de nøjagtige specs på basenheden? Der står ikke andet end artikel nummer på den. Jeg kan godt måle den størrelse mv, men er der andre ting man skal være opmærksom på? Eller finder man bare en enhed med samme størrelse og smider i?

Mail eller ring til jamo og spørg dem om specs...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Prøv her www.hoejttalerbutikken.dk

Du skal dog være opmærksom på et det ikke kun er de fysiske mål der skal være ens. Hvis ikke det er helt den samme enhed kommer det sikkert til at lyde dårligt.

Reparation kan ske her

www.basrep.dk

Ellers kan du prøve at gøre det selv

http://www.speakerrepair.com/

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

claras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft fat i Jamo og de sagde at enheden ikke længere kunne fåes originalt.

Jeg har så haft fat i en lokal radio butik og de har 2 basenheder som passer, men de vil have 185 pr styk :(

Spørgsmålet er kan det svare sig at fixe de to højtalere hvorved jeg kommer på en samlet prise på cirka 400kr eller skal jeg hellere spare lidt og købe foreksempel dali blue 1001 eller lignende (det er jo 800 kr mere). Nogen som ved hvor gode de s60'ere egentligt er når de dur?

Kuchenmeister
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Det er jo stadig ik mange penge hvis det er det anlæg hvis det er det som du sys passer til dig.

//Kuchenmeister

Til top Vis Kuchenmeister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kuchenmeister

claras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Nej det er ikke så mange penge igen. Problemet er bare at jeg ikke har nogen anelese om s60 højtalerne er noget billigt discount noget eller om de er ok. Jeg gider ikke hælle 400 i nogle højtalere som måske ikke er bedre end to nye til 400 kr :) Det er der skoen trykker.

De skal ikke bruges til andet end lidt muzak i spisestuen så det er ikke det helt vilde, men derfor vil man jo stadig godt have så meget som muligt for sine penge :)

KK82
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme problem og er interesseret i at høre hvilken ny baseenhed du har brugt?

Til top Vis KK82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KK82

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes