Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SVS SB12 vs. Monitor Audio RSW12 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Falk27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg leder efter en god sub og valget står lige nu mellem SVS SB12 fra LSound til omk 7500-8000 eller Monitor Audio RSW12 fra TapeConnection til 6000.

Er der nogle der har kendskab til de to? er de sammenlignelige? og er de ekstra 1500-2000 for SB12 givet godt ud?

Rasmus

Til top Vis Falk27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falk27

Falk27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jeg skal måske lige tilføje at mit resterende setup består af 2 x MA Radius 90, 2 x MA Radius 45 og 1 x MA Radius 180. Min forstærker er en HK AVR500. 

Min tanke var derfor at MA RSW12 ville passe godt til de andre højttalere, men SB12 burde vel kunne indstilles til at spille godt sammen med mit setup? 

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Subwoofere har ingen klang karakteristik som skal matche højtalerne, så dermed står du frit til at vælge.

Om du først ser på funktioner så har SB12 i tillæg til det RSW12 har trinløs fase, variabel afrullning og rumkorrektion. De 3 vil henholdsvis gøre det nemmere at pladsere og justere subwooferen samt bedre kunne tilpasse dens lyd til din smag.

Når det gælder output så har jeg ikke hørt RSW12, men jeg ville blive meget overrasket om den kunne følge med SB12. De testene jeg har læst af RSW12 har begge sagt at den meget nemt bunder, og i den ene testen gjorde den det selv ved afspilning af musik. Jeg har selv en SB12, og den møder grænsen for hvad den kan uden nogle større katastrofer. Jeg vil tro at  jo længere du kommer ned i frekvens, jo større vil forskellen i output mellem de to være.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Falk27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Tak for svar!

Hvad mener du med at RSW12 nemt 'bunder'? Og som ikke-højttaler fagmand tænker jeg om det overhovedet er noget man kan mærke/høre?

Hvilke test er det du refererer til? De test jeg har fundet af RSW12 har været positive men de er også fundet gennem Monitor Audio's egen side og de har jo unægtelig en interesse i at henvise til noget positivt

Jeg synes det er meget tiltalende med SVS'ens mulighed for tilpasning, hvor jeg kan være lidt bange for at jeg med RSW12 må acceptere de forholdsvis få indstillingsmuligheder den har og så tage den lyd der må komme ud af det. Men den er jo også noget dyrere...

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Men at bunde mener jeg at elementet når dets mekaniske grænse, og det er noget der kan høres. Den ene testen jeg refererer til er fra svenske Hifi&Musik, det findes tit på bibliotekerne. Den andre kan jeg desværre ikke huske navnet på.

Hvor højt og dybt en lukket sub kan spille vil være begrænset at hvor meget luft elementet kan flytte. Hvor meget luft elementet kan flytte er en kombination af dets slaglængde og diameter. SB12 benytter et element med meget lang slaglængde, ca 24mm linært en vej. De fleste andre produsenter er ikke så glade for at oplyse om slaglængde, så RSW12s er ukendt.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes