Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 02:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Reparere eller købe nyt? Snell J3... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakob L.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par Snell J3 fra 1994, som jeg er rigtig glade for - nu er den ene woofer røget sig en tur. Skal jeg købe et par nye woofere (og erstatte
wooferen i begge højttalere, da den anden sikkert også er mør) og sætte dem i, eller kan de bedre betale sig at investere i et par helt nye
højttalere?

Da jeg alligevel skal til USA, vil jeg kunne købe to nye woofere for knap 900,- kr.
Til top Vis Jakob L.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob L.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Jakob L. skrev:
Jeg har et par Snell J3 fra 1994, som jeg er rigtig glade for - nu er den ene woofer røget sig en tur. Skal jeg købe et par nye woofere (og erstatte
wooferen i begge højttalere, da den anden sikkert også er mør) og sætte dem i, eller kan de bedre betale sig at investere i et par helt nye
højttalere?

Da jeg alligevel skal til USA, vil jeg kunne købe to nye woofere for knap 900,- kr.

Jaa, hvis du er glad for dine højttalere, så synes jeg du skulle få nye basser i. For 900,- for du jo ikke noget andet spændende. Hvis du skulle have Snell EII, eller en Audio Note udgave, skal du op med mindst 4500,- (hvis du gerne vil beholde denne type højttaler)

Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

Jakob L.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Det var bare en af mine venner, som sagde, at der var sket meget teknologisk udvikling siden dengang, og at jeg derfor måske skulle overveje at
få et sæt nye højttalere. Jeg har ikke selv fulgt med, så måske havde han ret?

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hej Jakob L

Det er en rigtig god ide at få fat i et par nye bas/mellemtone til dine SNELL J3. Det er en rigtig rigtig god højttaler. Og hvis du kan "nøjes" med at slippe en lille tusse, ja, så er der da vist slet ingen tvivl.

Det er da rigtigt, som en af dine venner siger. Der er da sket meget teknologisk udvikling siden dine SNELL`er kom på markedet. MEN MEN, ny teknologi er absolut ikke det samme som nogle fejlagtigt tror, nemlig at det er til det bedre. Min erfaring siger mig, at det meget meget ofte er det modsatte. Så lad være med afhænde dine SNELL`er. Du vil meget hurtigt komme til at savne dem

Med venlig hilsen  Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

jenson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Sandt nok der er sket en udvikling af alt hifi udstyr siden den var ny, men priserne er eksploderet, man kan ikke rigtig købe en god højttaler idag til de penge du gav for en Snell Type JII den gang. Det er lige som blevet legalt at tage alt for mange penge for noget idag, der lyder godt. Jeg ville købe de rep enheder hvis de er helt mangen til de gamle.

Bare af nysgerighed, hvad type nummer står der på de ødelagte Vifa basser i dine højttalere? Det er en skam skum kanterne ikke vare evigt. Faktisk er der lavet nogle nye metoder til, at få det til, at holde i dag, men det ser ikke ud til at der er nogle der vil fravige gummi kanterne. Skum giver ellers mere dynamisk lyd.

Til top Vis jenson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenson

Jakob L.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Skrevet med rød tusch: 10

- ellers: m21wn-07/04/201

edit: Nu har jeg bestilt et par nye til afhentning i San Francisco - gad vide om de bliver antaget som bombe, når jeg skal gennem security...

jenson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Du kan faktisk nok opleve problemer med at tage magnetisk materiale med. Tag at find ud af det inden du står i lufthavnen! Jeg synes ikke lige frem de amerikanske skranke paver i lufthavnene er meget imødekommende og hjælpsomme!!! Jeg tror dog ikke, så længe det ikke er i hånd bagagen, at det vil give problemer.

Til top Vis jenson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenson

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Da du bor i KBH kunne du henvende dig her www.audioconsult.dk  her kunne du få den hjælp du har brug for.
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
Da du bor i KBH kunne du henvende dig her www.audioconsult.dk  her kunne du få den hjælp du har brug for.

Det er da mildest talt fjollet at hjemføre et par jysk producerede enheder fra USA.

Hvis man kan få fat i et par skumbølger er de ganske nemme at skifte

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

nhj4 skrev:

Det er da mildest talt fjollet at hjemføre et par jysk producerede enheder fra USA.

Jeg ville nok også vælge at skifte skumbølgen. Når man køber originale kit til Snell, følger der udmålte enheder og delefilter med, så de har samme data som målemodellen. De kit er ikke billige i DK, så derfor er et nok billigere i USA. Rep af skumophæng koster vel en 5-600 kr. så der er alligevel ikke så langt op til de 900 kr.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg ville nok også vælge at skifte skumbølgen. Når man køber originale kit til Snell, følger der udmålte enheder og delefilter med, så de har samme data som målemodellen. Spørgsmållet er om de gør det i dag til de gamle modeller, det er jeg ikke så sikker på de gør. De kit er ikke billige i DK, så derfor er et nok billigere i USA. Rep af skumophæng koster vel en 5-600 kr. så der er alligevel ikke så langt op til de 900 kr.

[/QUOTE]

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

Spørgsmållet er om de gør det i dag til de gamle modeller, det er jeg ikke så sikker på de gør.

De gjorde i 2003

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

LAD NU VÆRE MED AT LAVE DE KLASSISKE FEJL!

Du skal for det første ikke ødelægge dine fine Snell J3 ved at sætte Audio Note enheder i. De originale Snell er med skumophæng, Audio Note er med gummi, hvilket slet ikke giver den samme bløde og lækre Snell-lyd som du elsker dine J3´ere for. Jeg har selv begået den fejl engang, det gør jeg aldrig igen.

Når basserne er mørnet, er der flere forskellige muligheder:

1. Bestille nye enheder org. hos Snell hvis det stadig kan lade sig gøre. Så vidt jeg ved er Snells lokaler vist kun et kontor efterhånden, så hvis det stadig kan lade sig gøre at få de org. enheder hjem er det så absolut nr.1

Og nej - det er IKKE fjollet at købe jyske Vifa enheder i USA. Vifa laver nemlig ikke enheden mere og vil kun genoptage produktionen hvis der bliver garanteret en ordre på 5000 stk.

2. Få skiftet ophænget. Og det er ikke bare sådan ligetil. Membranen skal centreres korrekt - og vigtigst af alt skal det være den rigtige skumprofil, så enheden får den bevægelighed den skal have. Jeg har også trådt forkert her engang og havde et par J3 hvor enheden var refoamet hos et eller andet halvkurant firma i kolding - enheden var helt stiv og kunne ikke bevæge sig ret meget.

Så vidt jeg ved er de eneste der refoame enhederne korrekt Sun Audio i Aalborg. De bruger den rigtige skumprofil, og arbejdet bliver prof. udført af Posselt der vist har 100% styr på det.

3. Sætte andre enheder i fra en anden J3 eller E3. Den her offentlige hemmelighed med Snell og at det kun er det nøjagtige sæt enheder der passer til den enkelte højttaler er skam rigtigt nok, men det gælder altså kun diskanterne. Wooferne er matched indenfor 0,5 dB, hvilket trods alt er en hel del. Det er jo gså derfor Audio Consult tør sætte Audio Note enheder i!

Jeg fik et par spritnye J3 enheder i mine egne J3´ere som havde ligget på et lager et eller andet sted i DK. Det fungerer ualmindelig godt.

Så hvis jeg var dig ville jeg gå efter de enheder du har bestilt i USA. 900 kr er ingenlunde dyrt for en renovering af dine gode gamle Snell, som stadig spiller virkelig mange nutidige konkurrenter bagud. Og glæd dig til de nye enheder når de er spillet til - de strammer virkelig meget op på lyden. På den rigtige Snell-måde!

Mvh Nicolai 

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Nicolai skrev:

LAD NU VÆRE MED AT LAVE DE KLASSISKE FEJL!

Du skal for det første ikke ødelægge dine fine Snell J3 ved at sætte Audio Note enheder i. det var da det værste gang l**t jeg længe har læst, alle AN enhederne er med skum og standart eheder passer til de gamle Sneller.

http://www.audionote.co.uk/products/speakers/an-e_01.shtml

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Jamen, tag det nu roligt - jeg er jo ikke ude på at fornærme nogen. Så pak venligst din vrede ned igen eller skæld ud på nogen andre.

Da jeg skulle have nye enheder i mine Snell K (org.) og (ved en fejl ifølge min terminologi) købte AN enheder, kunne de kun fås med gummiophæng. Beklager min misinformation, men jeg har aldrig fået at vide at de kunne skaffes med skum.

Derfor mener jeg alligevel at originale Snell enheder er det optimale - men det bliver jo så en smagssag.

Mvh Nicolai

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Nicolai skrev:

Derfor mener jeg alligevel at originale Snell enheder er det optimale - men det bliver jo så en smagssag. AN enhederne er de samme som de gamle Snell, AN forsatte sereen efter Peter Snells død, delefilteret i An er det samme som de gamle Sneller, så man kan roligt købe AN enheder og så er de en tand bedre.

Mvh Nicolai

James Edward
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

i
Til top Vis James Edward's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af James Edward

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

James Edward skrev:

Undskyld, men det hænger jo ikke rigtigt sammen. AN´erne spiller jo ikke ligeså blødt og vamset som Snell, jeg har da sammenlignet Snell K med AN-K, det lyder jo slet ikke som samme konstruktion.

Hvis AN er det samme som SNell, hvorfor koster de så de enorme beløb?

James

Fordi P.Q. ka' få kunderne til at slippe skillingerne

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
bjørn skrev:

nhj4 skrev:

Jeg ville nok også vælge at skifte skumbølgen. Når man køber originale kit til Snell, følger der udmålte enheder og delefilter med, så de har samme data som målemodellen. De kit er ikke billige i DK, så derfor er et nok billigere i USA. Rep af skumophæng koster vel en 5-600 kr. så der er alligevel ikke så langt op til de 900 kr.

Jeg har aldrig givet mere end 50,- for en skumbølge (og så er den sgu også betalt) og det kræver ikke den store ledvogteeksamen at skifte den

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

James Edward skrev:

Undskyld, men det hænger jo ikke rigtigt sammen. AN´erne spiller jo ikke ligeså blødt og vamset som Snell, Det er fordig der ikke bliver brugt de samme komponenter men delefilteret har samme opbygning der for en bedre lyd. jeg har da sammenlignet Snell K med AN-K, det lyder jo slet ikke som samme konstruktion.

Hvis AN er det samme som SNell, hvorfor koster de så de enorme beløb? Fordig de måler alt igenem så tengene passer, tag et sæt standart enheder og filter det koster ca. 3500/4000 og så er alt udmålt og kabinetterne er blevet bedre på mange pungter, og som vi ved at hånd arbejder koster penge og lønden er steget siden og så skal de også have sovs om munden, sådan er det bare, grådig hed er i fremgang.

James

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum