Bruger siden: 31 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 137
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
Jeg er ved at skulle sætte noget hjemmebio op og vil selvfølgelig godt have noget ordenligt lyd. Er det bedst med 5 eller 7 højtalere og hvad burde jeg se på?? Det skal helst holdes omkring 10.000kr.
Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 200
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
Hej
Min idee til snurrerundt lyd vil være at købe brugte højtallere.
KIK om kantophæng er i orden og ellers LYT til dem
Ved at købe brugt kan du forhandle evt kabler/ophæng eller måske film med i prisen....
Men måske skal du køre efter dem et eller flere steder...
Om rummet er lille eller det er et stort rum kender kun du og hvis du skal sammarbejde med samleverst for at få indrettet en hjemmebio må det også tages i med i baghoved ..
Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
Det er noget mere krævende at få et godt resultat ud af 7.1 lyd end 5.1, der er simpelthen flere hensyn der skal tages omkring indretningen for at få plads til alle de højttalere så de lyder optimalt. Et nogenlunde korrekt opsat 5.1 anlæg vil oftest være at foretrække frem for 7.1 med for mange kompromisser.
Det kommer også an på rummets størrelse - efter min mening er 7.1 ikke rigtig relevant medmindre man har et rum på 20-25 kvm eller større.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum