| Forfatter |
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt mig at udskifte mine aurum cantuser leisure 2 se til nogle gulvhøjttalere, jeg har pt. også et par beolab 8000er stående, som skal sælges/byttes. Har fået nogle henvendelser til lidt bytten, og det drejer sig bla. om Proac D15, Avance 980, og et par andre imellem.. Vil da lige høre folk herinde om det er nogle potenitelle bud til min kommende højttaler, og om der er nogen i det sønderjyske, som har et følgende højttalere stående, så man evt. kunne få et lyt? Mit setup er Pirmare A30.1 forstærker, samt Primare D30.2 cd, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Andre højttalere, som jeg har haft i kiggerten er Vienna Beethoven Concert Grand, Gamut Phi 5, måske en mindre Martin Logan, B&W DM683 (hehe ikke lige helt den samme prisklasse), DLS 55.. Hvad ville spille godt i mit setup, ved godt det er subjektivt, men bare kom med jeres bud alligevel..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Milca15 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt GamuT Phi 3 som jeg har koblet til en Pioneer VSX 1015. Det er ikke en optimal løsning da det fortrinsvis er en surround og ikke stereo forstærker. Og da jeg spurte til råds om hvilken stereo forstærker der kunne anbefales var svaret Primare. Så måske er et sæt Phi 5 ikke så tosset. Og skulle du få et sæt til låns vil jeg meget gerne høre din vurdering af denne kombination.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage de proac d15, uden tvivl. De er super gode efter min mening.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok mange tak for jeres bud, kan du karakterisere Proacs lyd i forhold til nogen af de andre.. Har også hørt Phi 3eren over min Primare spillede rigtig godt, men det er jo bare lidt svært da der er så meget at vælge imellem :)
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Milca15 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må jeg vist heller se at få lånt sådan en Primare med hjem.  Men hvad så med mit surround anlæg, der er jo noget med det ikke er så lige til at koble sammen. Jeg vil jo nødig se film i stereo..  . Er der nogen der ved hvordan man kan lave et godt setup med begge forstærker, således at stereo lyden ikke påvirkes af surround forstærkeren?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare laver en rigtig god Surround forforstærk, som også er rigtig god i stereo, og så går man ikke glip af den gode Primare lyd.
Ville tro at højtaler fra Proacs er en god vej at gå, både til surrund og stereo.
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lidt varm på en Avance Dana 980, nogen der kan fortælle mere omkring højttaleren, og i hvilket perspektiv den ligger?
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Please someone, there must be someone, som kan give mig et entydigt
svar ang. Avance Dana´en har læst anmeldelse samt diverse anlæg omkring den, men hvor står den i forhold til de andre bud MVH
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt Avance og f**k de spiller røven ud af bukserne
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
| Har købt Avance og f**k de spiller røven ud af bukserne |
|
|
Ja man tror det er løgn , men det gør de ( har selv et sæt ) 
Er du blevet glad for dem !
|
| Til top |
|
| |