| Forfatter |
|
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Har fået mig et sæt af disse dejlige højttalere....til 6000 er de et rent røverkøb rent lydmæssigt...og så er de samtidig smukke...dejlige kvindelige kurver
Jeg har et på spørgsmål til eksperterne udi Coupé:
1. Hvorfor er de mærket hhv. R og L på labelen bagpå....er der forskel på dem?
2. Hvilke standere kan anbefales til flydende trægulve. De 60cm i manualen er for høje til mig da der står at topkanten af kabinettet skal være i øjehøjde. Men lavere standere vil bringe basserne nærmre gulvet...hmmm. OG skal de være tunge og massive eller lette og stive?

|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
L=ventre, R=højre
Du skal vælge stander ud fra, hvad du bedst kan lide, men Coupé's lidt "løsslupne" bas peger nok mest i retning af en rimelig tung stander.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er med på højre og venstre...men hvorfor mærke når de tilsyneladende er identiske/symetriske.....er der interne forskelle mht. udstråling/spredning?
Jeg er ikke meget for spikes, men det er jo en anden sag....men tunge standere givere fastere bas?
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
Ja, jeg er med på højre og venstre...men hvorfor mærke når de tilsyneladende er identiske/symetriske.....er der interne forskelle mht. udstråling/spredning? |
|
|
Det er nok gjort for at man kan være sikker på at man har et matchet sæt. Måske mere finérmæssigt end lydmæssigt.
men sommetider går der sport i at mærke tingene left/right.. mine HT kabler kom i kasser mærket left & right...  Gad vide hvad det har kostet sådan rent lager/logistik .. hehe
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er faktisk forskel på dine højttaler. Enhenderne sidder lidt længere ude til den ene side. Det er så lyden bliver reflektere mod midten. Sådan er der på mine Dali 850
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske, men de har jo samme serie nummer....der ligger matchningen af kabinetterne nok...men som du antyder er det nok en gimmick......
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
| Der er faktisk forskel på dine højttaler. Enhenderne sidder lidt længere ude til den ene side. Det er så lyden bliver reflektere mod midten. Sådan er der på mine Dali 850 |
|
|
Jeg tror vist lige at vi må have en dommer på banen  Har selv haft Coupé og mindes da at de er 100% symmetriske...Ved godt at 850 er asymmetrisk..
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at der står L og R er det ikke fordi at enhederne er vinklet? Mangle af dalihøjttalerne har vinklet enheder, således at man ikke behøves at vinkle selve højttaleren(har dog haft vinklet de højtalere jeg har haft, og derved opnået bedre perspektiv)
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
Grunden til at der står L og R er det ikke fordi at enhederne er vinklet? Mangle af dalihøjttalerne har vinklet enheder, således at man ikke behøves at vinkle selve højttaleren(har dog haft vinklet de højtalere jeg har haft, og derved opnået bedre perspektiv)
|
|
|
De er ikke vinklet.. de er monteret helt plant i fronten.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er fuldstændigt symmetriske......og Dali højttalere skal ikke vinkles....(dem af nyere dato)....
|
| Til top |
|
| |
Van Helsing Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 24 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
| De er fuldstændigt symmetriske......og Dali højttalere skal ikke vinkles....(dem af nyere dato).... |
|
|
Hej Skorpio,
Du har fuldstændigt ret, de er 100 % identiske (udover left og right påtrykket selvfølgelig ), og du kan bruge højre til venstre eller omvendt, det er fuldstændigt ligegyldigt og uden nogen praktisk betydning.
Slutteligt tillykke med de nye "små" .
MvH. VH __________________ Avid Acutus, kun for drenge i bodystocking
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en produktionsting, for at sikre at det er 'sæt' man får...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Van Helsing skrev:
Skorpio skrev:
| De er fuldstændigt symmetriske......og Dali højttalere skal ikke vinkles....(dem af nyere dato).... |
|
|
Hej Skorpio,
Du har fuldstændigt ret, de er 100 % identiske (udover left og right påtrykket selvfølgelig ), og du kan bruge højre til venstre eller omvendt, det er fuldstændigt ligegyldigt og uden nogen praktisk betydning.
Slutteligt tillykke med de nye "små" .
MvH. VH
|
|
|
Tak, ja det er en højttaler der overrasker....en ægte formidler.....den overgår alt jeg har hørt hjemme.....og jeg har en fornemmelse af at jeg endnu bare har set/hørt toppen af isbjerget 
|
| Til top |
|
| |