Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forslag til højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
grafle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har forsøgt mig et par gange i andre tråde, men uden succes. Så nu opretter jeg altså en selvstændig tråd til mit spørgsmål.

Jeg har anskaffet mig et Toshiba 32c3000p tv. Jeg vil selvfølgelig gerne have noget ordentlig lyd til det også - sourround. Derfor har jeg tænkt mig at anskaffe mig en Panasonic SA XR55 sourround reciever. Så langt så godt. Jeg mangler nu højtalere og tilhørende kabler + en udemærket dvd.

Det jeg leder efter, er højtalere der har en fornuftig ydelse/økonomi-niveau/design Ja, det er jo sådan set det hele :) Men jeg har tænkt mig at smide 2-3000 kroner efter nogle sourroundhøjtaler. Måske lidt ekstra. (bare jeg får nogle gode forslag, kan jeg altid tage højde for om jeg vil ofre det ekstra)

Dertil en udemærket dvd, i prislejet 500-1000 kr.

Og nogle ikke alt for dyre kabler.

Er det noget i kunne hjælpe mig med ? - På forhånd tak.

Til top Vis grafle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grafle

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

KEF i fona.. 2700 kr .
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Du kan se lidt på de her højtalere og hvis du dem sammen med en Panasonic sa-xr55 er jeg sikker på de vil lave en god pris til dig

http://www.onradio.dk/piz.asp?id=4222

Prøv at ring til dem hvis du skal lave en god handel

grafle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt på det her sæt: http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?cPath=22_54& ;products_id=4102

Hvad siger i til det ? Jeg fatter ikke en brik tysk. Er der forstærker i subwooferen? og er det evt. et minus? Jeg tænker på, om det kan forringe lydkvaliteten - fra SA-XR55'eren ?

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

grafle skrev:

Har kigget lidt på det her sæt: http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?cPath=22_54& ; ;products_id=4102

Hvad siger i til det ? Jeg fatter ikke en brik tysk. Er der forstærker i subwooferen? og er det evt. et minus? Jeg tænker på, om det kan forringe lydkvaliteten - fra SA-XR55'eren ?

enten sidder forstærkeren i dvd'en eller i subben. sådan et sæt ville jeg aldrig anbefale. ikke sagt det ikke kan være godt, jeg tror bare ikke helt så godt som man selv kan lave det.
og det vil være tåbeligt at købe et sæt med forstærker i hvis du allerede har købt en reciever.
det du skal bruge er så vidt jeg læser det et højtaler sæt, gerne med en aktiv sub.

grafle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
grafle skrev:

Har kigget lidt på det her sæt: http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?cPath=22_54& ; ; ;products_id=4102

enten sidder forstærkeren i dvd'en eller i subben. sådan et sæt ville jeg aldrig anbefale. ikke sagt det ikke kan være godt, jeg tror bare ikke helt så godt som man selv kan lave det.
og det vil være tåbeligt at købe et sæt med forstærker i hvis du allerede har købt en reciever.
det du skal bruge er så vidt jeg læser det et højtaler sæt, gerne med en aktiv sub.

Hvad menes der med at en højtaler er aktiv? :)

Det er nemlig lige det jeg skal! men findes der ikke nogle ok højtalersæt til en overkommelig pris? Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal kigge efter!

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hvis en højtaler er aktiv, er der indbygget forstærker i, således at man ikke skal bruge en ekstern forstærker. Fx en aktiv subwoofer, som du skal bruge.

Prøv at kigge lidt her: http://www.harbosound.dk/shop/productlist.asp?Id=2

Har ikke hørt dem, men ser ud til at man får meget for pengene.
Ellers skal du købe brugt.

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

grafle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Er der evt. nogle der kender noget til de højtalere, som chiller omtaler? De ligger i det helt rigtige prisleje, og jeg kan lide designet!

Rulle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Ja kender nogle til dem fra Harbosound? Lige umiddelbart lyder specifikationerne jo nogenlunde og fx. System HS84 vejer 93,5kg. Men prisen passer jo ikke helt overens med hvad man ellers er af højtalere.

Jeg er selv i samme situtaion som grafle, jeg regner dog med at købe XR58'eren da jeg har brug for HDMI switching. Mit budget ligger på omkring 4-5000kr men er ikke helt lagt fast. Har bla. også kigget på Dali Concept6 sættet.

Hvad er der ellers? Må også gerne være brugt..

grafle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Rulle skrev:

Ja kender nogle til dem fra Harbosound? Lige umiddelbart lyder specifikationerne jo nogenlunde og fx. System HS84 vejer 93,5kg. Men prisen passer jo ikke helt overens med hvad man ellers er af højtalere.

Jeg er selv i samme situtaion som grafle, jeg regner dog med at købe XR58'eren da jeg har brug for HDMI switching. Mit budget ligger på omkring 4-5000kr men er ikke helt lagt fast. Har bla. også kigget på Dali Concept6 sættet.

Hvad er der ellers? Må også gerne være brugt..

Jeg har skrevet og spurgt om jeg kunne få en fremvisning på info@harbosound.dk. Så det håber jeg da at jeg kan her en af de kommende dage. Er jeg tilfred nupper jeg et sæt med hjem med det samme. Jeg kan rigtig godt lige designet på: http://www.harbosound.dk/images/HARBOSUB10_skaenk-o.jpg så jeg håber de går med til at skifte subben fra System HP109 sættet ud med denne for en lille merpris (: I sort selvfølgelig, så den matcher resten af HP109 sættet.

Rulle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu kig på noget Audio Pro i stedet. prisen er lidt højere, men stadig i mit niveau. Tror der er lidt for meget kina gøjl over dem fra harbosound.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes