Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vejledning i køb af sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er på udkig efter en aktiv subwoofer til mit surround setup.

Jeg har kigget på mange forskellige, men aner ikke en dyt om hvad jeg skal købe, har kigget på system audio's SubElectro 200 og 175, syntes de har et super fint design, har også kigget lidt på Klipsch RSW-12, og på dls 3.10.

Priserne på de jeg har kigget på ligger fra 3.000 til 9.000. er meget interesseret i at få en god sub der ikke bulre/runger og er helt ustyrelig, gerne en fast, kontant og tør bass ( håber i forstår hvad jeg mener)

Jeg er ligeglad om den er brugt eller ny, så hvis der er foreslag til brugte/udgåede modeller modtages de også gerne, pris mæssigt ligget jeg på maks 9-10.000 (gerne billigere) 

resten af mit setup består af jbl ti600 front og bag og jbl ti100 center, ikke ligefrem jbl's mest basset serie også derfor en sub. min reciver er harman kardon avr 630.

Jeg er klar over der nok er omkring 50 tråde som denne, men vil dog sætte pris på om der var nogle der aligevel ville hjælpe tak.

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Du har ikke overvejet at lave noget selv? Subwoofer er ikke særlig svære at lave, og derved kan du inde for dit budget lave en virkelig god sub. Tænk på at de dyreste enhed til sub ligger på max 5000kr. (der er selvfølgelig nogen dyre).

F.eks. Peerless XLS 12" med 2 x 12" slaver fåes brugt for 2000kr. Snak med en tømmer eller snedker om at få lavet kabinet i præcis dit design.. pris ca. 2000 - 6000kr afhængig af finish.
Sub forstærker på ca 200-500W RMS i 8 ohm.. 2000-4000kr. Du får en sub der kan med bass boost gå ned til 20hz liniert.

Peerless XLS kunne se sådan her ud.:

Ellers er der sådan noget som Sunfire True Subwoofer.. 10" enhed med 1200W RMS forstærker. Liniert ned til 18Hz, og kan fåes for ca. 8-10000kr brugt.

Men jeg vil klar anbefale dig at lave din egen..
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Det har altid vært mistenksomt lite opmerksomhed omkring Sunfire subwooferene, og denne målingen kan måske forklare lidt om hvorfor

http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=22062&a mp;start=0&rid=14&SQ=1178745521

Den kommer ikke i nærheden af at gå så dybt som opgivet (det er dog ikke unormalt), men med hensyn til pris kan den heller ikke levere noget særlig af lydtryk med tanke på forvrængning.

Om du ønsker mængder af ren og uforvrængt dybbass så er der den her

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&id=3395

I de dybeste frekvensene så kan den levere lydtryk tilsvarende 4-5 små subwoofere tilsammen.

Om den skal være lille så ville jeg handle hurtigt og købe den her

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=48389

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Som ManicMiner skriver så SVS er et rigtig fedt mærke. Lidt anderledes design men super lyd og til billige penge.
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes