Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 21:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Skrat fra Dali Ikon 7? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej kære forum...

Efter lidt overvejelser skriver jeg lige omkring et problem jeg har opserveret fra mine Dali Ikon / højttalere..

Jeg oplever at diskanten skratter/larmer/vibrerer ved bestemte frekvenser... Jeg har ventet lidt med at spørge her, for at udelukke at det er musikken der havde problemet. Men nu har jeg simpelhen hørt det ved så mange numre, at jeg tror der må være noget galt...

Hører det mest i den ene højttaler, men problemet er på begge højttalere.. vil tro det er det i i omegnen af 8.000hz problemet er i diskanten...

rettelse: Jeg tror faktiskt problemet kigger væseligt lavere i frekvensområdet.. har lige præsiceret det mere til at være når der er stemmer, hvor der knases i diskanten..  kan tydeligt høre det kommer fra selve diskanten og ikke fra 6" enheden under diskanten. (ved at stikket hovedet helt hen)

Jeg har dog prøvet at køre en 20hz-20Khz testtone fra carhttp://carsound.dk/download.asp?id=32&dlid=21&pk= sound  Hvor jeg umildbart ikke lige kan høre noget.

Jeg har købt højttalerne brugte, men de er kun ca. 8 måneder gamle, og har kviteringen...

Men ville lige høre andre om de har hørt om andre der har haft problemet og hvad de har gjort?

Mvh. Bjarke

Til top Vis Bjarke_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke_Hansen

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Købte et par B&W 704 for 2 måneder siden og efter en uges tid opdagede jeg hvad der lyder som en resonans. Lyden er der rytmisk... nogenlunde upåvirket af volume.

Det bandede jeg selvfølgelig lidt over... men det viste sig at at lyden kun kommer når jeg hører P3?! Har prøvet diverse typer musik og der er ikke det mindste.... kun på P3...

Jeg skyder skylden på P3 kompressoren.

Men overvejede dog kort at finde skruetrækkeren frem og kigge efter lidt mangelfuld montering

/Jan

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

slate skrev:

Hej

Købte et par B&W 704 for 2 måneder siden og efter en uges tid opdagede jeg hvad der lyder som en resonans. Lyden er der rytmisk... nogenlunde upåvirket af volume.

Det bandede jeg selvfølgelig lidt over... men det viste sig at at lyden kun kommer når jeg hører P3?! Har prøvet diverse typer musik og der er ikke det mindste.... kun på P3...

Jeg skyder skylden på P3 kompressoren.

Men overvejede dog kort at finde skruetrækkeren frem og kigge efter lidt mangelfuld montering

/Jan

Okay, det lyder godtnok lidt mærkeligt hva..

Det er meget svært lige pt at komme nærmere på en forklaring på problemet, da det er noget svært at beskrive..

jeg prøver stadigt at finde noget man kan "bevise" det på..

Til top Vis Bjarke_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke_Hansen

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Det kan vel også være et andet led? Jeg har fx oplevet skratten ved at bruge computerens lydkort med forkerte indstillinger..

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Puha det viste sig at mit problem skyldtes TDC kabelTV... P3 over luft er "fejlfri"... ved ikke hvorfor jeg ikke har lagt mærke til dette tidligere
Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes