Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kære forum...
Efter lidt overvejelser skriver jeg lige omkring et problem jeg har opserveret fra mine Dali Ikon / højttalere..
Jeg oplever at diskanten skratter/larmer/vibrerer ved bestemte frekvenser... Jeg har ventet lidt med at spørge her, for at udelukke at det er musikken der havde problemet. Men nu har jeg simpelhen hørt det ved så mange numre, at jeg tror der må være noget galt...
Hører det mest i den ene højttaler, men problemet er på begge højttalere.. vil tro det er det i i omegnen af 8.000hz problemet er i diskanten...
rettelse: Jeg tror faktiskt problemet kigger væseligt lavere i frekvensområdet.. har lige præsiceret det mere til at være når der er stemmer, hvor der knases i diskanten.. kan tydeligt høre det kommer fra selve diskanten og ikke fra 6" enheden under diskanten. (ved at stikket hovedet helt hen)
Jeg har dog prøvet at køre en 20hz-20Khz testtone fra carhttp://carsound.dk/download.asp?id=32&dlid=21&pk= sound Hvor jeg umildbart ikke lige kan høre noget.
Jeg har købt højttalerne brugte, men de er kun ca. 8 måneder gamle, og har kviteringen...
Men ville lige høre andre om de har hørt om andre der har haft problemet og hvad de har gjort?
Mvh. Bjarke
|