| Forfatter |
|
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg kom til at tænke på, hvilken effekt har tilspilningsmestoden på den endelige lyd af en højtaler/ et koplet anlæg? altså kommer et anlæg til at lyde anderledes hvis man spiller den til med pinknoise i forhold til hvis man spiller den til med den musik man selv høre? eller hvis man spiller den til med klassisk, men normalt høre techno, vil technoen så lyde anderledes?
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har ingen betydning i forhold til det endelige resultat. Og nej.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, så ved tilspilning kan man sagtens sætte højtalerne til at stå på radio mens man er i skole(HTX) eller på arbejde. hvormeget vol skal man så give højtalere mens man spiler dem til? skal det stige med tiden eller kan de stå på et neveau heletiden?
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er totalt ligegyldigt. Sålænge du ikke brænder højtalerne af har det overhovedet ingen effekt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. nu høre jeg at alle siger at hifi kan lare uendelige watt så længe de får rent signal. men der må sku være en grænse. hvad vil man Ca kunne smide i en B&W DM683? alstå så længe signalet er rent, og uden andre fejl? for jeg tror ikke på at jeg jan sætte en brokoblet Crown I-Tech på der yder 8000Wrms med 1%THD, der tror jeg at højttaleren har givet op for et par tusende watt siden.
Så hvad kan man Ca smide ind af rene watt i en højtaler af samme type som B&W DM683?
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken del af højtaleren er det præcis, du mener har glæde af at blive tilspillet. Er det kabinettet, delefilteret eller selve enhederne. Du må jo mene at en eller flere af de 3 undergår en forandring til det bedre.
Måske er det bedre at betragte tilspilning på samme måde som astrologi eller numerologi.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du søger lidt på AvForum.no vil du finde en tråd med en gut der får sin 1000ASP til at sætte ud når han trykker den af med et sæt 604. Der er så lidt diskution om hvorfor den lukker ned, mangel på strøm osv. Men tyder på at de kan klare en hel del ihvertfald.
Men nej, du skal nok ikke smide 8kw. i dem. Medmindre du gerne vil af med dem igen
Så længe det ikke er ubehageligt at høre på sker der ikke noget ved det. Men du behøver ikke fyre dem helt af for at spille dem til.
Men hvorfor ikke lytte til dem når du spiller dem til?
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har overvejet at købe det før omtalte B&W DM638, sammen med en forstærker, jeg har kigget på NAD C272 og Lyngdorf Audio SDA2175, vil Lyngdrofen være overkill til højtalerne eller vil den være passende? Der er jo ingen grund til at betale de ekstra 3-4k for en lyngdorf hvis jeg kan nøjes med Naden, jeg ar forforstærker så det er ikke nødvendigt.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Lyngdorfen og nogle rigtige højttalere  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke DM 683 er rigtige højtalere, så rækker min pengepung ikke så langt, jeg har et værelse på 8kvm så det er også et spørgsmål hvor meget lyd der kan være i rummet. jeg forstillede mig en prisklasse omkring de 15k +-2k, for både forstærker og højtalere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo, hvis du skal bruge mange watt, prøve med disse her. Alternativt kan du få dem for 4k mere fra nye. De skal nok puste lidt liv i dine CVére. Så kan du jo se om du har brug for nye højttalere også.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den mest skånsomme tilspilningsmetode du kan lave for dine omgivelser er: Sæt dine højttalere helt op af hinanden front mod front, self skal enhederne ikke kunne røre hinanden, Derefter fasevender du den ene, så de spiller i modfase, så skruer du godt op (ikke for højt  ), på den måde kan du faktisk godt holde ud at være hjemme samtidig da der ikke kommer meget lyd ud af det, selvom højttalerne arbejder meget.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke sådan at tilspilning af højttalere er som, at hoppe i vandet med en rusten herrecykel, og så komme op med en ny Kawasaki 
Tilspilning af højttalere har typisk alt fra, en meget lille indflydelse til en lidt større indflydelse - helt afhængig af højttaler konstruktion og fabrikat.
Jeg ville lægge en god skive på, læne mig tilbage i sofaen, åbne en pils og nyde ethvert minut 
Go' fornøjelse !
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=MOtheFREAK] Nu er det jo ikke sådan at tilspilning af højttalere er som, at hoppe i vandet med en rusten herrecykel, og så komme op med en ny Kawasaki  snip
[ __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK
Giv dem en måneds tid. Måske kan du høre forskel, måske kan du ikke, måske er det hele indbildning!
P.S. Hej Quad! Fine skiver!
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så det ikke "pinknoise" men whitenoise, du skal bruge..! da whitenoise indeholder alle frekvenser.
Du stiller din tuner mellem to stationer= whitenoise.
Og ladvære med at spille for højt i for lang tid af gangen, da diskanter ofte indeholder magnetisk olie, og denne bliver sej med tiden, og dette sker faktisk ved opvarmning af svingspole/magnet/olien.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
Nu er det jo ikke sådan at tilspilning af højttalere er som, at hoppe i vandet med en rusten herrecykel, og så komme op med en ny Kawasaki 
Tilspilning af højttalere har typisk alt fra, en meget lille indflydelse til en lidt større indflydelse - helt afhængig af højttaler konstruktion og fabrikat.
Jeg ville lægge en god skive på, læne mig tilbage i sofaen, åbne en pils og nyde ethvert minut 
Go' fornøjelse ! |
|
|
Det har du ret i, jeg ved heller ikke hvor stor indflydelse det har, men når han gerne vil, så er tricket med modfase ganske smart  (Jeg har ikke fundet på det  ). __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Hvilken del af højtaleren er det præcis, du mener har glæde af at blive tilspillet. Er det kabinettet, delefilteret eller selve enhederne. Du må jo mene at en eller flere af de 3 undergår en forandring til det bedre.
Måske er det bedre at betragte tilspilning på samme måde som astrologi eller numerologi. |
|
|
Visse elektrolytter, er ikke optimale før de har været brugt et stykke tid. Dem fra Black Gate, er et eksempel på det. Kondensatorer i delefiltre er dog ikke altid elektrolytter, og næppe Black Gate, med mindre det står med fed skrift i reklamebrochuren. Pap ændrer sig når det bliver belastet, og når det opholder sig i en ændret luftfugtighed. For meget fugt kan ødelægge en membran. Desuden har visse naboer en lang tilspilningsperiode, hvorfor det kan være nødvendigt at have anlægget tændt, når man er væk.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |