| Forfatter |
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad erfaringer har i med dette mærke  __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nice.
God lyd og en fornuftig bas. Også kan de spille HØJT (Har jeg prøvet) 
Men ellers en god producent der kan sit kram men de er lidt specielle i lyden pågrund af hornet.
Men personligt syntes jeg de er gode.
Tænker du på at købe sådan en omgang Klipsch?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går altid min vej når der spilles på Klipsch, de er omend endnu mere skingre end CV  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har som du kan se i min underskrift et sæt RF-5 fra den tidligere Reference serie, er nu erstattet af RF-82.
Kan absolut IKKE genkende at de er skingre. Hvis de lyder skinger er det fordi de er sat sammen med det forkerte grej og/eller ikke er tilspillet. De skal have laaaaaang tilspilning før de yder deres bedste. (og jeg mener virkelig lang, troede mine var defekte til at starte med )
De spiller meget dynamisk og med masser af overskud, men aldrig hård (dårlig hornlyd). Bassen er stram og super hurtig, omend ikke specielt dyb. Kan anbefale en sub (under 50hz) De bliver aldrig stresset, da de kan håndtere masser af effekt. Har trukket dem med 50 henv 100 watt og 50 er ALT rigeligt, bare forstærkeren kan levere strøm nok. Med min nuværende sammensætning har jeg aldrig haft bedre mellemtone. Helt åben og fri for gjalden/hård lyd. Lyder i mine ører meget naturlig. Toppen er letflydende og smådetaljer høres let (triangler, forvrængning i indspilninger mv)
Ulemper: tjahhh de kan til tider virke en smule lukket i den øverste top, men det tillægger jeg mit nuværende grej (rør udgang på cd-spillen). Kræver lidt større rum end mit (16kvmt stue). Og som sagt ingen dybbas, men det er et komprimis mellem effektivitet/dybbas.
Alt i alt synes jeg bestemt det er en højttaler der er et lyt værd.
Men som altid, lyt først, lån et sæt med hjem osv. 
|
| Til top |
|
| |
CHEFEN Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har hørt klipsch på en rørforstærker, og lyden angriber også mine ører. lyden er som sådan god nok, spark i bassen og egentlig en nogenlunde opløst lyd. men jeg ville være opmærksom på hvilket anlæg man parrer dem med, et blødt lydende anlæg ville nok være at foretrække.
Allan __________________ CHEFEN
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er iøvrigt værd at bemærke at de voicer deres højttalere lidt forskelligt alt efter om de er møntet på det amerikanske eller europæiske marked.
Jeg har indtryk af at de er ret seriøse (har arbejdet lidt sammen med dem i anden forbindelse), men om man er til deres lyd eller ej er jo en smagssag. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder godt og ja dem har jeg set på, jeg har en Marantz sr8500 ville der være et problem at sætte dem sammen med dem?
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke der vil være et problem der, det kommer dog an på hvor stor en model du tænker dig at købe.
Angående Klipsch vil jeg sige så meget at næste gang jeg skal have andre højttalere er Klipsch noget af det første jeg vil ligge øre til.
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt vild med RF-7. Sikken en dynamik!
Men som skrevet, vær opmærksom på hvilket grej du sætter dem sammen med, horn kan være svære at få til at synge.
Om Marantz duer ved jeg ikke. Jeg ville parre dem med rør hvis jeg skulle have sådan et sæt.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HAK! Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
| Lyder godt og ja dem har jeg set på, jeg har en Marantz sr8500 ville der være et problem at sætte dem sammen med dem? |
|
|
Jeg tror ikke at du vil få nogen problemer med at sætte dem sammen med din Marantz. Jeg har selv et sæt RF-5 som spiller på noget H/K og det virker upåklageligt!!
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er denne blevet forældet eller er den stædigvæk god __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HAK! Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
|
Er denne blevet forældet eller er den stædigvæk god
|
|
|
Jeg har selv en RSW 12 jeg syntes på ingen måde den er forældet!! Det kan godt være at du kan få noget der spiller højer og dyber til samme pris, men klipsch'en spiller virkelig lækket til både musik og film! Og den matcher RF-5'erne rigtig godt
|
| Til top |
|
| |