| Forfatter |
|
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har kig på både Vienna BCG, Haydn+sub og Audio Physic Scorpio. Jeg har læst godt om alle tre dog kun hørt Audio Physic'en. De skal tilsluttes en Densen beat 110 og 410 cd. Nogen der har nogen tanker eller kommentare til hvad jeg skal købe!?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... Jeg kan personligt ikke lide Viennas lyd særlig godt og jeg mener at AP Scorpio er en af deres mindre heldige modeller! Så jeg kan desværre kun fraråde dig nogen af dem! 
Men skulle jeg vælge, ville det alligevel være Scorpio. 
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså scorpio er en af AP's allermest anmelderroste modeller!? Det er bare hvad jeg har læst.. har ikke hørt andre. Hvilken ville du råde mig til at købe? Har du nogle andre forslag? Rent designmæssigt er jeg mest til "slanke" højtalere i stil med både vienna og AP.
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
| Hej! Jeg har kig på både Vienna BCG, Haydn+sub og Audio Physic Scorpio. Jeg har læst godt om alle tre dog kun hørt Audio Physic'en. De skal tilsluttes en Densen beat 110 og 410 cd. Nogen der har nogen tanker eller kommentare til hvad jeg skal købe!? |
|
|
Du skal ihvertfald ikke vælge BCG med den forstærker. BCG vil gerne have en kraftig og strømstærk forstærker. Mere end B110 kan levere.
Audiophysic kender jeg ikke så der kan jeg ikke råde.
Haydn derimod, har jeg selv stående i min stue. DEN kan jeg kun anbefale. Dog ville jeg forsøge uden sub først hvis det var mig. Den har faktisk en rigtig god bas, størrelsen taget i betragtning. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, nogen mener at Haydn spiller musikalsk, jeg mener at den er defekt!  Men det skal ikke skille os. Dali Helicon 400 eller Mentor 6 er måske det du leder efter?
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt mentor 6 men er ikke vild med den.. synes virkelig den mangler noget i mellemtone området!! Helicon er lige et prisniveau over det jeg vil ofre, desuden kan jeg ikke lide dens design (Ved godt at lyden er det vigtigste, men stadig) De BCG og AP Scorpio jeg kigger på er brugte og ligger i et prisniveau på omkring 15k
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der forhandler vienna på sjælland? ville gerne lige give dem et lyt.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Tjah, nogen mener at Haydn spiller musikalsk, jeg mener at den er defekt! Men det skal ikke skille os. Dali Helicon 400 eller Mentor 6 er måske det du leder efter?  |
|
|
Det må du uddybe..... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
| Er der nogen der forhandler vienna på sjælland? ville gerne lige give dem et lyt. |
|
|
Det er der vist ikke længere nej. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv.. så må jeg jo tage et smut til odense!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Mastervol skrev:
Tjah, nogen mener at Haydn spiller musikalsk, jeg mener at den er defekt! Men det skal ikke skille os. Dali Helicon 400 eller Mentor 6 er måske det du leder efter?  |
|
|
Det må du uddybe.....
|
|
|
Mere for sjovt. Jeg mener bare ikke at den har ret meget at gøre med high fidelity eftersom den ikke er så detaljeret igen, meget varm i lyden og har en frekvenskurve der ligner en surfers drøm om den ultimative bølge! 
I min verden producerer den musikken, den fortolker den simpelthen alt for meget. En højttaler skal forsøge at reproducere det signal den får fra forstærkeren så godt som muligt, ikke komme med sin helt egen fortolkning af den.
Det her er ikke et oplæg til diskussion, men den uddybning du eftersøgte. Enighed tror jeg der er ligeså stor mulighed for at opnå, som fred i mellemøsten... 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Brian7500 skrev:
Mastervol skrev:
|
|
Det må du uddybe.....
|
|
|
Mere for sjovt. Jeg mener bare ikke at den har ret meget at gøre med high fidelity eftersom den ikke er så detaljeret igen, meget varm i lyden og har en frekvenskurve der ligner en surfers drøm om den ultimative bølge! 
I min verden producerer den musikken, den fortolker den simpelthen alt for meget. En højttaler skal forsøge at reproducere det signal den får fra forstærkeren så godt som muligt, ikke komme med sin helt egen fortolkning af den.
Det her er ikke et oplæg til diskussion, men den uddybning du eftersøgte. Enighed tror jeg der er ligeså stor mulighed for at opnå, som fred i mellemøsten... 
|
|
|
Okay.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
drenge.. tilbage til emnet tak  I har ikke nogen andre forslag til hva jeg skulle prøve at høre? Jeg hørte også på virgo III da jeg var inde og lytte på Scorpio og den kunne jeg rigtig godt li også. Virkelig lækker og velopløst mellemtone og diskant( også bedre en scorpio ). Dog ikke et så sammenhængene lydbillede efter min mening. Den var dog lidt for dyr.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
drenge.. tilbage til emnet tak I har ikke nogen andre forslag til hva jeg skulle prøve at høre? Jeg hørte også på virgo III da jeg var inde og lytte på Scorpio og den kunne jeg rigtig godt li også. Virkelig lækker og velopløst mellemtone og diskant( også bedre en scorpio ). Dog ikke et så sammenhængene lydbillede efter min mening. Den var dog lidt for dyr. |
|
|
Den gamle Virgo var rigtig god, den nye hører jeg er virkelig dårlig i forhold til! Jeg ved jo desværre ikke rigtig hvad du kan lide af design. Hvad med Dynaudio? Det er godt nok en helt anden boldgade end AP og VA. 
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep er det! andre højtalere jeg godt kan li er b&w's 800 serie og sonus faber. altså sådan rent designmæssigt. Jeg har også lyttet til både 804s og 805s og synes især 804s lyder fremrangene.
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
dynaudio er ikke lige mig nej.! hørte også Dynaudio Focus 220 i forbindelse med scorpio og virgo lyttet og lyden var bestemt ikke mig.
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Monitor Audio GS 20 eller GS 60. Har hørt en masse godt om dem og ville kunne leve med designet selvom enhederne er er anelse "poppede" ( det er der jo heldigvis en løsning for aka frontstof  )
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
Hvad med en Monitor Audio GS 20 eller GS 60. Har hørt en masse godt om dem og ville kunne leve med designet selvom enhederne er er anelse "poppede" ( det er der jo heldigvis en løsning for aka frontstof ) |
|
|
Tjah, Monitor Audio er vel lidt hen ad Dynaudio. Det er lyse, hældende til det neutrale og har en monitoragtig lyd som kan gå hen og blive en anelse hård i det.
Jeg forstår godt nok ikke hvad du ser i B&W 804s. Nå, men det lader til at din smag i højttalere ikke helt er lig min, så jeg tror jeg vil stoppe med at komme med gode bud her. 
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|