| Forfatter |
|
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå drenge! Er det her ikke en klassisk tråd man kan få en go del svar på?  Pt sidder jeg med et sæt dali 104, og de spiller såmænd ganske ok, men synes ligesom der mangler punch til brystkassen uden tendens til mudrebass når man skruer helt op for metallica's the god that failed (fx.. hører alt rock, med størst hældning til heavy). Flytter snart, og ender i en mindre stue (20kvm, næsten kvadratisk). Har fået et fornuftigt tilbud på et sæt 6006, men vil lige høre jeres mening om: 1. Er den/de for store til 20kvm 2. Er en ringere højttaler end 850 lydmæssigt, og om en af dem har tendens til at mudre mere end den anden? 3. Og skal jeg slet ikke prøve én af ovennævnte, men skal på udkig efter noget helt andet? (kigger pt. en del efter et sæt Klipsch Synergy F-2, måske det var et forslag pga værelsets størrelse?) Kom frisk drenge Regards.. Skriver
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
6006 er fra den "blå" billigserie lgesom 104. 850'eren er fra den røde serie, der er noget dyere og noget bedre. Her anvendes væsentlig bedre enheder og kabinetter. Jeg vil dog mene at en 850'er er ALT for stor til 20m2. Jeg ville nok anbefale en 450'er, der passer fint til 20m2. Vælger du en for stor højtaler, får du masser af bulder. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret Hurtig Jamen er der punch nok i en 450'er? Synes balancen mellem diskant og bas i 104'eren er helt skæv. Alt for gennemtrængende diskant der nærmest overdøver den dybere ende af musikken (hjælper måske efter flytningen med bedre højttalerplacering og gulvtæppe istedet for trægulv, men alligevel?) Vil stadig gerne have flere input og meninger, kom frisk
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Punch nok i en 450'er. Ja det skulle jeg mene. Specielt på 20m2!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
6006 er også meget lyse i lyden så jeg tror heller du vil finde dem særlig egnet til din musik smag, jeg har selv sat et gammelt anlæg op med 6006'eren og en Denon forstærker og sidst nævnte mærke er ligeså kendt for at have en lys klang...
Tror næppe du kan få de 104 til at ændre dratisk karakter, udover måske at smide dem tættere på bagvæggen for at få mere bas, som så igen kan gøre andre ting ved lydbilledet..
850 kender jeg ikk, men Hurtig har ret i at de er for store til rummet og de kræver noget plads til bagvæggen for at de yder bedst...
Jeg har selv en 2,5vejs med 6,5" og et rum på godt 22kvm, og min musik smag får Metallica til at ligne et boyband, jeg har enda haft lidt bas problemer som er blevet udjævnet med absorbenter på væggen bag anlægget, og at ht'erne er kommet over en halv meter fra bagvæggen...
Men i sidste ende snakker vi nok om at dine nuværende valg af både højttalere og forstærker(e) fra start tangere det lyse, så mon ikke du også bør overveje at skifte andre ting i din kæde ligeså...
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker feedback Imbalance, takker
Ang. Denon og deres lidt lysere klang, prøvede jeg at låne en NAD 302 af en kammerat og det synes ikke at lyde videre anderledes.
Hvilke højttalere siger du at du har imb? :)
Ang. den lidt lysere diskant, ligner diskanten i alle DALI så hinanden mht. den lyse lyd? For i såfald skal jeg jo ud og kigge på andre mærker :)
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Lækker feedback Imbalance, takker
Ang. Denon og deres lidt lysere klang, prøvede jeg at låne en NAD 302 af en kammerat og det synes ikke at lyde videre anderledes.
Hvilke højttalere siger du at du har imb? :)
Ang. den lidt lysere diskant, ligner diskanten i alle DALI så hinanden mht. den lyse lyd? For i såfald skal jeg jo ud og kigge på andre mærker :)
Mvh.
|
|
|
Du kan ikk sammenligne de billigere serie med de dyre, Dali har mange forskellige serier som vel har hver deres måde og spille på.. Det er absolut ikk forbudt at kigge på andet end Dali, men hvis du går på brugt markedet så får du lidt svært ved at danne dig et indtryk, før man har dem stående i sit eget rum, men det er ikk forbudt at prøve nye ht'er og evt spørge om man kunne låne nogen hjem ligeså.. Jeg har selv et sæt Focal Chorus 816... __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
minime Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 850 kan nemt bruges på 20 m2 også uden at de spiller bulderbas. En korrekt placering og de spiller som en drøm, altså til prisen...... __________________ Mvh. Minime
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en god forstærker kan du fint have Dali 850 stående på 20 kvm! Jeg har mine stående på 16 og jeg har ingen problemer med bulderbas. Det du skal have i tankerne er at de kræver en solid forstærker, ellers skal du droppe det!
Jeg hører selv en del rock, heavy osv. og det synes jeg bestemt det er en god højttaler til. Klipsch er også værd at give et lyt, de er også rigtigt gode til rock. Dog vil jeg mene at til prisen fåes det ikke bedre end Dali 850.
|
| Til top |
|
| |