Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 12:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sonus Faber og Densen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej! Jeg har efterhånden fået lyttet på en DEL højtalere i min søgen på min næste HT.. Jeg har være forbi dali mentor 6, B&W CM7 og 805s, Dynaudio Focus 220, Audio Physic Virgo III og Scorpio. Ingen af dem havde helt det jeg søgte efter. For et par uger siden blev jeg dog forelsket i et par gamut phi-5, designet vel og mærke, så jeg var inde og give dem et lyt i KT her i går og de skuffede virkelig! De havde bare INGEN bund.. normalt er jeg mest til top mellemtone, men denne ht manglede alt for meget i forhold til min smag i hvert fald. De havde så også et sæt Sonus Faber Domus Concerto stående i butikken og jeg har længe haft lyst til at høre SF( er vild med deres design), så jeg tænkte at jeg ville give dem et lyt. De skuffede BESTEMT ikke!! er vild med deres lyd.

Hva er jeres mening? vil Densen og Sonus Faber være et godt match?

Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper
 
the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

iøvrigt skal jeg nok nævne at mit densen består af b-110 og b-400+
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper
 
the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

slet ikke nogen der har nogen mening om det?
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper
 
Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Da jeg ledte efter højttalere til mit Densen setup kiggede jeg også netop på den Sonus Faber model du har lyttet til, og kan se vi har to vidt forskellige meninger om den højttaler, det er rigtig flot ja. Men jeg brød mig betemt ikke om lyden, syntes at diskanten havde en "skinger" lyd, men altså hvis du er tilfreds med lyden så ville jeg da ikke tøve med at købe sådan et par.

__________________
Mit setup
Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg
 
the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Synes overhoved ikke diskanten er skinger.. synes den er lækker, luftig og blød.. hva hørte du dem på? har ikke hørt dem på densengrej endnu!
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper
 
Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Mener det var noget Marantz af en slags, det var i KT radio på frederiksberg. jeg var skuffet over dem,

__________________
Mit setup
Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg
 
the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

jeg hørte dem os i KT.. men på noget primare.. det er normalt også det SF selv bruger.. har jeg da i hvert fald set på en del udstillingsbilleder. Kan være marantz og SF bare er et dårligt match. Jeg havde en kammerat med derinde og han syntes os de lød rigtig godt!! han har selv mentor 6 og Atoll..

Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

At få en sonus faber til at lyde skingert er en en stor præstation i sig selv.

Jeg vil gå så langt at sige at der må ha været noget galt i det setup.

Jeg har spænderet de sidste 2 års tid på at sondere højtaler market men er stoppet op efter jeg har lytted til sonus faber  .
de har ik meget at gøre med hifi analytic osv  de er lavet for at spille musik,
Densen har en rytmisk lyd  og kombineret med sonus fabers musikalitet ku jeg godt forstille mig  er en god kombi.

Du finder  mange sonus faber hadeere på forums som dette  navnligt fordi de er for pæne for musikalske og for uneutrale i lyden.

mvh


__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

for mig er det også vigtigere at en højtaler en en god musikformidler end at den er "korrekt" for hvad er korrekt!! alle har forskellig smag og forskellige preference, hørelse, rum osv osv. men igen.. det er jo hva man er til. i sidste ende handler det jo også om budget. Der vil være kompromisser i alle højtalere, forskellige lydphilosofier osv.. også i high-end højtalere.
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes