| Forfatter |
|
ebbox Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kloge hoveder herinde  Uden at kunne prale af nogen speciel form for viden inden for højttaler området, er jeg gået på udkig efter et par nye til stuen som både min kæreste og jeg kan leve med. Beløbet skal ca være omkring de 2000 kr +- lidt  De skal bruges til film/tv men hovedsageligt musik. Har i forvejen en forstærker - http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=11023

Har haft kig på følgende to sæt
- http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/ns555 .html (Yamaha NS-555)
PS. Kan se editoren laver mellemrum mellem ns555 og .html - det skal fjernes ;)- http://jamo.com/Default.aspx?ID=5924&M=Shop&PID=1715 6&ProductID=17837 (Jamo S-708)
Begge har et ganske lækkert design i nogenlunde samme prisklasse. Har nogle af jer et kvalificeret bud på bedste lyd? Evt. et helt andet sæt i den prisklasse? Har ingen anelse om forstærkeren kan trække dem, så det må i også meget gerne kommentere på Mvh. Ebbe
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkeren virker lettere tvivlsom Effekten er kun opgivet som, "High Power 5x60W", så det kan jo være næsten hvad som helst.
Har du evt overvejet at købe brugt fx her på siden og som en stander/reol ht istedet?
Linket til yamaha'en virker ikke
|
| Til top |
|
| |
ebbox Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ubl_ skrev:
Forstærkeren virker lettere tvivlsom Effekten er kun opgivet som, "High Power 5x60W", så det kan jo være næsten hvad som helst.
Har du evt overvejet at købe brugt fx her på siden og som en stander/reol ht istedet?
Linket til yamaha'en virker ikke
|
|
|
Det jo det den er  Om ikke andet må jeg smide penge efter en ny efter næste løn  Nope, måske jeg skulle se mig omkring herinde  Noget du kan anbefale? Bor i lejlighed midt i Aalborg og stuen er 35 kvm ca. Ps. Yamaha linket skal du bare lige samle til sidst som jeg har skrevet under det
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, den er lidt svær  . Hvad skal de bruges til ? Musik (hvad slags) ? Surround ? Hvad lægger du vægt på ? osv osv prøv evt. at kigge hos www.cableman.dk.Men ellers er det ofte bedre at købe brugte højttalere.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
ebbox Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Hmmm, den er lidt svær .
Hvad skal de bruges til ?
Musik (hvad slags) ?
Surround ?
Hvad lægger du vægt på ?
osv osv
prøv evt. at kigge hos www.cableman.dk.
Men ellers er det ofte bedre at købe brugte højttalere.
|
|
|
Blandet musik - Alt, klassisk, trance, pop, rock osv :) Ikke surround (er jeg blevet forbudt  ). Lægger vægt på en kraftig og fyldig volumen og et clean design som på linksene (Ønsker ikke overflader i træ - altså rent visuelt). Som sagt er jeg ik nogen ørn inden for området, så formulerer mig så godt jeg kan  Tak for linket, kigger på det nu
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver forstærkeren mulighed for at bi-ampe? (en mulighed for mere effekt)
Skal det være en stander ht?
I den prisklasse som du angiver vil jeg råde dig til ikke at gå efter mere end 2 vejs. (Der er jo knapt råd til et delefilter ved 3 vejs, hvis du får står hvad jeg mener fx jamoen)
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon's nye serie fra hifiklubben med de buede kabinetter spiller rigtig godt til prisen, osse me´re end det hvis du spørg mig, ta ned og høre dem.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
L.Ron.Harald Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har haft de omtalte Jamo S708, til techno, pop, rock. Er de ganske fine til prisen, men så heller ikk mere. De kan Spille rigtig højt hvis de skal. Men de kræver noget strøm, min Nad T743 som giver 2*70w var ikk helt nok.
Hvis man absolut skal nævne et par plusser. så er det mellemtonen som jeg syns de klare ganske fint. diskanten er også til at leve med men den har mange ssss sttt lyde, hvis du forstår, det kan godt lyde lidt skinger. Bassen er mest velejnet til techno, men igen, kræver de en masse strøm, så de kommer hurtigt til at lyde lidt slappe, og de er ikk glade for at spille dybt.
men til prisen vil sige, det er et okay køb. Jeg gav 1998,- for mine i sin tid, og hva kan man forvente.....
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at se på et par Dali Concept 2.....dem kan du få nye for 2000 og jeg tror din forstærker kan trække dem de kræver vist ikke så meget
Mvh. morten
|
| Til top |
|
| |
ebbox Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle og mange tak for responsen  Jamo 708 er stadig aktuel, men kæresten og jeg har forelsket os lidt i tangent clarity serien :) Deres look er lige i vores smag og i stil med hyblens indretning  Findes der noget lignende Dali Concept 2 eller Clarity 4 som er mere anbefalelsesværdige - altså tovejs reolhøjttalere? Igen mange tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb nu bare de der Tangent Clarity, og fortæl os hvordan de lyder  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, hvis de kan opdrives  . I Tyskland koster de næsten kr. 1.500,- pr. styk, så man må sige det er en fin pris de har i Fona. Bare surt der ikke er ret mange tilbage om nogen.  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
ebbox Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Yamaha's NS 333? kan få dem til 800 kr pr. stk. i biksen lige neden for. De er super lækre oss
|
| Til top |
|
| |
ebbox Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Endte med at skrotte dvd afspilleren samt forstærkeren og købe mig et sæt LG HT-902TB- Det skulle vist tilfredsstille det designmæssige og lydmæssige behov  Mange tak for hjælpen alligevel herinde folkens 
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa hvis du er glad for dem er det jo det vigtigste.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Rulle Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
| Aragon's nye serie fra hifiklubben med de buede kabinetter spiller rigtig godt til prisen, osse me´re end det hvis du spørg mig, ta ned og høre dem. |
|
|
Hvilke af dem er det du mener der? __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
supermanshaq Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen bestemt højtaler som i særdeleshed spiller acuostic (klassisk musik) rigtig godt - måske bedre end nogen anden på markedet?
Hvad angår at få sig højtalere som kan spille klassisk musik rigtig godt ville det være ovenud fantastisk hvis dette kunne være højtalere som man kan opgrader på, men hvilke - f.eks. man starter i en prisklasse af måske 10.000 kr og så stræbe mod at få den totale opgradering så det kan ende ud med at man har disse højtalere som spiller klassisk musik så fantastisk godt?
TAK
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jævnligt få Eltax Monitor III i Føtex eller er det Bilka?
Jeg tror et sæt koster 600 kr. Det fås ikke bedre til prisen. Selv til 1000 kr. for et sæt er de gode.
Farven passer dig ikke, men her kan jo slå et smut omkring en autolakerer, og få den finish du ønsker.
De kan jo så senere eller samtidig få suppleret bassen af en subwoofer
|
| Til top |
|
| |