Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 05:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ikon 5 eller 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sonder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 17 August 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg har pt KEF 3005 sættet og er egentlig ikke videre imponeret over det. I første omgang blev subwooferen udskiftet til en SVS PB12-Plus.

Og nu er det blevet fronthøjtalernes tur. Så var en tur nede i den lokale HFK, hvor jeg bla. hørte Dali Ikon serien. Og det var lige lyd for mine ører.
Mit spørgsmål er om jeg bør vælge 6'eren eller 5'eren. Prismæssigt ligger de meget tæt. Synes dog størrelsen på 5 er lækker men er nervøs om jeg måske senere fortryder at jeg valgte den 'lille' model.

Tvstuen er på ca. 18 kvm og igen passer den lille ummidelbart bedst størrelsesmæssigt, men vores lejlighed er til salg, så forhåbenligt bliver der mere plads inden så længe.

Højtaleren vil naturligvis blive brugt til film men mindst lige så vigtig også til musik.

For en god ordens skyld, kan jeg nævne at min surround reciever er en Yamha RX-1700 og benytter en htpc med et modficeret x-meridian som afspiller.

Til top Vis sonder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonder

iggu
Lukket konto
Lukket konto
Dobb.prof. JMK74

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 August 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Så tag 6'eren, både fordi du selv er bange for at fortryde og at du skal snart flytte, specielt hvis de prismæssigt et tæt på hinanden. Du kan jo sikkert også regne med en dybere bass-gengivelse fra den størrere model, og om rummet kan tøjle dem - tjo hvorfor ikke, du har jo knap 20 kvm at gøre godt med.

-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
Til top Vis iggu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iggu Besøg iggu's Websted

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 August 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Har du lyttet til den nye B&W 683 nu du er i gang?:) Ellers ville jeg også anbefale 6'eren.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2007 kl. 03:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil opfordre dig til at lytte en ekstra grundig gang til begge højttalere. IKON-seriens diskantmodul er ret specielt, og kan virke meget skingert. Det er virkelig noget man skal kunne lide for ikke at blive træt af det i længden (min subjektive vurdering).

Som andre er inde på er B&W's 6-serie også indenfor rækkevidde, desuden ville jeg også tage et lyt på en højttaler som fx Monitor Audio RS 6, eller standerhøjttaleren Vienna Haydn.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

sonder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Den lille Vienna Haydn Grand ser rigtig spændende/lækker ud. Kvalitet fremfor kvantitet Og jeg har jo SVS'en til spille de dybeste toner.
Findes der steder her i midt-/nordjylland hvor de kan høres?

Inde på www.vassagohifi.com hedder modellen blot Vienna Haydn, er det samme model?

Ved godt at de bør sættes på en stander af god kvalitet men overvejer at hænge dem på væggen, indtil vi flytter. Findes der et matchende beslag, højtaleren hænger lidt ude fra væggen, så den kan drejes en smule?

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Jeg vil opfordre dig til at lytte en ekstra grundig gang til begge højttalere. IKON-seriens diskantmodul er ret specielt, og kan virke meget skingert. Det er virkelig noget man skal kunne lide for ikke at blive træt af det i længden (min subjektive vurdering).

Som andre er inde på er B&W's 6-serie også indenfor rækkevidde, desuden ville jeg også tage et lyt på en højttaler som fx Monitor Audio RS 6, eller standerhøjttaleren Vienna Haydn.

Diskanten lyder ikke skingert (i mine øre/som jeg husker det), men konstruktionen er bare meget "lys" i lyden. Spiller ok dybt.
God ht til pengene, hvis man kan lide lyden. (Vi er jo heldigvis alle forskellige)
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 August 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Hvad spænder du foran dine speakers ? Jeg vil mene at du skal gå efter 6éren. Da den rummer mere fylde. Dalí´s dual diskant modul rummer mange detaljer, og det er ikke så skidt endda. Det kommer self an på smag og behag. Men en B&W er ikke i min smag. Dermed ikke sagt at det ikke kunne være dig. VA har jeg aldrig hørt så dem vil jeg ikke udtale mig om. Happy hunting ellers. 

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 August 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Hvad spænder du foran dine speakers ? 

Søvnig? Se første indlæg, sidste sætning!
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

sonder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Så blev der bestilt højtalere. Har bestilt et sæt Vienna Haydn Grand med dertil hørende standere. Har 10 dages returret på dem, så lever de ikke op til mine (høje) forventninger, ryger de retur til Odense.

Skriver igen når jeg får dem hjem tirsdag :)

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

sonder skrev:

Så blev der bestilt højtalere. Har bestilt et sæt Vienna Haydn Grand med dertil hørende standere. Har 10 dages returret på dem, så lever de ikke op til mine (høje) forventninger, ryger de retur til Odense.

Skriver igen når jeg får dem hjem tirsdag :)

Det er slet slet ikke noget dårligt valg  Glæder mig til at høre om de første lytteindtryk.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes