| Forfatter |
|
Downside Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået tilbudt et par Dali109 for 1800 kroner i nærmest ny stand, men har hørt at 909'eren var en "ny" version af 109'eren. Er det rigtigt og hvad er forskellen på de to så? Hvor gode er Dali 109 egentlig? Jeg skal have spillet en stue op på 35-40kvm med god lyd som også kan høres nedenunder :) Skal også have skaffet mig en forstærker, er der nogen der har en liggende i Nordjylland som dur godt til Dali 109'erne. Har nok ca. et budget på 1200-1500kr til forstærkeren. Er ret ny hvad angår Hi-fi, så sidder pt lige og læser den her tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5138&KW =h%F8jtalere&PN=0&TPN=3 Men råd er altid velkomne!
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså Dali 109 er jo forgængerne til 909!..Så de minder selvfølgelig pænt meget om hinanden!.
909'erne har en del bedre gummiringe, og lidt bedre opbygning (indeni), men hvad der præcist er forskelligt, kan jeg ikke svare dig på!..Men 109 er nogle rigtige gode ht'er, til ikke så mange penge!..
Angående forstærker, vil jeg nok smide lidt ekstra oveni, også køber en Onkyo TX-SR605!Så vil du være fremtidssikret, og samtidig have en rimelig god forstærker!...
mvh Zirio
Zirio's Cinema - Snart HD-forstærker (Onkyo TX-SR875 På Vej)
|
| Til top |
|
| |
Downside Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil helst købe en stereo forstærker, da jeg har hørt og læst at det skulle være bedst til musik ved mindre man bruger en god slat flere penge på det end jeg lige har råd til i budgettet lige for tiden. Ellers tak for det hurtige svar, hvor meget betyder sådan noget som gummiringene for forskellen på højtalerne?
Og tror ikke jeg fik skrevet det ordentligt i det første indlæg. Forstærkeren må helst max koste 1200-1500 kr. Der er jo nogen af os der kun arbejder i weekenderne og er på su ;)
|
| Til top |
|
| |
Downside Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb da nogle 850 istedet eller evt. 450 hvis de ikke behøver være så bombastiske.
Det hele er meget lækrere hvis du går en serie op. Desuden er serien nyere. __________________ Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
Downside Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg køber de 109'er. Men den der Rotel RB981 forstærker. Hvorfor skal der en forstærker med til den? Er det ikke en forstærker? Spørger som en komplet nybegynder her.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Downside skrev:
| Tror jeg køber de 109'er. Men den der Rotel RB981 forstærker. Hvorfor skal der en forstærker med til den? Er det ikke en forstærker? Spørger som en komplet nybegynder her. |
|
|
Undskyld, det var mig der sad og sov, det er en forforstærker du skal købe til den. Den Rotel er nemlig kun en såkaldt effektforstærker, du er godt kørende med en forforstærker til omkring 1k som du sætter til for at styre volumen.
|
| Til top |
|
| |
Downside Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah ok, så må jeg til at finde mig en forstærker. Nogen forslag? Skal have fundet en i nærheden af Århus eller i nordjylland. Helst Nordjylland. Men vil gerne have nogle forslag på forstærkere fra jer, tak på forhånd
|
| Til top |
|
| |
Downside Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Downside Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spammer jeg lige lidt, men fandt dem her: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51115890Og en af mine venners far kan måske hente både den der NAD C320BEE forstærker og de 2 højtalere via sit arbejde. Så er det ikke de 200 kr mere værd at købe et par 909'ere? Ved godt jeg er krævende. Men vil jo helst have udstyret i orden :)
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
DALI 109 er et sæt dejlige højttalere. De kan levere bulder og brag, men de kan stadig også være blide nok til at spille både jazz og klassisk, hvis man lige lyster det i en hurtig vending. De er dog nok bedst til rock osv. Jeg har dem spændt for en Luxman SQ507x og det fungerer glimrende og giver en varm lyd. Nogle gange kunne jeg måske godt savne lidt åbenhed i toppen, men om det er DALI eller Luxmans skyld, ved jeg ikke. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Downside Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal jeg til at finde en ny forstærker. For den der NAD forstærker blev solgt lige under næsen på mig. Satans, nogen forslag?
Nu faldt jeg lige over et par billige Dali 850'ere som jeg har hørt herinde fra skulle være bedre end concept 8? Hvis jeg køber dem, ville en NAD C320BEE forstærker fungere godt sammen med dem?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 850 rykker du op i en klasse hvor Nad C320bee er for lille. Du skal have fat i noget alla Nad 319 til omkring 2k brugt her. Eller den rotel jeg linkede til tidligere med en forforstærker til. Alternativt kunne en Nad 216 thx og en forforstærker også sagtens bruges. Men Dali 850 fortjener uden tvivl bedre end Nad 320bee!
|
| Til top |
|
| |