| Forfatter |
|
Jeppe Vinding Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Alle snakker om det ikke er muligt at skaffe bånd til de gamle Infinity modeller. Hvad jeg til gengæld savner lidt er at runde hvor ofte de går i stykker? Hvad har folk af erfaringer med det?
En anden ting - nogen der har hørt både Renaissance 80 og 90? Er lidt i tvivl om jeg skal have en af dem og i så fald hvilken. __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 06:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror nu at de holder meget godt
de er ikke så følsomme som mange de der kina båndenheder
jeg har en firser,synes den lyder godt og med en behaglig balance og en dejlig størrelse
en 90 er ne stor højtaler 122 høj med 12 tommer,det skal man altså have en pæn stor stue til
du er velkommen til at høre min
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft mine Renaissance 90 i ca. 11 år og mine bånd kører som de skal. Jeg har faktisk købt et ekstra sæt EMIMs og et sæt EMITs så jeg har dem liggende, lige før de var udgået men det ser ikke ud til at jeg få brug for dem lige med det samme.
Efter et par mods i delfiltrene kommer Renaissanserne til at spille bedre end mange moderne HT'ere i 100KKRs klassen så tvivl ikke. de er gode og for de priser de sælges brugte er det ikke meget at tage fejl af. __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Jeppe Vinding Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Panos
Hvilke modifikationer skal der laves i delefilteret på et Renaissance 90'ere for at de efter din mening kommer op i 100.000 kr's klassen? Og hvor meget vil det koste?
Hvad er iøvrigt rimelig pris for et sæt pæne brugte 90'ere? __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk simle, du skal få fat i diagrammer over de 2 delfiltre i renaissancen og skifte alle komponenter til noget af meget bedre kvalitet, jeg har brugt jatzen Superior Z-Caps.
Til bassen er det brugt nogle ikke helt gode bipolær fra starten af, den har jeg skiftet med flere meget hurtigere bipolær. Spolerne er også skiftet. det jeg mangler i mine er den internt kabling, men de spiler så godt nu at jeg ikke rigtig har lyst til at pille mere.
Det er mange komponenter du skal bruge, da de kører med 4. ord. filtre. Afh. af kvaliteten på komponenterne kan du nemt komme op på den forkert side af 10 kkr.
Hvad de koster brugte? det ved jeg ikke rigtig, jeg kan ikke forstå at folk sælger den slags ting :)
hilsen
Panos
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig som Panos siger de kan blive endnu bedre med bedre komponenter og også at skifte Monster kablet internt til eks. VDH SCS12.Men det bliver ret dyrt siger erfaringen mig.Har selv Sigma.
Jeg tror ikke at enhederne er så sårbare med mindre at man har et uheld. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ved du at det er Monster kabler der sidder i? På mine står der Infinity på...:)
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh på de monterede i Sigma står der Monster på, så jeg tænkte at de nok var leverandør til Infinity.
I øvrigt skal jeg lige hilse og sige at der er en del kabel i sådan en højtaler.
Mht. valget af højtaler så prøv at lytte til dem og se om du kan lide lyden fra bånddiskanter.Du bør drive dem med en stabil forstærker som ikke er så sart.På Sigma'en anbefaler Infinity tykke kabler med lav modstand. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et indspark for at banke lidt liv i tråden, samt et alternativ til Emit og Emim i bestående R-80 kabinetter. Genbrug er på mode p.t., men ikke altid mulig.
Infinity Renaissance 80 ER en Super musik-formidler, og en Gude-smuk højttaler! Så er det på plads! Men enhederne Emit og Emim kan være svære at skaffe i ok stand, når de gamle er brændt af...
Jeg har dog et alternativ; - en lille hemmelighed - som SKAL ud til folket , og som i mine ører spiller en klasse eller to eller tre over den originale Infinity bestykning.
Kommer her:
Genbrug de oprindelige kabinetter med 8" Watkins-bas, udskift de defekte Emit & Emim med Scanspeak R2904 og M12/4631G00 Neo, - org. delefiltre bevares uden ændringer. Emim's 1,4L mellemtonekammer monteres foran med en lille MDF plade og lukkes så M12 kan monteres tæt ved diskanten. Emim's bagkammerer lukkes bagud med den oprindelige metalbagplade. Der skal bores, slibes og loddes ialt ca. 1½ time pr. kabinet hvis det skal se fornuftigt ud. Og lyden mine herrer... Er i HighEnd-ligaen.
Bemærk at der IKKE er rykket et komma i de originale delefiltre bortset fra at 2 Zenerdioder omkring Emit er fjernet. Sjældent at R2904 og M12 bruges i bred baffel, men prøv det lige inden i kasserer hele skidtet med de afbrændte "bånd"-enheder. Setupet spiller stramt fra bunden og med en livlighed hele vejen op, som kun meget - meget dyrere højttalere kommer i nærheden af.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
Lige et indspark for at banke lidt liv i tråden, samt et alternativ til Emit og Emim i bestående R-80 kabinetter. Genbrug er på mode p.t., men ikke altid mulig.
Infinity Renaissance 80 ER en Super musik-formidler, og en Gude-smuk højttaler! Så er det på plads! Men enhederne Emit og Emim kan være svære at skaffe i ok stand, når de gamle er brændt af...
Jeg har dog et alternativ; - en lille hemmelighed - som SKAL ud til folket , og som i mine ører spiller en klasse eller to eller tre over den originale Infinity bestykning.
Kommer her:
Genbrug de oprindelige kabinetter med 8" Watkins-bas, udskift de defekte Emit & Emim med Scanspeak R2904 og M12/4631G00 Neo, - org. delefiltre bevares uden ændringer. Emim's 1,4L mellemtonekabinet monteres foran med en lille MDF plade og lukkes så M12 kan monteres tæt ved diskanten. Emim's bagkammerer lukkes bagud med den oprindelige metalbagplade. Der skal bores, slibes og loddes ialt ca. 1½ time pr. kabinet hvis det skal se fornuftigt ud. Og lyden mine herrer... Er i HighEnd-ligaen.
Bemærk at der IKKE er rykket et komma i de originale delefiltre bortset fra at 2 Zenerdioder omkring Emit er fjernet. Sjældent at R2904 og M12 bruges i bred baffel, men prøv det lige inden i kasserer hele skidtet med de afbrændte "bånd"-enheder. Setupet spiller stramt fra bunden og med en livlighed hele vejen op, som kun meget - meget dyrere højttaler kommer i nærheden af.
|
|
|
Spændende og godt indlæg dog vil det hjælpe med billeder. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@JRGW. Kan sgu ikke finde ud af billed-upload i dette forum (har læst vejledningen). For seriøst interesserede: Send en PB med mail-adresse og jeg poster gerne billeder af ombygningen. Jeg kan også hjælpe med lidt fif's for dem der ønsker at renovere de originale bånd, da jeg lige har været hele møllen igennem med godt resultat.
|
| Til top |
|
| |