Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4
Sendt: 25 August 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
Hej
Jeg vil høre om der er nogen der kender en god måde hvor på man kan dæmpe lyden fra højtalere så min underbo ikke føler at han også sidder i en bio
Jeg har set at nogen lægger en flise oven på et stykke kork og stiller deres højtalere på spikes oven på. Om det ville afhjælpe mit problem ved jeg ikke....?
Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
Sendt: 25 August 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
Det tror jeg ikke vil hjælpe. Da det højst sansynligt ikke er vibrationerne han høre men bassen i hele rummet som går igennem gulvet. Har samme problem med mine over- og under-boer
Det eneste rigtige er at brække gulvet op og lydisolere det. Men det er nok ikke den "rigtige" løsning
Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
Sendt: 25 August 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
Hvilken slags gulve er der i lejligheden du bor i? Er det gammelsdags trægulve eller beton? Jeg bor selv i en ca 100 år gammel ejendom med trægulve, her benytter jeg VT feet som afkobling - de burde absorbere den energi som højtaleren ellers forsøger at overføre til gulvet i form af vibrationer. Underboen klager ikke :)
Sendt: 25 August 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
Pierre skrev:
HenrikW skrev:
Underboen klager ikke :)
Mvh. Henrik
Så er det fordi at du ikke spiller højt nok
Nah, spiller rimelig højt :) Dog er underboerne ikke just vårharer - det eneste de har ladet bemærke er en slags trykken for deres ører når jeg giver den gas hæhæ... Jeg kan dog konstatere at gulvet slet ikke spiller med på samme måde som da højtalerne var i mere direkte kontakt.
Sendt: 25 August 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
kizz skrev:
Jeg har gamle trægulve.
HenrikW - Er det en slags skum ?
Ja det er det, man kan købe dem hos hifiklubben. De har forskellige varianter alt efter hvor tunge ens højtalere er. Hvilken slags højtalere snakker vi om? Når der er så lydt er det måske "værtshus ophænget" man skal ud i - du ved hænge højtalerne fra loftet i kæder :)
Har du overvejet gulvtæpper? Ved ikke hvor meget det tager, men lidt burde det - dog næppe af den dybeste bas.
Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
Sendt: 25 August 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
HenrikW skrev:
Jeg kan dog konstatere at gulvet slet ikke spiller med på samme måde som da højtalerne var i mere direkte kontakt.
Mvh. Henrik
Det er også noget helt andet når vi snakker gulvet i dit rum. Men et par VT Feet vil ikke hjælpe noget hørbart for underboerne. Har selv prøvet det, men kunne stadigvæk høre misikken i kælderen (bor på 2. sal) med VT Feet
Sendt: 25 August 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
Pierre skrev:
HenrikW skrev:
Jeg kan dog konstatere at gulvet slet ikke spiller med på samme måde som da højtalerne var i mere direkte kontakt.
Mvh. Henrik
Det er også noget helt andet når vi snakker gulvet i dit rum. Men et par VT Feet vil ikke hjælpe noget hørbart for underboerne. Har selv prøvet det, men kunne stadigvæk høre misikken i kælderen (bor på 2. sal) med VT Feet
Jeg er dog stadig 100% sikker på at det er en meget bedre løsning end spikes :) I hvert fakd når vi snakker trægulve.
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
Sendt: 26 August 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
En gang solide gulvtæpper med dæmpee plader under vil gøre en kæmpe forskel på dit rum, sansynligvis vil du også få et kæmpe lyft i lyden, med et bedre dæmpet rum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum