| Forfatter |
|
Bungi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg regner med at købe et par cerwin vega engang når jeg får råd (Mest til fest.),
men nu er jeg også begyndt at interresere mig for lydkvalitet. Nogen
der har nogle forslag til et par nogenlunde billige højttalere, med en
rigtig god lydkvalitet? Jeg behøver kun bruge en enkelt, da det ikke behøves at være tordene højt og må gerne være
en gulvhøjttaler, men også en kompakthøjttler. Jeg vil bare gerne have noget 99% ren lyd til en
nogenlunde pris.
Hvilke højttalere skal jeg tage ud og lytte til?  (Jeg høre for det meste Rock, metal, men også andet akustisk og stille musik hvor man lægger mærke til at fx. Diskanten ikke er i topklasse.) (Det kunne egentlig godt være den skulle flyttes til emnet højttalere, men det er jo et spørgsmål  )
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bungi skrev:
Jeg behøver kun bruge en enkelt, da det ikke behøves at være tordene højt og må gerne være en gulvhøjttaler, men også en kompakthøjttler.
|
|
|
Kun en højttaler? Du er godt klar over at man skal bruge 2 til stereo? 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til folk der kan lide Cerwin Vega højtaler, og ønske at kunne spille det samme musik, bare bedre, skulle give Klipsch et lyt
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereo er noget nymodes pladder, jeg giver det 3... nej 2 uger! 
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det bliver svært at overtale sælger (hvadenten vi snakker nyt eller brugt) til kun at sælge den ene højttaler så snup du hellere to stk til at begynde med __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
-nt- Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er heller ikke særlig mange almindelige stereoforstærkere der kan køre begge kanaler over i én, så man kan ikke rigtig få løsningen med én højttaler til at fungere ordentligt.
Tænk f.eks på de gamle Beatles-optagelser, hvor vokalen var i højre side mens bas og trommer var i venstre. Det vil lyde aldeles mærkeligt, hvis der f.eks kun er tilsluttet højttaler til venstre side.
Setuppet vil desuden også komme til at se ret underligt ud med kun en højttaler stående midt i det hele.
Så køb to! alt andet ville være dumt (selvfølgelig ikke hvis du vil have surround).
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg havde ikk lige tænkt på at halvdelen af lyden i nogle tilfælde ville komme til at mangle (har jeg os prøvet før.) Men det var kun fordi jeg måske kunne sparre penge og plads hvis det var nyt, så kan man jo godt købe en ht'er, men det glemmer vi så, så skal det være to højttalere, både nyt og brugt og så skal de helst fylde så lidt som muligt, da jeg nok har 6-7 højttalere til den tid. (Jeg har en enkel jamo D 165, som står i vinduet.)  men jeg vil da lige se om jeg kan finde noget Klipsch Star-Trek
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mon ikke noget pa. vil kunne skaffes stykvis, og med indbygget forstærker, så ingen problemer med stereo.
smeden
ok du kom først.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bungi skrev:
Tja, jeg havde ikk lige tænkt på at halvdelen af lyden i nogle tilfælde ville komme til at mangle (har jeg os prøvet før.)
Men det var kun fordi jeg måske kunne sparre penge og plads hvis det var nyt, så kan man jo godt købe en ht'er, men det glemmer vi så, så skal det være to højttalere, både nyt og brugt og så skal de helst fylde så lidt som muligt, da jeg nok har 6-7 højttalere til den tid. (Jeg har en enkel jamo D 165, som står i vinduet.)
men jeg vil da lige se om jeg kan finde noget Klipsch Star-Trek  |
|
|
Det ville altså hjælpe svært, med en budgetramme. Hvor meget vil du smide efter et par små, gode højttalere? 
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bungi skrev:
| Nogen der har nogle forslag til et par nogenlunde billige højttalere, med en rigtig god lydkvalitet? |
|
|
Du vil måske også have en elefant der ikke er for tung, eller en giraf der ikke er for lang 
Du bør nok gå efter et par kompakt højtalere, det med en højtaler duer ikke. Jeg har set et sæt Yamaha NSM325-CH til 3000, Yamaha plejer at lave kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen skal nok være fra 10.000 og nedefter, så burde jeg vel kunne få et par gode ht'er. Hurin, det ser da ellers ud til at være nogle fine højttalere til en meget rimelig pris, tror jeg lige jeg vil huske
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bungi skrev:
Prisen skal nok være fra 10.000 og nedefter, så burde jeg vel kunne få et par gode ht'er.
Hurin, det ser da ellers ud til at være nogle fine højttalere til en meget rimelig pris, tror jeg lige jeg vil huske
|
|
|
Det er mange spændende højttalere i den prisklasse! Men når vi er her oppe, kræver højttalerne også noget af udstyret. Så hvad har da af forstærker og lydkilde? 
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du nok ret i, jeg skal også have noget bedre engang, men nu starter jeg bare med højttalerne. Forstærker: Denon PMA-920 og cd afspiller: Denon DCD-615 Så mangler jeg så også nogle gode kabler, der kunne jeg også godt lige bruge et råd eller to :P
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er ikke helt dårlig så vidt jeg ved. Amfora musik sælger lidt ud af deres lager og jeg har ladet mig fortælle at de sælger GamuT Phi3 til omkring 10k. 
Kabler kan blive rigtig dyre og bevæger du dig meget over 2000,-, begynder det at blive alvorligt svært at finde forbedringer. Så køb et par kvalitetskabler som fx ViaBlue NF-S1 Quattro Analogue Silver signalkabel og det tilhørende højttalerkabel. Især signalkablet er i den grad et røverkøb. 800,- og man får alt den hul igennem man kan ønske sig. 
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, tak for rådene! Der er vist et par ting jeg skal ud og kikke på, og nogle penge at spare op  Men igen, tak for rådene ;D
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg skal have en ekstra forsærker til de kvali højttalere jeg jeg skal have, da min denon kun har fire udgange og jeg skal have fire ht'er sat til den, så jeg faldt over den her: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51317939
En Innovations Alto, nogen der ved om det er kavli for pengene? Jeg kender ikke så mange mærker endnu, men det lyder da som en go og billig forstærker.
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor fire højttalere? der behøves kun 2 til stereo.
Og hvis du vil have surround er 4 ikke nok?
Mvh .
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, jeg har ikke forklaret mig ordentlig ^^ jeg skal have mine jamo'er og cerwin vega højttalere til min denon, så mangler jeg stadig to kanaler til de kvalitetshøjttalere jeg skal købe.
|
| Til top |
|
| |