| Forfatter |
|
Wagner-elev Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi all
Har lige været i HK og kigget på Dali suite serien. Låner baghøjtalerer og center her i weekenden, jeg regner stærkt med at købe baghøjtalerne og centeren og så vente med fronterne. Håber bag og center kan fungere ok med mine jamo classic 8 fronter..
Nu vil jeg så gerne lige høre om der er et ste man kan købe dali over nettet.. VIlle ikke have noget imod at spare en del penge ved nethandel .
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. du bruger HK's service men ønsker ikke betale penge for deres vare? Hvis alle gjorde sådan ville der jo ikke være nogle steder tilbage at få service! 
BTW så er Dali jo fra Audionord, som ejer HK - så det er altså HK som sælger dem! __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
HK er eneforhandler i scandinavien, og ejer også dali. "klubben" baserer deres foretning på monopol.....meget nemmere uden konkurrenter.
Jeg tror du får svært ved at finde dem nogen steder.
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt så meget i HK, så der sker ikke noget ved at købe højtalerne et andet sted. Men Jeg regner da helt sikkert med at købe dem i Hk på mandag, jeg skulle jo bare lige høre om de var billigere over nettet .
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes det er ok at købe der hvor det er billigst, men finder det forkasteligt når man misbruger udlånsservice fra en forhandler til at få afklaret om det produkt man har interesse i er godt nok.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med ctacta
Man må modtage den service der er, der hvor man køber. Hvis det så er i
tyskland så må man nøjes med service over telefon/e-mail.
Man kan absolut ikke tillade sig, at låne et sted for derefter at købe et andet og billigere sted.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wagner-elev skrev:
Jeg har købt så meget i HK, så der sker
ikke noget ved at købe højtalerne et andet sted. |
|
|
/U.
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrrgh stop slagene
Kan godt se at det er forkert at "udnytte" HK's service. Jeg undskylder for umoden og respektløs opførsel
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Enig med ctacta
Man må modtage den service der er, der hvor man køber. Hvis det så er i tyskland så må man nøjes med service over telefon/e-mail.
Man kan absolut ikke tillade sig, at låne et sted for derefter at købe et andet og billigere sted.
|
|
|
Ikke helt enig. Det er et frit marked vi lever i og kan man låne tingene så skal man da gøre det. Er butikkerne ikke gode nok så føler folk jo ikke de får noget extra udaf denne service hvorfor skal de så købe der ? så må de da gerne købe på nettet.
Jeg føler der hvor jeg handler at den service jeg får og den extra gode lyd jeg får i forhold til hvor godt jeg selv kunne sætte anlægget op er pengene værd, derfor køber jeg jo der ellers gjorde jeg det ikke.
Pointen er jo at hvis folk ikke føler de får bedre lyd hvorfor skal de så betale extra, det skal de heller ikke efter min mening det er altså logisk nok i mine øjne. Butikkerne skal blot oppe sig den brede konkurence gavner jo os kunder og vellyden.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læser du ikke hvad der bliver skrevet???
Han vil låne noget dali fra hk, for derefter at købe det et andet sted.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Læser du ikke hvad der bliver skrevet???
Han vil låne noget dali fra hk, for derefter at købe det et andet sted.
|
|
|
Yep læser fint læst mit igen, hvis hifiklubben f.eks kunne sætte de rigtige kabler til stille højtaleren korrekt og afkoble anlægget således at han fik et anlæg til 14.000kr istedet for 10.000kr se så får han noget extra for pengene og det ville han også føle så ville han jo ikke købe på nettet for så ville han ikke få så meget udaf dette anlæg.
Det er altså op til butikkerne at VISE at kunden får noget extra udaf at handle der for hvorfor Fan... skulle de så ellers betale de extra penge.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis han kan få lov at låne udstyr med hjem, er der så ikke en ekstra service i forhold til bare at købe det over nettet?
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Hvis han kan få lov at låne udstyr med hjem, er der så ikke en ekstra service i forhold til bare at købe det over nettet? |
|
|
Åbenbart ikke nok for han vil jo ikke købe der
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Hvis han kan få lov at låne udstyr med hjem, er der så ikke en ekstra service i forhold til bare at købe det over nettet? |
|
|
Jo - det er lige netop pointen! 
Det er jo en service butikken yder uden merberegning for den enkelte. Svjv er det ikke længere officiel politik i HK netop fordi det er blevet misbrugt. Derfor er det en vurderings og tillidssag i hvert tilfælde om hjemlån og returret. Så er det jo op til ens egen moral at forvalte denne tillid. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, HK har næsten monopol på Denon og Dali produkter i Danmark!
Den eneste grund til, at de ikke bekæmper Tapeconnections salg af Denon, som HK eller er eneforhandler af, er, at en bekæmpelse vil være smæk ulovligt pga. af konkurrence-loven.
Men det er da for langt ude, at en Denon DVD 2900 koster 1000 mindre i Tapeconnection og 7740 i KH i Norge!!
Den koster 10.000 i HK Danmark!
Hvis det er stilen, så skal vi som forbrugere nok ikke have så ondt af Hifi Klubben!
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke ondt af hifiklubben. Da jeg for over et år siden fik en ekstremt dårlig service i hk, da jeg kom derned med en pose penge (jeg lånte ikke noget med hjem) valgte jeg da også at spare 3200,- på min AVR3803´er ved at købe den et andet sted. Jeg har så sidenhen fået god betjening i en anden hk butik m.h.t. højtalerkøb, og har jeg råd til at købe nyt, så bliver det da der.
De du snakker om Jonas, er noget med bedre lyd/viden efter din smag.
Men man kan da unægteligt ikke sige andet end at det er god/bedre service at låne ting med hjem, fremfor slet ikke at kunne.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Men man kan da unægteligt ikke sige andet end at det er god/bedre service at låne ting med hjem, fremfor slet ikke at kunne.
|
|
|
tjoo men åbenbart ikke pengene værd efter denne kundes vurdering.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du slet ikke læse????? Han skriver at han da gerne vil spare penge hvsi det er muligt! Hvad har det med servicegrad at gøre, når han vægter penge højest?!!?!
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring er helt klart, at viden og service-niveauet er lavere i HK end i f.eks. KT Radio eller Hifi Forum, det gælder i København!
Jeg har i flere år handlet i Hifiklubben i Aarhus på Europaplads, der var specielt viden blandt personalet i en helt anden klasse. Ved ikke om det stadig er sådan!
Men jeg gider ikke stå for fortælle personalet om, hvordan deres DVD-afspillere er opbygget - og brænder helt sammen, når de siger noget som ikke passer!!
|
| Til top |
|
| |