| Forfatter |
|
pede p Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pede p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2007 kl. 03:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så faldt øjet på Dali Helicon S600 Sub istedet... Pengene værd? Skal ind og gøre den i morgen, ville bare gerne lige vide hvad jeg skal regne med at gå ind til?
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 15 September 2007 kl. 06:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud! Men har dog en kommentar angående forstærkervalg:
En forstærker i den prisklasse i Hifiklubben - så ville jeg nok prøve at give Lyngdorf SDAI2175 et lyt: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/lyngd orf_audio_sdai2175_forstaerker_platin.htm
Efter min mening spiller den bedre end Denon'en & jeg synes du får mere for pengene der - og har hørt begge dele.
Ellers ser det godt ud, selvom jeg ikke er helt sikker på en subwoofer rent faktisk er nødvendig med de højttalere. Eventuelt kan du istedet for subben prøve at høre Helicon med Lyngdorf TDA2200: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/lyngd orf_audio_tda2200_forstaerker_soelv_dd.htm
De har lige nedsat prisen med 5000... og der får du virkeligt kram & god lyd for pengene. Og jeg tror at de ekstra 8000 for denne ift Denonen er bedre brugt end 13000 på subwooferen ift muligheden for at få noget god lyd ud af setuppet, da subs kan være ret svære at integrere ordentligt.
Mvh Jonas
__________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
pede p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de hjælpende ord :)
Problemet med at undvære subwoofer består i at min musiksmag går helt fra enya og til DJ Promo (Hardcore tramp, til dem der ikke ved det), og hardcore er bare ikke sjovt uden en røvsparker bas... :) Hvad mener du desuden med at det kan være svært at integrere en sub, at den bliver for hurtig eller langsom? Og hvor meget betyder det egentlig? Nok til at mit utrænede øre vil kunne høre det? :) Og så helt kort og kontant, er S600 en god subwoofer i forhold til prisen? :)
Mht. forstærkeren hørte jeg en del forskellige, og jeg synes at Denonen opfylder mine krav fuldt ud, så lyden fra den mere bekostelige Lyngdorf skal være betydelig bedre, men det kan selvfølgelig os godt være den er det, det skal jeg ikke kunne udtale mig om endnu. Der skal vidst liiiiige lyttes lidt mere forstærker.. :P
Har du desuden nogle eventuelle forslag til en bedre CD-afspiller? Har nemlig kun hørt den der og modellen der er en tand større.. :)
Og så vil jeg afsluttende gerne lige sprøge om der er nogen der har en idé til hvilke kabler jeg skal købe for at få fuld nydelse, uden at det bliver overkill?
Mange tak til joe, og på forhånd tak til andre (evt Joe igen.. :P) :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pede,
Subwoofer Det jeg mener med, at en sub kan være svær at integrere er, at det (i min erfaring i det mindste) er svært at konfigurere sit system, så man ikke kan høre, hvor højttalerne stopper og subwooferen tager over; det er ikke nemt at opnå sammenhæng i hele frekvensområdet fra lave til høje toner. Den integration er jo en del af produktet (eller skulle være det, hvis den er lavet ordentligt), når du køber en to større højttalere, der kan gå dybt istedet for to mindre og så en sub.
I min erfaring er subwoofere desuden ganske placeringsafhængige - og det kan kræve en forfærdentlig masse måling med en lydtryksmåler og en masse flytten rundt med subben, før den står det bedste sted rent akustisk. Og det sted er sjældent det samme sted, som der man synes den står pænest (hvis altså det er et hensyn du vil tage).
Jeg vil sige, at hvis du placerer den "forkert" vil du HELT sikkert kunne høre det; bassen kan blive enten blød og svampet, alt for dominerende eller simpelthen forsvinde fra rummet.
Når det er sagt vil jeg sige at til prisen mener jeg du kan få (langt) bedre subwoofere end Dalién - og nogle hjælpemidler til at integrere den i rummet så den både står et ordentligt sted og lyder så godt som den kan komme til. Jeg ville anbefale dig at sende en mail til Jensen fra www.vassagohifi.com og høre, hvad han kan sælge dig en Velodyne DD10 til. Så får du super kontrolleret og veltilpasset røvsparker (!) bas. Hvis den løsning er for dyr så spørg, hvad kan kan sælge en Velodyne SPL12 & en Velodyne SMS-1 til. Den sidste er en slags "mini-computer", der (blandt andet) kan hjælpe dig med at integrere din sub med dine højttalere
Forstærker HVis den "store" Lyngdorf (TDA2200) til 20000 er for dyr vil jeg stadig anbefale dig at lytte til den lille (Lyngdorf SDAi2175). Den er 100 kr billigere end den Denon du har lyttet på og - igen min subjektive holdning - en LANGT bedre forstærker en Denonen. Hbis, selvfølgelig, du kan lide lyden, og det er jo en smagssag 
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
pede p Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen, igen :) Som udgangspunkt, bliver jeg lige nødt til at vide, hvor meget størrelsen af enheden egentlig reelt betyder for hvor meget subwooferen kan rykke?
Og... :) Hvis jeg fandt ud af at jeg bedre bryder mig om dalien, kan man så også få en af de der "minicomputere" til den?
Altså.. Jeg ved ikke om jeg har afsat for lidt... Mine krav er måske ret store, jeg vil jo gerne have en både præcis og meget kraftig bas for maksimalt 15.000kr... Bliver jeg nødt til at gå på kompromis med en af delene? Eller er det muligt at opnå både udblæste vinduer og knivskarp præcision (overdrivelse fremmer forståelse :P) for 15.000?
Hvor kan jeg desuden lytte til velodyne subwoofere?
På forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
benaol Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
forstærkeren kan fåes meget bedre til pengene
|
| Til top |
|
| |
pede p Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh... Okay, tak... Noget du kunne tænke dig at uddybe? :P
|
| Til top |
|
| |
benaol Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes bare at der findes forstærkere der er bedre, gamut, accuphase, er bare nogle af dem. Det jeg mener er at, jeg er ikke stor tilhænger af denons lydfilosofi, men det er selvfølgelig smag og behag:)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil give benaol ret. Til den pris kan du få bedre end Denon, især hvis du kigger brugt. Hvis det skal være nyt synes jeg stadig at en af de to Lyngdorf er FREMRAGENDE forstærkere.
Størrelsen betyder naturligvis noget; Både størrelsen af selve subwooferen og af elementet der sidder i. Større subber skal ikke igennem så mange krumspring for at smide noget dyb bas afsted. Det betyder dog ikke at du ikke kan få nogle fremragende subber, der ikke fylder hele stuen.
Mht Velodyne SMS-1 (mini-computeren) kan den bruges til alle subwoofere, så der skulle ikke være noget problem, hvis du kan lide Dalien bedst.
Jeg smider dig lige en PB mht Velodyne - og nej, jeg forhandler dem ikke eller kender personligt nogle der gør. Synes bare de spiller godt, især til musik - hvilket synes at være dit primære brug.
Mvh Jonas
__________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, Denon 2000AE er på ingen måde en super amp. Faktisk får den tæv af Cayin 153B i direkte sammenligning. Så jeg ville bestemt søge efter noget andet. Cayin 353B er fx et glimrende bud! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|