| Forfatter |
|
kkt21 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan anbefale et sæt trådøse hovedtelefoner til maks 1.000 kr.
Rækkevidde betyder ikke så meget, da de kun skal bruges i et rum, komfort og lyd betyder mere, det skal helst være en åben model. Jeg har prøvet Sennheiser RS 30, men synes at de vare for svære at tune ordentligt desuden var de ikke særligt komfortable.
Håber nogen kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
Glady Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej KKt21
Jeg købte et par hovedtelefoner der var trådløse, godt nok var det også Sennheiser bare dem der hedder RS 65. og da jeg havde haft dem i tre dage, gik jeg ned og byttede dem til et sæt med ledning.
problemerne var de samme som du nævner, dårlig at tune ind, selv om man sidder stille, to til tre meter fra senderen,baggrundsstøjen var for høj Det kan også være jeg bare var uheldig, men tror det næppe.
Men grunden til at jeg først købte trådløs var komforten og friheden, men da jeg hørte mine nuværende Sennheiser HD 590, var jeg ikke i tvivl. Jeg købte bare en forlængeledning så jeg kan se film og høre musik om aftenen uden at skulle tænke på at rykke ledning eller forstærker fra hinanden hver gang jeg drejer mig.
De sagde også i butikken (Tapeconnection)at når man køber trådløs i den prisklasse 1000-1500 så svare det til at 70-80 procent er brugt på sende-modtage delen , altså ganske lidt på selve hovedtelefonen...
Men igen hvis du skal kunne bevæge dig meget rundt i lokalet, så er det måske eneste mulighed med trådløse?
Men du får altså en rigtig god model for de 1000 kr. hvis du vælger et sæt med ledning evt. forlængeledning. Prøv f.eks Sennheiser HD 570, hvis du ikke kan lide komforten så prøv Grado SR 60 (mener jeg de hedder) de lyder rigtigt godt faktisk så valgte jeg kun mine Sennheiser p.g.a at jeg bedre kunne lide deres komfort, for Grado lød en lille smule bedre syntes jeg
Men held og lykke med at finde et par trådløse, efter min oplevelse kan jeg desværre ikke hjælpe dig, da jeg kun kender Sennheiser RS
|
| Til top |
|
| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg synes også at erindre fra mine hifiblade at man skal holde sig fra trådløse og prøve at få en god en med ledning, der er også et mærke som hedder Grado som Glady nævner som også skulle være utrolig godt  __________________ /hifreak
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også klart anbefale et par med ledning. De fleste hovedtelefoner
til hifibrug har 3m ledning og den kan evt. forlænges. HD570 og
Grado SR-60 og SR-80 er gode bud i den prisklasse du nævner. Evt.
kan et par AKG K401 også være en mulighed, de har både en god
lyd og (efter min mening) den bedste komfort af det 3 mærker. Prøv
selv og lad lyden komforten bestemme.
/U.
PS: Sennheiser RS40 de større modeller sidder bedre end RS30 pga.
andet materiale på ørepuderne. Skal de være trådløse, så prøv dem
også
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal til tyskland, kan du få et par HD590 til 1000 kr.. Og de rykker rundt med HD570 og Grado SR-60 & 80 .>
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min fætter har et par trådløse (osse Sennheiser, mener jeg). Jeg tror ikke han har haft problemer med forbindelsen, skønt han sidder i et andet lokale i forhold til senderen. Til gengæld synes jeg at hans trådløse er noget svage mht. lydstyrke. Og jeg er altså ikke lydtryks-freak Jeg skal besøge ham i morgen, kan prøve at checke. Selv bruger jeg forlængerledning...
|
| Til top |
|
| |
K Man Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring med hovedbøffer er at kabel altid slår RF modtager, et godt argument for at købe Senheizer er at man altid kan købe reservedele til produktet, det er der ikke ret mange andre der kan klare.
Surt at give 1000,- spir og så efter et års tid finde ud af at man ikke kan få nye puder.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan også helt klart anbefale RS85 fra Sennheiser - men de koster ca 2200kr.....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådløse hovedtelefoner er noget hø og der går mange år endnu inden RF/FM med AFC når samme stade som dem med ledning!!!
Jeg kan tilslutte mig ovenstående angående Sennheiser HD590, der bliver du ikke snydt!!!
Men jeg ville ikke bare forlænge kablet med et no-name kabel!!! Fåes forlængerkabler ikke i en mere audiophil udgave, det skal være iltfrit kobber og gerne med forgyldte eller rhodiumplatterede stik???
|
| Til top |
|
| |
Glady Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej F. Christians
Du har ret i at det ikke er lige meget hvilken forlængerledning man bruger,som du kan se i mit indlæg længere oppe i tråden, har jeg jo de omtalte Sennheiser HD590, og jeg købte samtidigt en Grado Prestige extension kabel på 4,5 meter, som sammen med de tre meter der følger med HD590, kan nå rundt i de fleste stuer. Kablet kostede godt nok 295,- men hvad pokker, lyden er heller ikke blevet ringere på trods af længden.
Stikkene er forgyldte, -Så jo, du kan godt, få gode eller bedre forlængerkabler, iforhold til de sytråds-ledninger man normalt ser, eller får kastet i nakken
Det eneste problem er bare, at det får det medfølgende kabel til HD590 til at se underernæret ud
|
| Til top |
|
| |
kkt21 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange svar, jeg må jo nok leve med at være bundet med en ledning da jeg nok synes at 2200 kr. er lige i overkanten.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også HD590, men de kan ikke nå til min yndlingsplads og et 80kr´s no-name kabel i argeste kvalitet, det bliver det ikke til. Måske jeg laver et kabel selv; med aftagelige kabler skulle det nok kunne lade sig gøre!!! Sennheiser laver i øvrigt et udskiftningskabel af bedre kvalitet end det medfølgende, som passer til HD580, 590 og 600, har jeg læst et sted, vist nok head-fi.org!!!
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| Sennheiser laver i øvrigt et udskiftningskabel af bedre kvalitet end det medfølgende, som passer til HD580, 590 og 600, har jeg læst et sted, vist nok head-fi.org!!! |
|
|
Sennheiser laver kun en slags kabler (dem der følger med), men der findes flere firmaer som laver udskiftningskabler til HD590 og HD580/600/650. Se. bl.a. cloucable.se og et andet firma som hedder Stefan Audioart. Vær opmærksom på at at både HD590 og HD580/600/650 bruger specielle konnectorer i hovedtelefonenden. (HD590 bruger et 2,5 mm jackstik med smalt hus som måske kan skaffes, mens HD580/600/650 bruger et specielt stik som svjv ikke umiddelbart er tilgængeligt.) Ellers er et kabelprojekt nok umiddelbart det nemmeste og billigste gør-det-selv projekt der findes.
/U.
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv den lykkelige ejer af et sæt HD580 som simpelthen er uovertrufne, så jeg må slutte mig til skaren af dem der mener det bedst kan betale sig for dig at købe et sæt med ledning.
Men lige et par spørgsmål til de andre:
Hvor kan jeg købe reservedele til mine 580'ere? Kablet har efter 5 års tro tjeneste fået sig et par løse forbindelser så jeg bliver nødt til at skifte det. Jeg ved Fona m.fl. sælger det, men der skal det bestilles hjem og koster ca 300kr. På www.Sennheiserusa.com kan man købe det for 16$, men jeg er ikke sikker på de sender internationalt. Er der ikke et sted på nettet hvor man kan købe reservedele til en fornuftig pris? __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. at spørge hos www.meier-audio.de (Tysk firma). Han er autoriseret Sennheiser-forhandler.
/U.
|
| Til top |
|
| |
K Man Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ørstrøm skrev:
Hvor kan jeg købe reservedele til mine 580'ere? Kablet har efter 5 års tro tjeneste fået sig et par løse forbindelser så jeg bliver nødt til at skifte det. Jeg ved Fona m.fl. sælger det, men der skal det bestilles hjem og koster ca 300kr. På www.Sennheiserusa.com kan man købe det for 16$, men jeg er ikke sikker på de sender internationalt. Er der ikke et sted på nettet hvor man kan købe reservedele til en fornuftig pris?
Du kan faktisk gå ned til den nærmeste expert og bestille reservedele, Disse kommer fra den danske leverandør Rudolph Schmidt som har argenturet på Sennheizer i danmark
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er samme sted som Fona bestiller det, så prisen hos Expert er nok ikke meget anderledes  , men det var da et forsøg værd.
/U.
PS: Det er i øvrigt Kinovox der har Sennheiser-agenturet i Danmark. De sælger dem videre til Rudolph og lignende firmaer som så leverer dem til radiofaghandlen
|
| Til top |
|
| |