Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
Mikael10 skrev:
Jo, media centeret har 5,1 dekoder. Det skal tilsluttes via coaksial.
Men hvilken systemer kan klare surround uden reciever.
Der skal være en 5.1 udgang i media centeret. Det vil undre mig meget hvis der ikke er. udgangene udføres ofte som 3 jackstik (et med højre/venste, et med center/sub og en med højre/venstre bagkanal).
Lydkortet i media centeret er dermed surround forforstærker, og du behøver derfor blot aktive højttalere eller en seks-kanals effektforstærker.
Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
Mikael10 skrev:
Hejsa,
Jeg står og skal bruge et 5,1 surround sæt til mit Media Center.
Sættet skal kunne afkode AC3 og DTS.
Jeg har set lidt på Logitech Z-5500. Det ser jo fint ud. Er der andre af sådanne systemer. Helst lidt flotte, da de skal bruges i stuen.
Hvor stor er din stue..?
Z-5500 er temmelig voldsomt dimensioneret for et PC-højttalersæt, men det er stadig dybest set det det er. Det kan sagtens spille en mindre stue op, men snakker vi ret meget mere end 15 kvm, så skal der altså lidt andre boller på suppen.
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
på cableman kan du købe en surround reciever og et surround sæt højtalere. dog ingen SW. men fronterne klarer bassen ganske hæderligt. det sæt koster 1999 og leveringen er gratis.
jeg har selv højtalerene og en yamaha reciever. og jeg er meget glad for mit
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum