Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: min nye sub - hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

jeg fik min System Audio SE200 igår og den har indtil videre fungeret upåklageligt, god lyd osv.

men lige pludselig kan jeg høre at den "slår" med bassen, og ikke i en sammenhæng med musikken.

jeg slukker forstærkeren. og subben "slår" stadig. selvom alle kabler fra forstærker er pillet væk og der så kun er strøm på så kommer der gentagende "flop" fra enheden.

er der nogen der ved hvad der kan være galt?

ja, jeg har kvittering osv, og jeg har da planer om at ringe til KT Radio imorgen. men hvis der var nogen der havde en løsning eller lignende ville det være rart at vide...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Umiddelbart vil jeg da vove og påstå, at der er noget galt med den indbyggede forstærker - sikkert strømforsyningen!! Men ring da til KT-Radio - kan jo også være de har en hurtig løsning på problemet!!
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Eller en fejl i et relæ... Det skal lige bemærkes at det ikke nødvendigvis er sub'en det er galt med - i mine ht'er kan jeg sommetider høre 'klikket' fra køleskab/fryser. Det er radiostøj, som regel opfanget via ht-kabler der funger som antenner .

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 15 Januar 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

Eller en fejl i et relæ... Det skal lige bemærkes at det ikke nødvendigvis er sub'en det er galt med - i mine ht'er kan jeg sommetider høre 'klikket' fra køleskab/fryser. Det er radiostøj, som regel opfanget via ht-kabler der funger som antenner .

jeg kender godt det med klikket i højttalerne når et eller andet tændes/slukkes, det sker primært når jeg tænder en bestemt lampe (som heldigvis er i stykker pt)

radiostøj via kabler... den giver også dette "flop" når alle signalkabler er fjernet, og der så KUN er strøm til.

men problemet er at "floppet" kommer periodisk med ca 1 sek mellemrum. så det med forstærkeren har et problem lyder nok mest sandsynligt. Men det bliver spændende at høre hvad KT har at sige til det...

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Subben er nu hos KT Radio, og de vil sende den til reperatøren.

fejlen er muligvis opstået da vi havde strømafbrydelse igår, hvis jeg gad tænke lidt kunne jeg nok lige huske de 3min vi havde uden strøm og hvad dertil hører.

så nu er det op til reperatøren om det er under garantien eller mit forsikringsselskab skal betale.

jeg nåede at have den i under 2 dage, nu går der ca 14dage før den kommer igen... ... men det kan jo ske.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hvad fandt de frem til  ?
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Det var subbens forstærker der var røget en tur, den kunne ikke klare den dårlige behandling fra relæet - kombineret med at den ikke havde spillet i mere end 4-5timer ..

Den blev lavet på garantien uden problemer, forstærkeren blev skiftet og den nye har overlevet en strømafbrydelse. men jeg blev også meget nervøs da strømmen gik sidst.. åhh nej ikke igen .. ... men der skete ikke noget, den virker stadig særdeles godt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes