| Forfatter |
|
runeevers Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hi-fi eksperter
Jeg er kommet i den heldige situation at jeg har mulighed for at købe System Audio SA1550 og SA1730 til noget nær engros pris, hvorfor jeg bestemt påtænker at købe et sæt.
Har mulighed for at høre dem om et par dage, men kunne være rart med lidt inputs omkring fordele og ulemper ved begge sæt. De koster jo det samme, men repræsenterer den henholdsvis dyreste og billigste højttaler i hver sin serie. Hvor ligger de mest markante forskelle?
På forhånd tak. 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
1550 er en god højttaler, jeg har lyttet en del til netop denne model den er dejlig dynamisk, god ren lyd og overraskende god bas på trods af de 13cm i bredden.
den var med i overvejelserne sidst jeg skiftede højttalere. men da jeg hører lidt til dance/techno og den stil, så ville de kræve et samtidig køb af sub, og det havde jeg ikke råd til.
1730 har jeg kun hørt en enkelt gang, ikke nok til at danne en mening...
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der i mellemtiden ikke andre der har fået sammenlignet disse 2? Jeg er nemlig også interesseret i disse. Min lokale forhandler mener dog at SA 720 er den bedste, så hvis nogen også har sammenlignet med den, så vil jeg gerne høre om det.
Det skal spille med Primare A10 forstærker, og V20 DVD/DC afspiller
Bare rolig, på et tidspunkt skal jeg igang med at lytte selv, men der er kommet 14 dages barselsorlov i vejen. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA720 er ikke den ideelle at drage ind i sammenligningen - gulvhøjttalere mod standerhøjttalere er altid en smule unfair. Sig til din forhandler at han skal bruge hovedet lidt.....
720´eren har slet ikke samme bund og fylde som de to "store" modeller, men det er da en glimrende højttaler i bl.a. surroundopsætninger! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det med fylden er jo nok korrekt, men en stander højttaler har vel alt andet lige et forspring hvad perspektiv angår?
Og i forhold til SA1730 har 720 faktisk også et større membran areal, da den har de samme basser som der sidder i 1750, og 1730 har kun 2 stk basser ligesom SA720. Det burde da give plus i forhold til fylden??
Alt dette bør tages med forbehold, da jeg som sagt har lyttetest til gode. I sidste ende må jeg jo selv afgøre om han har ret. Jeg har tænkt mig at besøge et par andre butikker, for at høre deres mening, og måske kan jeg bedre danne mig mit eget indtryk her. Og så må jeg jo hellere høre dem om der findes alternativer indenfor andre mærker. Ifølge min lokale dealer, var der ingen konkurrenter,.. såe.... __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
|
| Sendt: 30 Januar 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var idag lige forbi et par forskellige forretninger. Er det kun min lokale der har SA1730 til 3499,- ?????? Den officielle prisliste jeg har siger 3995,- mans den anden butik også sagde 3995,- ???
Eller skal jeg slå til inden han opdager fejlen??
Jeg spurgte ham direkte, men mente helt bestemt at 3499,- var prisen. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
WhoCutTheCheese Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 30 Januar 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjorslev skrev:
|
Nej det med fylden er jo nok korrekt, men en stander højttaler har vel alt andet lige et forspring hvad perspektiv angår?
Og i forhold til SA1730 har 720 faktisk også et større membran areal, da den har de samme basser som der sidder i 1750, og 1730 har kun 2 stk basser ligesom SA720. Det burde da give plus i forhold til fylden??
Alt dette bør tages med forbehold, da jeg som sagt har lyttetest til gode. I sidste ende må jeg jo selv afgøre om han har ret. Jeg har tænkt mig at besøge et par andre butikker, for at høre deres mening, og måske kan jeg bedre danne mig mit eget indtryk her. Og så må jeg jo hellere høre dem om der findes alternativer indenfor andre mærker. Ifølge min lokale dealer, var der ingen konkurrenter,.. såe....
|
|
|
720 og 1750 har ikke samme membranareal. 1750 og 1730 har lige store membraner. __________________ Don´t just stand there and shout it. Do something about it.
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
|
| Sendt: 30 Januar 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
WhoCutTheCheese skrev:
sjorslev skrev:
|
Alt dette bør tages med forbehold, da jeg som sagt har lyttetest til gode. I sidste ende må jeg jo selv afgøre om han har ret. Jeg har tænkt mig at besøge et par andre butikker, for at høre deres mening, og måske kan jeg bedre danne mig mit eget indtryk her. Og så må jeg jo hellere høre dem om der findes alternativer indenfor andre mærker. Ifølge min lokale dealer, var der ingen konkurrenter,.. såe....
|
|
|
720 og 1750 har ikke samme membranareal. 1750 og 1730 har lige store membraner.
|
|
|
Ja du har ret
Men 720 har dog stadig større membranareal end 1730, det er vi vel enige om? 2 stk 14cm enheder mod 2 stk. 11 cm enheder, ikke sandt? __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
morden Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
720'erne og 720AV har 5" enheder, altså samme areal som SA1280. De nye gulvmodeller har 4" enheder.
Kigger man nærmere kan man se at diskantenheden i SA 7'er serien (17 for gulv-ht.) er den samme som SA1280 m. waveguide, nemlig SA TWG2506AV.
Mellem de nye 15'er og 17' serier, syntes jeg at der er stor forskel. Især fra midten og op, er f.eks. 1750 klart bedre i mine ører. Da kan man altså også høre, at det er en anden diskant. Generelt også en mere sammenhængene og velspillende højttaler.
Jeg vil klart hellere have en 1730 end en 1550, men smag og formål er jo forskellig.
Jeg har selv 720 i center og surround, kombineret med SA1280 Mrk II i front, og de integrerer rigtig godt. Jeg havde egentlig overvejet 1730'er som baghøjttaler, men valgte en standerudg. istedet. Jeg brød mig ikke om placeringsmulighederne med en gulv-ht. Og fik meget bedre effekt med en placering på væggen - både i musik og film.
Ud over de bedre placeringsmuligheder syntes jeg også at 720 lyder rigtig rigtig godt.
|
| Til top |
|
| |