| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu været på turné og er stadig i tvivl ad h... til over hvilke højttalere man skal satse på. Har nu et par heftige CV'ere som trænger til udskiftning (detajeringsgrad osv.) og jeg har defor lyttet på følgende fabrikater:
Martin Logan (sætpris ca. 45K): lyder dejligt åbne, men savner punch til rockmusik
JM Lab (sætpris ca. 36K): Kasselyd, men rimeligt punch
Monitor Audio SA8 (sætpris ca. 16K): God dynamik men lidt skingre i lyden - godt punch
Dynaudio Audience82 (sætpris ca. 15K): Næsten kærlighed ved første lyt - kraftigt punch, virkelig god dynamik - men lidt hård diskant. (Konen bryder sig ikke om diskanten). Umiddelbart den bedste HT'er jeg har hørt endnu.
BogW (flere modeller): lider af "papkasse-lyd" - flade neutrale HT'ere der skam lyder godt -men de er så karakterløse og kedelige. Savner punch og dynamik.
Dali (flere modeller): For ringe lyd - for hård og for "uinteressant". Den sidste jeg ville vælge blandt de nævnte.
Tannoy: For meget et eller andet...jeg ved ikke - de bliver aldrig min kop te.
Har i andre bud på min næste højttaler ???? Gerne vovede bud - men den skal have punch, saft og kraft og prisgrænsen ligger nok ved 50K for et sæt.
|