| Forfatter |
|
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej er der nogle af jer der har lagt øre til en af deres højtalere,de skulle være super dynamiske og lette at drive,og er der nogle der ved om de findes i Danmark
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
. . Hej, sidst jeg så efter kunne disse HT ikke købes i DK, men du kan i øvrigt læse en anmeldelse i Hifi world dec. 2005. Målingerne ser lidt "sjove" ud. Den opgivne følsomhed er vildt overdreven, men det er set før (Audio Note...). Generelt sker der ikke noget ved at trække 3 db fra producentens påstand. Zu druid benytter en fuldtone enhed fra Eminence (tror jeg nok) som deles højt til en diskant. Så vidt jeg husker spiller fuldtoneenheden helt op uden delefilterkomponenter. Det er basalt set en PA driver der bruges.
Den spiller måske meget godt, men du får ikke den vilde bund ud af det kabinet. Sikkert en bedre HT end det meste bras der for tiden fremstilles, hvem ved? . .
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
christian m skrev:
| hej er der nogle af jer der har lagt øre til en af deres højtalere,de skulle være super dynamiske og lette at drive,og er der nogle der ved om de findes i Danmark |
|
|
Mener det er http://www.psaudio.dk/index.html der impotere. siden er under construction; men det har den været de sidste par år, så den er nok ikke opdateret
ville over at høre et sæt; men fik aldrig en tilbagemelding, hvornår det kunne lade sig gøre, da de lige skulle spilles til først __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Talte med Psaudio i går det er dem der har dem,ca 28000 for et sæt de skulle i følge ham spille p***e godt,Åbne og med masser af knald på lige en højtaler for mig ,men 28k er måske lige i overkanten for mig(surt).... er der nogle der har andre forslag på højtalere der kan lidt af det samme,og stadigvæk er noglelunde pæne at se på?
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv et sæt Triangle - de kan lidt af det du efterspørger, indenfor din budgetramme...de er franske, så forvent ikke amerikaner-svulstig bas ;-)
eller tag til Audio Concept i Sverige og hør Zu.
mvh,
mikkel - der får sin dosis fra Avantgarde horn.
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overtog for nylig Mikkels Triangle højttalere, model Luna 260 fra den tidligere Stratos-serie. De er super-dynamiske, men som Mikkel rigtigt siger, så er bassen absolut ikke "svulstig".
Min kommende rørforstærker fra USA er fortsat i finpudsningsfasen, så jeg har endnu til gode at høre højttalerne yde deres bedste. Jeg har dog overvejet at anskaffe en lille, hurtig og præcis sub til at booste bunden, da højttalerne ruller af ved 40 Hz.
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
På 6moons.com er der en del omtale og test af Zu's produkter.
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
| På 6moons.com er der en del omtale og test af Zu's produkter. |
|
|
ja gode omtaler og de er altså for fede __________________
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Druiderne består af en let mkodificeret Eminence Legend B-102 enhed (700kr/stk) og et afderes horn med et 6db filter. Det ku' være sjovt at se hvad man ku lave med noget krydsfiner og en stiksav.6moon's falder i svime over alt fra Zu audio, en skam man skal væk fra hovedstaden for at høre dem.
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
Druiderne består af en let mkodificeret Eminence Legend B-102 enhed (700kr/stk) og et afderes horn med et 6db filter. Det ku' være sjovt at se hvad man ku lave med noget krydsfiner og en stiksav.6moon's falder i svime over alt fra Zu audio, en skam man skal væk fra hovedstaden for at høre dem.
|
|
|
. . Ja for pokker! Alt hvad der står på 6moons.com skal tages med en skovlfuld salt. Deres kabel-fetichisme har nået grænsen til den rene overtro. Nogle producenter favoriseres i en grad så det lugter langt væk af underhåndsaftaler. Et online reklamekatalog for en flok rigmænds personlige hifi system. Mon ikke priserne på Audiogon afspejler dette faktum... . .
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
|
|
|
Sådan er det jo altid,der sidder også en vifa xt 25 til 500kr i højtalere til 30000kr,så det kan man ikke bruge til noget,ang 6 moon er de jo ikke de eneste der favorisere nogle fabrikanter,men det kunne da være sjovt at smide en Fane eller en Beyma enhed med en hornladet diskant i et fedt kabinet bare en 10" el 12"  __________________
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Cristian, jeg er ikke helt enig med dig.
Det er ganske rigtigt at enhederne i god højttaler ikke udgører en væsentlig del af kostprisen, normalt er udformningen af kabinettet og delfilteret mindst lige så vigtig en del af projektet.
Med i dette tilfælde er der tale om en fuldtone enhed, uden delfilter monteret i et åbent rør fyldt med uld. Uden tvivl en god inspirations kilde til et vinter projekt.
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
Hej Cristian, jeg er ikke helt enig med dig.
Det er ganske rigtigt at enhederne i god højttaler ikke udgører en væsentlig del af kostprisen, normalt er udformningen af kabinettet og delfilteret mindst lige så vigtig en del af projektet.
Med i dette tilfælde er der tale om en fuldtone enhed, uden delfilter monteret i et åbent rør fyldt med uld. Uden tvivl en god inspirations kilde til et vinter projekt.
|
|
|
ja det kunne være fedt at prøve at lave sådan en,laver beyma og fane ikke sådan nogle enheder man måske kunne bruge.. __________________
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
. . http://profesional.beyma.com/ENGLISH/pdf/descarga.php?pdf=12 GA50.pdf . .
|
| Til top |
|
| |