| Sendt: 01 December 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
bws-XP skrev:
hey !!
jeg ny i dette forum og synes det ser meget interresat ud, er selv utrolig intereseret i elektronik og hifi også derfor at jeg er igang med en Elektronik-fag-tekniker uddanelse !! og det også her at min spørgsmål bunder fra, da min lærer her den anden dag sagde at man engang kunne få fuld-tone enheder, det synes jeg lød meget interresat !!
så derfor ville jer høre om der nogle i dette forum der ved om man stadig kan få sådanne enheder og hvor henne ?? evt. navn på producenterne ?? og hvis ikke, måske en lille forklaring til hvorfor sådanne er uddød ??
MVH Bjarne
|
|
|
jamen velkommen til da ;)
Jep - og man kan stadig få såkaldte fuldtone-enheder - nogle er ægte fuldtone, andre er sammensatte enheder. Af de mere berømte (berygtede) kan nævnet Coral og Lowther
de er ikke særligt anvendte mere qua deres begrænsninger - men kan da bruges som ekstra højttalere - Lowther og Coral er vist passé - men antikviteter som Philip's AD8080 kan stadig findes - smæk en sådan i en hornkonstruktion, f.eks det gamle High Fidelity Voigt horn , og du vil se løjer
søg på google efter "fuldtone enheder" og en dynge dukker op .
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|