Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 14:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Teufel VS SVS SBS01 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 December 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen jeg går og skal til at investere i et nyt surround setup til min hjemmebio og har i lang tid gået og kigget på dette system fra det tyske firma teufel http://www.teufel.de/de/THXsysteme/System-5-THX-Select.cfm da det passer meget godt ind i mit rum størrelses mæssigt da jeg helst vil ha speakerne til at hænge på væggen. Det eneste problem er at jeg jo ikke lige kan komme til at høre dem før køb men de ser ud til at ha fået fine andmeldelser.

Samtidig ser jeg at Lsound i Norge netop nu har et rigtigt godt tilbud på deres små SVS satelitter som jo også har fået gode anmeldelser og meget god kritik herinde på forummet. Men nu kommer mit spørgsmål så til jer om der er nogen der eventuelt har hørt Teufel og evt ved om de er fornuftige eller om jeg rent faktisk er bedre tjent med at smide små 3000 kr efter et 5,0 sæt fra SVS. Det vil kun blive brugt til surround. Håber på at høre nogen erfaringer. På forhånd tak.

Til top Vis mbs1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs1979

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 December 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

til fílm der tror jeg at den største forskel er at det tyske sæt har dipole baghøjtalere...

Om der er klasseforskel ved jeg af gode grunde ikke, men jeg ved da at der er en ret stor forskel på dipole og monopole baghøjtalere, så find en butik hvor de har systemer med begge slags og find ud af hvad du synes giver den mest overbevisende surroundoplevelse, og så er jeg sikker på at du bliver gladest for dit valg

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

til fílm der tror jeg at den største forskel er at det tyske sæt har dipole baghøjtalere...

Om der er klasseforskel ved jeg af gode grunde ikke, men jeg ved da at der er en ret stor forskel på dipole og monopole baghøjtalere, så find en butik hvor de har systemer med begge slags og find ud af hvad du synes giver den mest overbevisende surroundoplevelse, og så er jeg sikker på at du bliver gladest for dit valg

Ja men det er jo netop det at hverken teufel eller SVS kan købes i nogen danske butikker, men ellers må man jo bare benytte sig af den returret man jo har ved køb af varer over internettet hvis jeg mener det ikke er noget der falder i min smag 

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 December 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Der er masser af andre fabrikanter der laver både dipole og monopole højtalere, så det var det jeg ville have dig til at høre...

B&W Laver både dipole og monopole baghøjtalere ned i deres 600-serie, Jamo laver også ned i serier der prismæssigt er sammenlignelige... Men det nemmeste er nok at tage ind i hifi klubben og sige at du gerne vil prøve at høre forskellen på Monopole og dipole baghøjtalere, for de har begge dele i sammenlignelig kvalitet

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Nå ok på den måde jamen det tror jeg da at jeg vil gøre snarest muligt så...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes