| Forfatter |
|
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg køre snart til Audiovision i Skive , de har et par Revel Ultima2 Salon i deres Demorum. Pris pr. stk 85000,- . Jeg skal til at spare op, hvis jeg skal have dem med hjem. __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
de vil sikkert være et fedt upgrade til dit system  __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
Devil Seed Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
De højttalere ser da også fine ud, dog jeg tror nu jeg holder mig til mine F12´er lidt endnu, men dem er jeg så også utrolig glad for :)
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
de vil sikkert være et fedt upgrade til dit system |
|
|
Man har vel drømme, man kunne jo vinde nogle penge, og i så fald. __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg var idag forbi Audiovision for at høre omtalte højttalere. Først satte Jacob Frølich en CD på, indspillet for Revel, med klavermusik. Nøj en lyd, sprød med en god diskant og mellemtone man følte at pianisten sad på skødet af en. Der var også en Amerikansk sangerinde som fik det til at løbe koldt ned af ryggen, samtidig med at gåsehuden steg på armene, det var en oplevelse. Af erfaring havde jeg selv taget en Kim Larsen CD med (det var en torsdag aften), den lød ikke nær sågodt, ingen dynamik og bas. Så ville Jacob Frølich lige med det samme skifte højttalerkabel, han mendte vi manglede mellemtone, jeg skal love for at han fik sat nogle tykke M I T kabler på. Jeg syndes ikke at disse kabler lød bedre.
Jacob Frølich skiftede så fra Accuphase CDafspiller til en DVDafspiller. Jeg havde taget en The Doblinnors DVD med, den lød ligesom CDén med Kim Larsen ingen bas. Så det jeg har hørt idag gav mig ikke det bedste indtryk, desvære. Poul Dalgaard fik lige vist mig en test, i Tyske Audio-magasin, som placere Revel Ultima2 som den 3 bedste højttaler som de har testet. Så måske er de gode nok. __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARTISTEN skrev:
Hej
Så det jeg har hørt idag gav mig ikke det bedste indtryk, desvære. Poul Dalgaard fik lige vist mig en test, i Tyske Audio-magasin, som placere Revel Ultima2 som den 3 bedste højttaler som de har testet. Så måske er de gode nok. |
|
|
Skulle mene at det er ens egne øre der afgør om en højttaler er god eller ej __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARTISTEN skrev:
|
Hej
Jeg var idag forbi Audiovision for at høre omtalte højttalere. Først satte Jacob Frølich en CD på, indspillet for Revel, med klavermusik. Nøj en lyd, sprød med en god diskant og mellemtone man følte at pianisten sad på skødet af en. Der var også en Amerikansk sangerinde som fik det til at løbe koldt ned af ryggen, samtidig med at gåsehuden steg på armene, det var en oplevelse. Af erfaring havde jeg selv taget en Kim Larsen CD med (det var en torsdag aften), den lød ikke nær sågodt, ingen dynamik og bas. Så ville Jacob Frølich lige med det samme skifte højttalerkabel, han mendte vi manglede mellemtone, jeg skal love for at han fik sat nogle tykke M I T kabler på. Jeg syndes ikke at disse kabler lød bedre.
Jacob Frølich skiftede så fra Accuphase CDafspiller til en DVDafspiller. Jeg havde taget en The Doblinnors DVD med, den lød ligesom CDén med Kim Larsen ingen bas. Så det jeg har hørt idag gav mig ikke det bedste indtryk, desvære. Poul Dalgaard fik lige vist mig en test, i Tyske Audio-magasin, som placere Revel Ultima2 som den 3 bedste højttaler som de har testet. Så måske er de gode nok.
|
|
|
Nu kan det jo også være musikken.
Men det er et problem alle high-end højttaler lider under, også kan test være så gode de vil det hjælper ikke.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis alle de muski numre du fik hørt havde samme tendens, så er det jo nok tvivlsom om det er den HT du vælger? Tror ikke Poul er helt uerfaren. MEn Jensen har ret i at HiEnd er typisk mere stram i bunden - og det er ikke alle der fanger det.
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
| Hvis alle de muski numre du fik hørt havde samme tendens, så er det jo nok tvivlsom om det er den HT du vælger? Tror ikke Poul er helt uerfaren. MEn Jensen har ret i at HiEnd er typisk mere stram i bunden - og det er ikke alle der fanger det. |
|
|
Det er nok også det jeg tænker! Accuphace er ikke det med mest dynamik og bas!! __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg gerne give dig ret i, men du overfortolker vist det jeg skrev. Jeg har ikke selv hørt kombinationen Accuphase / Revel / MIT, så..... det kan være kombinationene der halter. Har hørt Accuphase og MIT....
|
| Til top |
|
| |