| Forfatter |
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen Det kan gøres ret kort.  1) Hvad har i af erfaringer med Klipsch RF-3 II, mht. lyd/krav til andet udstyr/hvad der ellers må være. 2) Hvad må de koste, vi går ud fra at de er vedligeholdte og med kvitt. På forhånd tak.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Hej allesammen
Det kan gøres ret kort. 
1) Hvad har i af erfaringer med Klipsch RF-3 II, mht. lyd/krav til andet udstyr/hvad der ellers må være.
2) Hvad må de koste, vi går ud fra at de er vedligeholdte og med kvitt.
På forhånd tak. 
|
|
|
Har hørt RF-5 og RF-35. Synes det er en skrigende og anmassende højttalere. De spiller højt og med masser af bas (for meget til min smag), og i længden er de trættende at høre på. Men ellers en god ht til fester og forstærkere der ikke har så meget power. Der er sådan en amerikanerpowerlyd over dem. "I wonder why"
Prisen på en RF-3 kender jeg ikke. Men da RF-5 står til 14K sættet, koster de nok omkring 10-11K sættet som nye. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sidebemærkning, Frø. Du kunne da ikke drømme om at skifte R5 til fordel for Klipsch?  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt alt for meget på Klipsch, men det jeg har hørt stemmer meget godt overens med scatcats betragtninger... Kan kun forestille mig at dine Rega lyder bedre, uden at have hørt dem.
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at vide det, vil jeg gætte på at du har hørt dem med en helt forkert forstærker. De skal jo ha en lille single end rørbamse!
Go weekend! __________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagen er den at jeg har allerhelvedes meget musik i mine R5, men hvad de har i musikalitet og spilleglæde mangler de på den dynamiske side - Jeg savner lidt at kunne få slagene fra lilletrommen i mellemgulvet, hvis det er det jeg har lyst til. Jeg vil ikke ofre "musikken" fra Rega'erne for dynamikken, så skal finde noget der kan kombinere de to.... Problemet er bare det som det altid er, pengene er små... meget små.  __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Sagen er den at jeg har allerhelvedes meget musik i mine R5, men hvad de har i musikalitet og spilleglæde mangler de på den dynamiske side - Jeg savner lidt at kunne få slagene fra lilletrommen i mellemgulvet, hvis det er det jeg har lyst til. Jeg vil ikke ofre "musikken" fra Rega'erne for dynamikken, så skal finde noget der kan kombinere de to.... Problemet er bare det som det altid er, pengene er små... meget små. 
|
|
|
Du har ret i at der er musik og spilleglæde i R5. Men at de ikke skulle være dynamiske Hørte dem på messen. De havde snert, attack og jeg skal komme efter dig. Det kan jeg slet ikke genkende... __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Sagen er den at jeg har allerhelvedes meget musik i mine R5, men hvad de har i musikalitet og spilleglæde mangler de på den dynamiske side - Jeg savner lidt at kunne få slagene fra lilletrommen i mellemgulvet, hvis det er det jeg har lyst til. Jeg vil ikke ofre "musikken" fra Rega'erne for dynamikken, så skal finde noget der kan kombinere de to.... Problemet er bare det som det altid er, pengene er små... meget små. 
|
|
|
Hehe... Jeg kender faktisk godt din problematik, men jeg tvivler på at det er dine Regaer! Jeg oplever det selv med mine DLS R55 i mit rum. Jeg blev lidt skuffet og tog ned i TC og hørte dem dernede. Det var noget helt andet dynamikmæssigt og de matchede fx fint de noget større Dynaudio Focus 220 mht dynamik.
Jeg har i hvert fald fundet ud af at rummet har ufatteligt meget at sige mht. især dynamikken. Men ok, det gør jo ikke problemet nemmere at løse... 
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Cyber-Frog skrev:
|
|
|
Hehe... Jeg kender faktisk godt din problematik, men jeg tvivler på at det er dine Regaer! Jeg oplever det selv med mine DLS R55 i mit rum. Jeg blev lidt skuffet og tog ned i TC og hørte dem dernede. Det var noget helt andet dynamikmæssigt og de matchede fx fint de noget større Dynaudio Focus 220 mht dynamik.
Jeg har i hvert fald fundet ud af at rummet har ufatteligt meget at sige mht. især dynamikken. Men ok, det gør jo ikke problemet nemmere at løse...  |
|
|
Jeg kan uden problemer få dynamik herinde i rummet, det er bare at losse et par højtalere herinde med 12" bas og 5" mellemtone eller lign - Så er der slag i drengen... men at finde nogen højtalere med de specs der også kan spille musik... deeet. En ting er sikkert, savner ikke dynamik så meget at jeg køber CV AL750 igen.   __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Mastervol skrev:
Cyber-Frog skrev:
|
|
|
Jeg har i hvert fald fundet ud af at rummet har ufatteligt meget at sige mht. især dynamikken. Men ok, det gør jo ikke problemet nemmere at løse... 
|
|
|
Jeg kan uden problemer få dynamik herinde i rummet, det er bare at losse et par højtalere herinde med 12" bas og 5" mellemtone eller lign - Så er der slag i drengen... men at finde nogen højtalere med de specs der også kan spille musik... deeet. En ting er sikkert, savner ikke dynamik så meget at jeg køber CV AL750 igen.  
|
|
|
Okay. Kunne være det, der var problemet. Men overdreven dynamik og skønsang fra højttalerne er altså ofte noget der koster lirekassen Audiovectors højttalere er meget dynamiske, men måske lidt mindre musikalske. 
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Okay. Kunne være det, der var problemet. Men overdreven dynamik og skønsang fra højttalerne er altså ofte noget der koster lirekassen Audiovectors højttalere er meget dynamiske, men måske lidt mindre musikalske.  |
|
|
Der skal MEGET til at overbevise mig om at købe AV igen, for s***n dem jeg havde var kedelige... puhha. :) __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Mastervol skrev:
|
Okay. Kunne være det, der var problemet. Men overdreven dynamik og skønsang fra højttalerne er altså ofte noget der koster lirekassen Audiovectors højttalere er meget dynamiske, men måske lidt mindre musikalske. 
|
|
|
Der skal MEGET til at overbevise mig om at købe AV igen, for s***n dem jeg havde var kedelige... puhha. :)
|
|
|
Hehehe... Jeg skal ikke prøve igen så... Hvad ned Zingali, har du prøvet dem? De er jo halvt horn og spiller i hvert fald musik! 
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Jeg kan uden problemer få dynamik herinde i rummet, det er bare at losse et par højtalere herinde med 12" bas og 5" mellemtone eller lign - Så er der slag i drengen... men at finde nogen højtalere med de specs der også kan spille musik... deeet. En ting er sikkert, savner ikke dynamik så meget at jeg køber CV AL750 igen.  
|
|
|
[/QUOTE]
Ahh, det kan der da rodes bod på. Købte for år tilbage deres C2 som jeg skiftede samtlige enheder på. og vupti, en hamrende fed dynamisk og musikalsk højttaler for næsten ingen penge. Men AV kunne ikke li´mit tiltag. "Er rønnebærrene sure"? __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Cyber-Frog skrev:
Hej allesammen
Det kan gøres ret kort. 
1) Hvad har i af erfaringer med Klipsch RF-3 II, mht. lyd/krav til andet udstyr/hvad der ellers må være.
2) Hvad må de koste, vi går ud fra at de er vedligeholdte og med kvitt.
På forhånd tak. 
|
|
|
Har hørt RF-5 og RF-35. Synes det er en skrigende og anmassende højttalere. De spiller højt og med masser af bas (for meget til min smag), og i længden er de trættende at høre på. Men ellers en god ht til fester og forstærkere der ikke har så meget power. Der er sådan en amerikanerpowerlyd over dem. "I wonder why"
Prisen på en RF-3 kender jeg ikke. Men da RF-5 står til 14K sættet, koster de nok omkring 10-11K sættet som nye.
|
|
|
Hallo,Hallo
undskyld, men der er vidst nogen der har fået klipsch`er galt i halsen el. ørene , min oplevelse er de spiller lige på og som det er, hvis du syntes diskanten er for anmassende så er det en forkert forstærker der er spændt for, en go` varm lyd fra forstærkeren og kablerne gør under værker, jeg ville ikke bytte mine væk for noget på marked i dag , alt er vel relativt , jeg har jo ikke hørt alle ht, på marked men dem jeg har hørt, æhh nej tak, klipsch, med en rørforstærker det spiller,jeg har selv en atoll og audioquist kabler på det lyder ret godt. tag og lyt på dem. __________________ Thiemer
Rigtig lyd får smilet frem.
|
| Til top |
|
| |