Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Emilie by Raidho s-2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vinyljazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 09 December 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Hei alle sammen dette er mitt første inlegg på dette forunet og jeg er i fra Norge og kaller meg vinyljazz som jeg også gjør på den norske Hifisentralen.

MItt spørsmål er etter som jeg har forstått etter å ha lest litt her på forumet ang disse høytalerene temelig tvedelt fra vanvitttig bra til bare noe skrot.

Jeg har kjøpt disse høytalerene brukt men enda ikke fått dem og slettes ikke hørt på dem da jeg ikke har mulighet til det.

Utstyret di skal spille sammen med er :

Macintosh mc275,graaf 13.5 mk2 nyeste modell cd spiller er Electrocompaniet emc 1up med kit 1og 2 og jeg skal kjøre ballanseret med Harmonic tec silway pro mk 2 og 3 høytaler kablene er Black magic Giant som er særdeles gode di danket ut Kimber bifocal xl.

ER det noen her som har noen seriøse meninger om hvordan dettr vil lyde.

DEt er spesielt høytalerene jeg tenker på men også hele kombinasjonen.

Hilsen Rune

Til top Vis vinyljazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vinyljazz

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 December 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hej Rune og velkommen til.

Jeg skriver til dig, da jeg selv er den lykkelige ejer af et sæt S3 fra Raidho Acoustics.

Jeg har selv prøvet netop EMILIE S2, men det ligger dog en rum tid tilbage. Jeg mener faktisk, at jeg har skrevet en liten review af netop denne speaker her på sitet, efter endt testning.

Jeg havde en af de absolut første modeller hjemme for at lytte til den og give mit besyv med, hvad der evt. kunne gøre den endnu bedre, hvis dette skulle være tilfældet. Jeg mener rent faktisk, at konstruktøren af S2 valgte at dele en smule anderledes mellem diskanten og mellemtonen, men du må ikke hænge mig op på det.

Jeg synes bestemt S2 er ganske vellydende. Diskanten er bare så silkeblød og der er luft, luft og atter luft op over i spektret. Absolut denne højttalers styrke, synes jeg. Endvidere matcher VIFA-enhederne bånddiskanten glimrende. De er tilpas hurtige og velopløste, så højttaleren kommer til at lyde harmonisk. Den går ikke "kælderdybt", men det opvejes af det sammenhængende lydbillede, synes jeg. Hvis man vil have en højttaler fra EMILIE-serien, der skal gå dybt, tjaaa..så skal du have fat i storesøster, altså S3. Den går dybt og har virkelig pondus.

Men, generelt, synes jeg, at hele EMILIE-serien er en meget harmonisk lydende højttaler-serie, der virkelig giver fuld valuta for pengene. Jeg kan specielt godt lide den lille S-Baby, der bare lyder så fordandet godt. Sjældent har jeg hørt en højttaler i den prisklasse performe så fremragende. Min gode ven, Michael, der er indehaver af et sæt MBL-standerspeakers til den nette sum af små 80.000 Kr. har sammenlignet den med S-Baby og fortalte, at S-baby var MBL'en klart overlegen. Så noget kan de altså!

Med hensyn til dit set-up, så har du jo virkelig fat i noget kram. Specielt din spille er jeg vild med. Jeg har selv prøvet netop EMC-1 UP i selskab med både S-Baby og S3, og det var virkelig et godt match. Så, jeg tror da, at du nok skal kunne affinde dig med S2. Skulle du nu få mere blod på tanden vedr. speakers fra Raidho, så send lige gl.jas en personlig besked. Han har gennem længere tid prøvet den nye Ayra C1 og har vist netop modtaget sine Ayra C3. Netop den nye Ayra-serie skulle være et kapitel for sig. Jeg har desværre endnu ikke selv lyttet til dem, men håber det sker i meget nær fremtid. Gl.Jas vil med glæde fortælle dig om den nye serie, som han har et indgående kendskab til.

Jeg er selvfølgelig en smule farvet i min opfattelse, da jeg selv er MEGET glad for mine S3. Andre bryder sig ikke om dem, men i sidste ende er det jo dig, der skal afgøre om de lever op til dine forventninger.

Du må have held og lykke med dine nye speakers. Håber, du bliver glad for dem.

Mvh. Rune aka FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

vinyljazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 09 December 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hei Flex

Takker så mye for ditt kjappe svar dette høres riktig godt ut .

Den diskanten tror jeg bare att jeg kommer til att elske har du hørt Audiovector mi3 avantegarde og hva synes du i tilfelle om denne kontra s2.Jeg har hatt ett par m3 signature og jeg likte måten disse spilte på di spilte stort og dynamisk og med en åpen mellom tone som var kanske sp oppløst og åpen.

mvh

Rune

Til top Vis vinyljazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vinyljazz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes