Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W XT4 i et 40m2 rum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 December 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Pt. bruger jeg mine B&W XT4 på et 20m2 rum, hvor stuen er 6 meter lang og 3,2 meter bred. De spiller ikke langs mod stuen, men i midten af stuen, hvor højttalerne spiller mod bredden, altså fra hvor de står til 3 meter i lyttepositionen. Bassen har tendensen til at spille rigtig godt ude i hjørnerne, men når jeg sidder i sofaen i lyttepositionen, så kan bassen godt virke lidt tam, alt efter hvilken slags musik jeg hører.

Men nytårsaften har jeg et 40m2 festlokale til rådighed, som er 5,2 meter bred og 8 meter lang og her tager jeg selvfølgelig mit anlæg med, hvor anlægget skal spille langs mod lokalet. Af ren nysgerrighed - vil det give en markant lydforbedring for B&W XT4, når de får meget mere plads at udfolde sig med?

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 December 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg tror de er lige små nok til at spille det lokale op. Hvorfor ikke give en lille tusse og få et festanlæg til låns den aften, det ville være surt hvis en fulderik kom til at vælte dine flotte XT4.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 December 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Jeg tror de er lige små nok til at spille det lokale op. Hvorfor ikke give en lille tusse og få et festanlæg til låns den aften, det ville være surt hvis en fulderik kom til at vælte dine flotte XT4.

Helt sikkert

Det ville ikke være godt nytår hvis de væltede vel?

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 December 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Jeg gider ikke til at leje et festanlæg for penge, når jeg selv har et, men det skal jo heller ikke spille sindsygt højt. Vi skal jo også kunne snakke til hinanden uden at råbe. Har heller ikke haft dårlig erfaring med at folk vælter ind i mine højttalere til de mange fester, som jeg har holdt i selve stuen og der er chancen ihvertfald større at vælte dem end i et større lokale.

Men det kommer an på en prøve, om de er for små til at spille i festlokalet. Jeg kan ihvertfald melde min oplevelse tilbage i den her tråd. Inden festen skal jeg ihvertfald også have testet lidt med film, hvordan det er i sådan et stort rum. Så jeg kan danne mig et indtryk, hvad de kan, når jeg engang flytter i hus.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes