Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Erfaringer med Eltax Atomic subw. søges.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg har fået tilladelse (ja, ja... Nogen af jer ved måske hvordan det er... ) til at give mig selv en subwoofer i fødselsdagsgave. Jeg har ikke interesse i brugte subwoofere.

Dét er sådan set godt nok, men budgettet er meget stramt pga. uddannelse og sådan.

Jeg har derfor kigget lidt på denne => http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=525819648&Listi ngType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=27338&A rticleType=0&LanguageNr=12&ArticleCondition=-1

Den kan man jo få til en helt go pris (en plovmand), men spørgsmålet er om den er kraftig nok?
Grund til valget:
1) Prisen
2) WAF (den er i bøg som resten af setuppets ht'ere)
3) Det er samme mærke og lydklang/kvalitet/mm. må forventes at passe sammen med det andet
4) Den er ny.

Den skal fungere i et relativt lille rum på 15kvm eller noget i den dur, og derfor kræves der ikke at den kan spille helt vildt højt.

Bekymringer:
1) Den spiller kun til ~40Hz og det er jo ikke just noget der giver bygningsskader.
2) Strømforsyningen er "kun" på 230 Watt
3) Der er clips bag på

Man kunne så (måske) overtale hende til, at jeg giver mig selv denne her i stedet (kun måske. Hun synes 1000 kr er meget til en sub) => http://www.cableman.dk/product.asp?product=136&sub=1& ; ;page=1 men den er så ikke bøg farvet , men den er opgivet til 35Hz og strømforsyningen er nu på 430 Watt hvilket passer mig bedre. Desuden er de der clip-terminaler væk. De er alt andet end tillidsvækkende.

Setuppet som det skal spille sammen med:
Amp => Pioneer VSX-916-S
ht-system => Eltax Universe
dvd => H/K DVD23

Nogen som kender disse Atomic subs og vil beskrive deres erfaringer? Og please... undgå nu bare at skrive "ELTAX SUX". Vær lidt konstruktiv. Vi kan ikke alle bare købe en Dali sub til 10K

Jeg HAR søgt og kigget på dette forum, men synes ikke jeg har fundet noget fyldestgørende til mig

Eltax Universe sættet har alt i alt 4x 6½" basser (2 i hver front ht) og skruer man op til en film, så er der et acceptabelt og til prisen ganske ok punch, men bassen mangler. Fronterne er opgivet til 45Hz - 20KHz.

Hvad kunne et alternativ være? Til absolut max 2500 kr (nypris) og bøg farvet. Men som sagt: vil gerne have lidt kommentarer med på denne 8" Eltax sub. (man kan jo altid opgradere når der er flere penge... )

Nå... nu skal det jo ikke ende med en hel roman, såeh... fire at will!

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Den er god nok en svære en, en hel sub. bas til en plovmand, som spille god, prøve med to gode plovmand, så kan vi komme lidt længe som brugt,
som fx. disse:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=63749

Og

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=64470
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/arg on_sub_12_subwoofer_sort.htm

prøv og kik på den.

Dali Grand

Til top Vis bred151's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bred151

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Ellers har jeg en JBL NorthridgeE150P 10" SUB brugt, hvis du skulle ombestemme dig. Den kan du få for en tusse. Her et et link til den :) http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=184587
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

@ bred151:

Den Argon sub er da ikke bedre end en tilsvarende Eltax.

@ StarTrek:

Manden skriver, at han ikke vil have noget brugt.

I mine øjne ser de Eltax Atomic subs helt ok til prisen. Men jeg ved ikke hvordan de lyder...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Når vi nu engang snakker subs i dette prislag, synes jeg at man kommer rigtig langt med eltax atomic serie. Jeg havde for nogle år siden en atomic 15,2R. Og der må jeg sltså sige at jeg blev lidt overrasket over hvad den var i stand til, Jeg har også hørt andre der har været yderst tilfredse med deres atomic subs. Så når vi snakker priser i det lag, er de at foretrække.

Når vi snakker evnen til at kunne spille i bund, skal der lige ofres de par ekstra 500 lapper. For det kræver en generelt vis størelse, af både kabinet og basenhed før de dybere Hz´s kommer op i overfladen.

Der er jo også muligheden for Do It Yourself, Hvis du har mod på det. Der tror jeg det bedste resultet vil komme.

MVH Martin

Til top Vis M.M.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.M.M.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Eller denne her

Denne her er så kun i sort og kunne måske være lidt voldsom, men ellers en fin pris.

Hvad har du egentlig imod brugt ? Bare du sørger for at afprøve den inden betaling så er der vel ingen  ko på isen ?

Kunne du opdrive et KEF 5005 sæt i Fona, de har kørt restsalg på dem og chancen er meget lille, men subben derfra sparker røv. De blev solgt meget meget billigt.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

@ bred151:

Den Argon sub er da ikke bedre end en tilsvarende Eltax.

Det tror jeg vist heller ikke jeg har givet udryk for...... men det er et alternativ og det var blandt andet det han søgte.

Dali Grand

Til top Vis bred151's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bred151

tobo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2007
Sendt: 30 December 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Hej Michael.

Har kørt med en 10.2 i flere år og den kunne levere varen sel´f vokser træerne ikke ind i himmelen men til prisen kan du forære den væk når du får råd til eller lyst til noget større,det gjorde jeg så nu er der en anden som er glad for den, du vil med garanti kunne høre en forbedring og ang. bekymringen med stikkene, har du ikke subudgang på din forstærker og derfor ingen brug for "klipsene" At Eltax "suks" ved jeg nu ikke, har hørt deres tangent i rød lak og syntes at de lød ret godt og du kan jo se hvad jeg lytter til i dagligdagen så jeg har da noget at sammenligne med

Martin Logan Sequell ll
Vincent silver rca
Van d Hul revelator højt. kabel
Til top Vis tobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobo

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

tobo skrev:

Hej Michael.
Har kørt med en 10.2 i flere år og den kunne levere varen sel´f vokser træerne ikke ind i himmelen men til prisen kan du forære den væk når du får råd til eller lyst til noget større,det gjorde jeg så nu er der en anden som er glad for den, du vil med garanti kunne høre en forbedring og ang. bekymringen med stikkene, har du ikke subudgang på din forstærker og derfor ingen brug for "klipsene" At Eltax "suks" ved jeg nu ikke, har hørt deres tangent i rød lak og syntes at de lød ret godt og du kan jo se hvad jeg lytter til i dagligdagen så jeg har da noget at sammenligne med

Hej og tak for jeres svar
Jeg har kigget lidt på den Argon 12" sub, og den ser rimeligt spændende ud, men et billigere alternativ var da den 8" sub. Om ikke andet så kunne man finde ud af om den kunne noget. Med en kat i nærheden så er det jo også en fordel at den er billig at reparere på...!
Men ved som sagt endnu ikke helt hvad jeg kan ende op med at vælge. Vil gerne have flere inputs, fra jer som ved mere end mig. Tak :)

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 03:43 | IP-adresse registreret  

Hvad er grunden til du ikke vil købe brugt ? du får meget mere lyd for pengene af den vej. 
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Det er lidt af flere årsager.
1) Jeg køber det ikke for at udskifte det om 1 år. Jeg har den til at den dør.
2) Glæden ved at købe nyt og alle de ting som følger med
3) Med pkt. 1 taget i betragtning så er der 2 års reklamationsret og 1 års garanti på en ny vare. Så risikerer jeg "ikke" at stå med en vare der pludseligt holder op med at virke efter ½ år.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes