| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sad og kiggede lidt på højtalere her til morgen. og er der nogen der kender den her Bose, 601 mk? hvad er det for et reflekssystem?

__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et par gamle sager du har fundet der, og i samme serie som bose's 301 og 901, hvor lytteren til dels for lyden direkte ind på sig ligesom vi kender det fra alm. højttalere, dels via reflektioner fra vægge. Det gør at musikken fylder lytterummet mere ud end andre højttalere kan gøre, til gengæld har det længe været diskuteret hvor hifi-rigtigt det er. Jeg tilhører dem som synes at bose's x01 serie er udemærkede festhøjttalere og så heller ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bose 601 er ikke en højttaler .... det er et skældsord! 
Der findes næppe mere udskældte højttalere end Bose og de par eksemplarer jeg har lyttet til har fuldt ud levet op til deres rygte. Lyden er diffus og uden detaljer. Der kommer lyd alle steder fra og toppen er tydeligt dæmpet (for ikke at sige fraværende). Men der er åbentbart nogen som kan lide det sådan, for Bose er verdens mest solgte højttalere? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeeeed højttaler...!!
- Ikke fordi de er fantastiske set ud fra et "nørd-agtigt HiFi-rigtigt" synspunkt, men fordi de representerer en æra af lækkert håndværk, samt en konstryktion der tør være meget anderledes. 601'erne kan absolut opstilles og placeres så de spiller ganske godt og musikalsk, uden på nogen måde at udpensle hvad de er, og hvor der spilles...
Jeg tror der er mange "almindelige" mennesker der eeelsker dem, og mange "nørder" der _HADER_ dem... - jeg synes de er sjove, og ku godt tænke mig at ha' sådan et sæt - i mint condition - men jeg ville nok ikke bruge dem til HiFi, nok nærmere bare i stuen til lidt hygge...
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
NillerViborg skrev:
|
Feeeeed højttaler...!!
- Ikke fordi de er fantastiske set ud fra et "nørd-agtigt HiFi-rigtigt" synspunkt, men fordi de representerer en æra af lækkert håndværk, samt en konstryktion der tør være meget anderledes. 601'erne kan absolut opstilles og placeres så de spiller ganske godt og musikalsk, uden på nogen måde at udpensle hvad de er, og hvor der spilles...
Jeg tror der er mange "almindelige" mennesker der eeelsker dem, og mange "nørder" der _HADER_ dem... - jeg synes de er sjove, og ku godt tænke mig at ha' sådan et sæt - i mint condition - men jeg ville nok ikke bruge dem til HiFi, nok nærmere bare i stuen til lidt hygge...
Lars / Viborg
|
|
|
Så er chancen der http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=65321
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
901 skulle vist gå an - rimelig kvalitet men sikkert ikke god til prisen.
De andre - især 301 stank virkelig.....håbløs ringe enheder osv. Rigtig ringe ydelse - og endda meget ringe til prisen.
Bose har igennem en 15 år (siden jeg begyndte at holde øje med hifi markedet) været et mærke jeg absolut ikke ville røre med en ildtang....er dog muligt at deres lifestyle har pænt design. Men ih hvor fortiden skræmmer for meget.
LOL en udgave af 901 sælges i dag 
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=178664
Forvent dog ikke god ydelse til prisen.....er vel nærmere endnu mere ringe i dag hvis de ikke har ændret konstruktionen mærkbart.
901 var dog ikke decideret skrammel efter hvad jeg kan huske......men voldsomt ringe til prisen som sagt! __________________ Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det virker som om det er lidt noget l**t, tror jeg lader dem stå, de er nu ellers billige __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes faktisk de er ganske gode....især til prisen 
At Bose så ikke er IDAG, hvad de var engang er så en helt anden snak...
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt huske de højttalere 
Jeg var ikke imponeret over dem, men de spiller da langt bedre end Boses nuværende lifestyle systemer. Det siger selvfølgeligt ikke så meget. Hmmmm - ved nærmere eftertanke siger det vist overhovedet slet ingenting  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |