Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: En diskussion om bag-højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sitronen
Branchemedlem
Branchemedlem
HiFi-Klubben

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hej forum !

Jeg står og overvejer at skulle købe et par B&W SCMS til min 800-serie bio. men jeg har haft et par diskussioner med mine bekendte om hvorvidt baghøjttalere giver en overall forbedring i sin bio.

Det forholder sig ifølge mig således, at de fleste effekter der bliver sendt ud til baghøjttalerne for det meste ligger i de "højere" frekvenser.. og måske derfor ikke spiller den vanvittige store rolle. Derfor er jeg lidt skeptisk, for om det kan svare sig at opgradere til et par high-end baghøjttalere i mit system.

Fordelene jeg kan se ved at opgradere er, at jeg får Signature diskant teknologien, som i øvrigt passer til mine b&w 804 samt HTM3 center. derved kommer diskanterne til at give et bedre match til hinanden, og selvfølgelig også flere adskildte detaljer i forhold til de Dali 202 jeg bruger pt.

Har skrevet til Ironman her inde, om hans holdnig til SCMS'erne.. men har ikke hørt fra ham endnu.. hvad er jeres holdning, og har i evt. erfrainger med den omtalte baghøjttaler..

-Jesper

Til top Vis sitronen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sitronen

Boogieman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hej Sitronen,

Kender ikke SCMS'er (har ikke hørte dem) men hvis det skal være homogen hele vejen igennem var det ikke bedre at overveje et sæt 805'er til bag-ht'er? Jeg bruger 803'er i front og 805 til bag. Ideelt, vil det være bedste at bruge 803'er hele vejen rundt, DD og DTS surround kanaler kører med fuld frekvens (medmindre man kører Dolby Pro-Logic).

Men både pengepungen og plads sætter grænser for det. I dine siuation vil jeg helt bestemt overveje et par 803'er. Det ser også FEDT ud;-)

Held og lykke med valget

Til top Vis Boogieman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boogieman

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

"for det meste ligger i de "højere" frekvenser.. " højre hvis de gode gammle "Dolby Pro-Logic" dage, men med DTS/DD og alle de ny formater der
er komme med HD-DVD og Blu-ray som DTS HD og DD+ m.m. som alle kørre i fuld frekvens i alle kanler.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg er også tilhænger af ens ht'er fra samme serie hele vejen rundt, men center og front er vigtigst at vælge, jeg brugte selv vægmonterede ht'er dog stadig fra samme serie, og jeg mener ikk det kan svare sig at ofre for meget på denne del alligevel, da det ikk her du får fuldt udbytte allligevel af surround lyden, der er også noget længere kabeltræk og andre ting som også forværre signalet, dermed mener jeg godt man kan spare lidt her...

Men i det her surround segment vil man også gerne ha den samme kvalitet hele vejen rundt hvis dette er den primære hobby, men ser man praktisk og fornuftig på det, så kan det ikk svare sig, jeg fortrød ikk væghængte kontra en mindre stander f.eks man også skal have plads til..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Boogieman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Boogieman skrev:

Men både pengepungen og plads sætter grænser for det. I dine siuation vil jeg helt bestemt overveje et par 803'er. Det ser også FEDT ud;-)

Jeg mente altså du burde overveje 805'er       sorry :-}

Til top Vis Boogieman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boogieman

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Boogieman skrev:
Boogieman skrev:

Jeg mente altså du burde overveje 805'er       sorry :-}

hehe 803 kunne da også være en meget cool baghøjttaler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes