| Forfatter |
|
Nicorn Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
sad som altid og hørte lidt musik, da lige pludselig opdagede jeg at lyden fra min ene bas var lidt mærkelig så jeg tog frontstoffet af og kiggede efter, det viser sig så at den ene bas bevæger sig langsomt i forhold til den anden, hvad kan det skyldes? er den gået i stykker eller er der noget man kan gøre? den spiller fint så længe det ik er højt, da bassen jo så skal til at bevæge sig. håber der nogen der kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at bytte om på kablet til venstre og højre højttaler, og set om problemet følger højttaleren eller forstærkeren?
|
| Til top |
|
| |
Nicorn Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
så har jeg prøvet de ting du sagde, det er ikke forstærkeren eller kablerne, det er højtaleren, men er det noget man kan reperere eller skal jeg ud og have en ny bas, kan det eventuelt være filteret?
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først kan du lige prøve forsigtigt med hånden at skubbe basmembranen lidt frem og tilbage og høre om der er mislyde... tryk tæt på center så du ikke skubber den skæv. Hvis der er mislyde/skrabelyde så er det enheden det er galt med. Det vil normalt betyde at du skal have en ny, eller få den gamle renoveret.
Hvis det ikke er det, kan det godt være filtetet, og det næste du kan prøve er at skrue bas enhederne ud og bytte om på dem. Hvis fejlen følger enheden, må den være defekt, hvis ikke er det filteret.
|
| Til top |
|
| |
Nicorn Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok prøver jeg så, skriver igen efter det, og tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oplevede faktisk det samme ved et par gamle B&O'er her i sidste uge. Den ene lød snøvlende og buldrende. Så byttede jeg om på udgangene på min forstærker for at se om det var den, den var galt med. Det var det ikke, for den samme højttaler lød stadig forkert. Jeg tjekkede så at alt sad ordentligt i, og prøvede at lytte til en MP3-afspiller i det for radio, men lige lidt hjalp det. Så tjekkede jeg kablerne, og fandt ud af min seng stod oven på det ene og da jeg så flyttede sengen lidt og masserede kablet, blev det faktisk godt igen. Ved ikke om det er det, men synes da lige du skulle ha' anekdoten hvis problemet det samme!
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Nicorn Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er desværre ikke det, men ellers tak for det. Jeg har fundet ud af det er bassen der fejler et eller andet, så jeg må jo ud og have en ny, men hvor kan man få sådan en henne? enheden hedder 710H
|
| Til top |
|
| |
mmma Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du tjekket at højtaleren sidder i fase? Altså at rød går til rød og sort til sort på højtaleren?
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
pro et contra Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du undersøgt kantophænget (skum el. gummi) langs kanten af basmembranen? Hvis den er mørnet eller revnet bør du få den udskiftet. Du behøver ikke ofre komplette enheder; nye ophæng kan oftest monteres med et godt resultat.
|
| Til top |
|
| |
mmma Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag enheden med til JJ-teknik så kan de se på den. Skal du have skiftet ophænget, Har højtalersmeden stor erfaring med i det.
|
| Til top |
|
| |