Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Problemer med lyd fra Sony højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Veebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hey folks..
Jeg starter med at indrømme, at jeg er anti-nørd på det her område, så hvis jeg lyder derefter, er det ikke uden grund.
I hvert fald er sagen den, at jeg netop er flyttet og nu af flere omgange har forsøgt at få lyd i mine elskede højtalere. Jeg har sådan et fancy Sony anlæg (tror, det hedder en R-D-S EON STR-DE425, meeeen igen er jeg ikke den store ekspert ud i det her og er derfor ikke helt sikker på det heller..) Anyway, mit problem er;
Jeg har fem højtalere - to grundhøjtalere (eller hvad man nu kalder dem), to rear-højtalere og en center. Jeg har forsøgt at sætte alle ledninger i efter bedste evne - dvs. med tegningerne i hånden og min egen logiske sans som medhjælper - sat venstre i venstre og + i + - den slags. Hvad jeg kan se og læse mig til, skulle alle ledninger være korrekt sat i. Men, men, men.. Der kommer kun lyd ud af venstre grundhøjtaler og intet ud af de andre. Og det er mig en noget flad fornemmelse.
Jeg har forsøgt på skift at sætte alle højtalere gennem den udgang, der er til den venstre højtaler, der virker - og alle fem virker, men kun fra den udgang. Så nu er jeg helt forvirret. Jeg har også forsøgt at kigge efter, om jeg kunne have indstillet noget forkert, men det synes jeg heller ikke lige, det ser ud til?
Er det nogen, der har en god ide til, hvad sevan jeg skal gøre? Jeg har en hel stak fantastiske cd'er, jeg gerne vil høre, men bliver mere deprimeret af at høre dem i så fesen en udgave end glad, når jeg nu ved, hvor god lyd der ellers kan være i de højtalere. Suk.. Jeg giver et kæmpe virtuelt kys til den, der løser mit mysterie.
/Veebs
Til top Vis Veebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Veebs

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Så må jeg jo først lige vide om du er kvinde, før vi snakker virtuelle kys!

Anyway, har du sat indgangssignalet rigtigt i? Problemet KUNNE være der kun kom signal ind til venstre kanal og dit forstærker kun spiller CD'en i stereo fordi det kun er et stereosignal. (Det er opsætning af forstærkeren vi kan se nærmere på senere)

Veebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

He, jo.. jeg er en kvinde. Ikke fordi jeg har lyst til at leve op til fordommene om kvinder og manglende evner med teknik =p Men ja, her må jeg give fortabt.

Jeg har luret, der er et A og et B kredsløb til de to af højtalerne. Jeg har forsøgt mig at sætte højtalerne i B kredsløbet - og så er det igen i den venstre udgang, de virker, ikke i højre.
Btw.. så er det de der ledninger, hvor de slutter i sådan noget snoet kobber, der skal klemmes fast i + og -. Ved ikke lige, om det gør nogen forskel?

Øhm... når du nu siger indgangssignal..?  Og jeg så tilstår meget hurtigt, at jeg ingen anelse har om, hvordan man sætter den slags?
Jeg ved, jeg har trykket på samtlige knapper på receiveren, men uden det har hjulpet noget. Jeg ved, den er sat til Dolby (som den vel skal, når det nu skal være surround? Af og til ville jeg ønske, jeg kunne nøjes med en lille ghettoblaster.. Meeeeeeen jeg er fan af god lyd på min musik, så...)

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

At der er et a- og et b kredsløb betyder egentlig bare du kan have 2 anlæg på forstærkeren således at du kunne få den samme lyd i køkkenet, stuen, soveværelset etc. Så lad os bare holde os til a kredsløbet. De ledninger der ender i snoet kobber er ledningerne fra forstærkeren til højttalerne, hvilket vil sige det er efter effektrinnet og derfor et forstærket signal. Det lyder til du har sat det korrekt til, og det er derfor jeg tror det er indgangssignalet den er gal med. - ALtså simpelthen det signal der kommer fra din DVD-afspiller og går ned til din forstærker. Hvordan er dette sat til? (Husk rød=højre, hvid=venstre) :)

Og hey, velkommen til for resten. Ser lige det her er din første tråd! :P

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Så må jeg jo først lige vide om du er kvinde, før vi snakker virtuelle kys!

"Profil" fortæller at navnet er Vibeke Frost Oxholm, så du kan godt se at få børstet gummer og husk at frisere håret Bjarke.

Nå jeg smutter tilbage til Dæjting.dk ...ses.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Veebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hehe.. Jo, jeg har sat rød i rød og hvid i hvid  Den skulle man vist ikke kunne sætte forkert, medmindre man er farveblind. Men det er det eneste kabel, der er mellem cd-afspilleren og min receiver.

Og tak for det. Jeg kan i hvert fald være herinde og lege teknik-spasser, da jeg formentlig ikke lige kan være den store guide for alle mulige andre - det skulle da lige være, hvis der skal nulstilles browsere (hvis jeg da kan huske, hvordan man gør - det er ved at være noget tid siden, jeg var helt up to date med det..)

Veebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

"Profil" fortæller at navnet er Vibeke Frost Oxholm, så du kan godt se at få børstet gummer og husk at frisere håret Bjarke.

Nå jeg smutter tilbage til Dæjting.dk ...ses.

[/QUOTE]

Jamen, god jagt på dating.dk

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

He, he, Er vi nu ved at lave en dating på H4A´s forum, må på det kraftig opforder at der bliver lavet et nyt emne om Hi-Fi dating på dette forum

Ellers må man tage hatten af for at en kvinder tør, at oprette sig som bruge i et Hi-Fi Forum

Og bare fordi at hun ønsker at havde hjælp med sit nye anlæge, min gammle far ved slet ikke så meget og han jo en mand, så ingen fordome
her, men et stort velkomme til Veebs på dette forum, det er s godt med noget hunkøn på dette forum   

Her er bagsiden af sony_str_de425

Front højtale skal sætte til "FRONT SPEAKERS A (L og R)" og "FRONT SPEAKERS B (L og R)" bruge til hvis man ønske et ekstra sæt stereo
højtaler i Fx. køkknet, det ville så sige at surrund front højtale skal værre i de øvrest højtaleteminale.

Center højtaler sætte til "SURROUND SPEAKERS" "CENTER", surrund højtale sætte til "R-REAR-L".

Et højtaler kabler er delt op i plus "+" og minus "-" og hvis der ikke står plus/minus, er det rød farve kable altid plus.

På fronten er der to knappe hvor der står "SPEAKERS ON OFF A B", er skal du vælge "A" til surrund.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Veebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Det lyder til - og ser ud til - jeg i hvert fald har kablet rigtigt sammen. Det vil jeg tillade mig lige at give mig selv en stolt tanke for
Bjarke har sikkert ret i så, at det handler om det der med knapperne. Men StarTrek, er det dit eget anlæg, du har fikset billeder af? For i så fald - så er du måske lige inde i det med indstillingerne, når først alt er kablet sammen?
Hmm.. Jeg burde have mig sådan en handy kæreste, der lige kan fikse mit anlæg, få hængt min lampe op og alle de andre småting i sådan en ny lejlighed, jeg ikke lige selv er mester til. Til gengæld har jeg selv fikset min ip-telefoni - hurra!

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Billder er sakst fra internette, så der er ikke mit eget anlæge, så hvis du har sat kabler rigtig og trykke knap A ind skulle der gerne værre lyd i
begge front højtaler, er du set efter at nogle af kable ikke rør hianden, det ville kunne brænd en udgang af, så måske hvis du har værre uheldig
kan dette værre problemt.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Der hvor der står "Speakers On Off" Skal BÅDE A og B stå på ON naturligvis!

Edit: Måske tager jeg fejl alligevel. Men kig eventuelt i manualen, der skulle gerne være en procedure som kan resette din reciever til fabriksindstillingerne. Prøv det hvis alt andet slår fejl.  (Kan evt. være noget med at holde standbyknappen inde et stykke tid)

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Veebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

De skal kun begge stå på on, hvis der er to højtalerkredsløb på samtidig, står der.... Så tror ikke, det er der, den ligger begravet??

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Nej, godt spottet. Prøv at se om der måske er en knap på recieveren hvor der står "2 ch" eller "direct" og tryk på dem. Jeg er ikke helt sikker på at det er problemet, men så er det udelukket.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Du har ikke et jack-stik i hovedtelefonudgangen vel?

Ellers kan det være noget med balancen at gøre? - I så fald er det nok lettest at justere med en fjernbetjening. Kan også være noget med den individuelle lydstyrke på hver kanal, så de andre kanaler simpelthen er mutet.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Fandt du nogensinde ud af det? :)

Veebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hey igen.. Sorry, jeg helt glemte at skrive herinde, at jeg fik det fikset. Jeg ved ikke, hvad der skete. Men her sidste morgen, da jeg igen ville forsøge mig, virkede de alle fem, uden jeg havde gjort noget siden dagen før. Forstår det ikke. Så nu tør jeg da ikke lige flytte på det igen.
Men tak for al jeres hjælp :)

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Kender det godt. Det er noget med månens og planeternes placering. Når månen er tættere på jorden, trækker dens tyngdefelt mere i magneterne i højttalerne således at deres magnetfelt bliver neutraliseret så de ikke dur!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes