| Forfatter |
|
Jalle2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Nogle som har erfaringer med B&W Xt 2 højtaleren til musik?
Hvordan er diskant - vokal - mellemtone - bass osv. Står nemlig og overvejer at skulle investerer 2 stks til en svs sub (PB-13 ultra), så kunne være rart med lidt oplevelser omkring den.
Min musiksmag er stortset kun Dancecore (Techno musik med meget bass! - Høj diskant + vokal!) Ellers er det Dansk musik (Peter sommer - Mikael Simpson - Trentemøller...) & rock (Metallica - System of a Down...)
Men hvis i mener noget andet vil passe bedre til min musik smag, kan jeg tilføje at jeg også er åben over for forslag! Mit bugdet er max 5000,- pr højtaler!
Noget der dur eller er til at skrotte?
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm. umiddelbart synes jeg det er et mærkeligt match. et kæmpe lokum af en sub sammen med et par designorienterede højtalere. de skulle dog lyde godt af designhøjtalere at være men du kan få laangt mere lyd pr. krone andre steder, og når du alligevel har besluttet dig for monsteret pb-13 har du vel også plads nok til et par større højtalere eller hva??
mvh anders __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et sæt og synes de spiller helt fantastisk, men skal du have den dybe bas er en sub bare nødvendig. Jeg har købt B&W PV1 og den rykker bare  Du får en fed højtalere der yder godt i forhold til størrelsen og så ser den også lækker ud! :) Men det er klart et kompromis i forhold til de større modeller som XT4. Et er hvad vi synes - du skal ned og lytte på den og andre modeller!  For mig var der ikke tvivl, men husk at lytte på noget forskelligt.
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobywan skrev:
Jeg har selv et sæt og synes de spiller helt fantastisk, men skal du have den dybe bas er en sub bare nødvendig. Jeg har købt B&W PV1 og den rykker bare 
Du får en fed højtalere der yder godt i forhold til størrelsen og så ser den også lækker ud! :) Men det er klart et kompromis i forhold til de større modeller som XT4.
Et er hvad vi synes - du skal ned og lytte på den og andre modeller! For mig var der ikke tvivl, men husk at lytte på noget forskelligt.
|
|
|
det er godt at du er glad for dit setup, det ser sgu også lækkert ud. jeg har ikke hørt xt2'eren men jeg har hørt xt4'eren, og bevares, man bliver da overrasket over hvor meget lyd der kommer ud af de slanke kasser, men jeg mener nu stadig at man kan få bedre lyd for færre penge andre steder. jeg har ikke hørt pv1 men jeg mener manic miner lavede et regnestykke om at man skulle have 15-20 pv1'ere for at lave det samme lydtryk ved 20 hz som en svs pb-12 og at man skulle have 4-5 pb-12'ere for at lave det samme lydtryk som en pb 13-ultra 
hvor meget sanhed der er i det skal jeg ikke kunne sige men bare et kig på målingerne af pb -13 vidner om at der er tale om noget ganske voldsomt og sikkert underholdende __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
det er godt at du er glad for
dit setup, det ser sgu også lækkert ud. jeg har ikke hørt xt2'eren men
jeg har hørt xt4'eren, og bevares, man bliver da overrasket over hvor
meget lyd der kommer ud af de slanke kasser, men jeg mener nu stadig at
man kan få bedre lyd for færre penge andre steder. |
|
|
Det
har du helt sikkert ret i, men for mit vedkommende er det ikke et
spørgsmål om udelukkende at få optimal lyd for færrest penge, for så at
skulle leve med nogle kæmpe kasser af højtalere. Hvis jeg skal befinde
mig godt i mit hjem (og det er en næsten så vigtig faktor) bliver det
også nødt at tænke lidt på hvordan det ser ud. Heldigvis for mig har
jeg altid været til B&Ws højtalere (har tidligere haft CM og 600
serien), og derfor var XT serien med en PV1 et rigtig godt valg, da jeg
skulle begrænse mit setup til nogle fysisk mindre modeller. Lydmæssigt
synes jeg XT ligger meget godt op af CM serien som jeg altid har holdt
meget af.
Er prisen en vigtere faktor en designet, er han nok bedre tjent med at
vælge en CM1 fra B&W. (såfremt vi stadig udelukkende taler B&W).
Havde jeg pladsen stod der sandsynligvis noget serie 700 eller 800, men det må vente til vi flytter i noget større
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
mickael gram Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...jamen jeg har også et par XT2 og en PV1 og nøj hvor det spiller...
XT2 er meget musikalske samt meget behagelige at lytte på, men det kommer jo også an på hvilket grej der diver dem... jeg havde B&W705 før og jeg er faktisk mere glad for XTèrne synes de spiller et sted mellem 705 og 805...
Mickael
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
|
det er godt at du er glad for dit setup, det ser sgu også lækkert ud. jeg har ikke hørt xt2'eren men jeg har hørt xt4'eren, og bevares, man bliver da overrasket over hvor meget lyd der kommer ud af de slanke kasser, men jeg mener nu stadig at man kan få bedre lyd for færre penge andre steder. jeg har ikke hørt pv1 men jeg mener manic miner lavede et regnestykke om at man skulle have 15-20 pv1'ere for at lave det samme lydtryk ved 20 hz som en svs pb-12 og at man skulle have 4-5 pb-12'ere for at lave det samme lydtryk som en pb 13-ultra 
hvor meget sanhed der er i det skal jeg ikke kunne sige men bare et kig på målingerne af pb -13 vidner om at der er tale om noget ganske voldsomt og sikkert underholdende
|
|
|
Forskellen mellem PB12-Plus og PB13-Ultra er ikke så stor, men er heller ca 2x i de fleste frekvensområdene (6db=2x), ikke at det gør det mindre fantastisk da den ikke er så voldsomt meget større __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amphion Argon2!!!!!! Den spiller for vildt, duer til både techno, metal og klassisk. En rigtig god allrounder og den spiller rigtig stort af sin størrelse.. Kontakt eventuelt Karsten for et tilbud. EDIT : Har ingen relationer til Karsten fra studiosound!
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal være heldig for at finde et sæt velholdte SA2K for 10k desværre
|
| Til top |
|
| |
hoodrobin Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også selv på jagt after et par kompakte højttalere. Og overvejede XT2'eren, men syntes nok den var lidt for fersk. Og så faldt jeg over Elac's nye 240 serie. Det er den ondelyneme meget og utrolig harmonisk lyd de kan få ud af 243'eren, dens meget lille kabinet taget i betragtning. De koster 9 for et sæt i DK, men fx hifikit.se sender til DK for 9.000 svenske, dvs 7 danske.
Til dem der kan tysk: http://www.av-magazin.de/Einleitung.1793.0.html
|
| Til top |
|
| |
Jalle2 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indputs! Godt med lidt delte meninger.
Nice at høre de spiller fantastisk hos nogle af jer. Og grunden til valget af dem er netop pga designet også og materiale valget (aluminium.) Men vil checke lidt på de forskellige i har forslået.
Det krav jeg har til dem er at de skal være så gode som muligt til 5000,- maks. nogle som kender nogle bedre end xt'erne?
Djaan: Hvilket højttalere vil du anbefale istedet?
|
| Til top |
|
| |
Jalle2 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg kigget rundt og fundet en højttsler der ser meget mere spændende ud:
KEF IQ3, Nogle der kender modellen eller mærket? Godt/Skidt? Har så tænkt mig at sætte den sammen med en NAD C372 forstærker. God Kombi?
|
| Til top |
|
| |