| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm man kan sagtens gøre det selv. Men det tager tid og plads og tålmodighed. Men en autolakerer burde kunne lave det rigtigt flot og er sikkert ikke så dyr - prøv at ringe rundt og hold det op imod hvad det koster dig at gøre det selv.
Jeg har lavet et bord hvor oversiden er i sort og rimelig høj glans. Jeg havde en ubehandlet fyr bordplade som jeg bejdsede sort. Herefter var det igang med at slibe og lakere. Jeg brugte en skibslak som er hårdfør og ret højglans. Det jeg brugte: måske 10 stykker (dem man kan købe i silvan) slibepapir af forskellig type (korn 120, 180, 600 og 800 - de sidste to til vandslibning), en lille (0,25 liter vil jeg tro) dunk skibslak, bejdse, pensler, sprit og klude. Så måske 2-300 kr. Og så tog det altså en række dage i stuen. Størrelsen af bordet var vist 160x60 cm. Og jeg er ret tilfreds med resultatet.
Søg her på forummet efter "piano lakering" eller lign. og se hvad folk har præsteret og hvordan. Der er også nogen der har brugt to komponent lak som er blevet sindsygt flot (prøv at søge her på forummet).
|