| Forfatter |
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge! har for nyligt købt et sæt Eltax Monitor 3 og jeg undrer mig over om ikk der på brugtmarkedet kan findes en billig sub der ville gå fornuftigt sammen med ovennævnte? priside max 1000kr Der er masser af gode bud i 1500krs klassen, men ville lige høre om ikk der var nogen billigere som ikke nødvendigvis er en stor gang mudder? en lidt fast og fornuftig bund er at foretrække Håber vi kan sammensætte et udemærket lowlowbudget anlæg her, som spiller ok  Mvh René
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet Den må jeg hellere se nærmere på  Flere forslag er dog stadig velkomne  Mvh
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg vil kigge efter noget Audio Pro Cinema eller Allroom. Har haft dem på samme tid men desværre aldrig koblet sammen. Jeg har aldrig følt at M3 har haft brug for en sub. De går faktisk temmelig dybt til at være sådanne små bokse. Risikoen for at det går galt er større end chancen for det går godt. Held og lykke...
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne her fra cableman.dk rammer også ind i din prisklasse. Tillykke med dine Monitor III, som jeg synes spiller rigtig godt og forholdsvis dybt. Jeg synes de skulle tilspilles lidt inden der kom bas for alvor. Selvom den selvfølgelig ikke leverer dybbas som en gulvhøjttaler.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var netop pga dit review jeg lige synes jeg ville høre dem efter engang Hans J Projektet går ud på at finde noget anlæg der spiller ok til billige penge (sjovest hvis jeg kunne samle det fra ny, og det stadig var billigt).. Og til den pris M3erne kan fås til fra ny af, synes jeg de skulle have en chance ovenpå de gode udtalelser fra folk her fra h4a  Hvor meget power skal sådan nogle små banditter have? Er det nok at trække dem gennem den aktive sub? (fx en af ovennævnte)
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Det var netop pga dit review jeg lige synes jeg ville høre dem efter engang Hans J
Projektet går ud på at finde noget anlæg der spiller ok til billige penge (sjovest hvis jeg kunne samle det fra ny, og det stadig var billigt).. Og til den pris M3erne kan fås til fra ny af, synes jeg de skulle have en chance ovenpå de gode udtalelser fra folk her fra h4a 
Hvor meget power skal sådan nogle små banditter have? Er det nok at trække dem gennem den aktive sub? (fx en af ovennævnte)
|
|
|
Umiddelbart vil jeg gætte på, det kan lade sig gøre, at bruge dem via Eltax sub. Men hvorfor vil du det ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke nogen forstærker med pre-out
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare have SUB-out, hvilket de fleste surround recievere har, hvliken forstærker/reciever har du ?
Nå ja, nu så jeg lige din signatur du har Denon forstærkersæt.
En mulighed er du tilslutter SUB til speaker A og Eltax Monitor III til speaker B, hvis de kan være aktive samtidig.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg lige tage til efterretning ang Denonsættet... Har dog 2 andre forstærkere, den ene er en Sheng Ya A-802 og den anden er en Thule IA100 mkII.. Thulen ligger og venter på mig på posthuset... Ved ikke om der er en mulighed i thulen?  Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan altid finde en måde at presse en sub ind i sagerne. :P Derfor aktive subwoofere er dejlige. F.eks. har jeg et nr. 2 anlæg bestående af noget B&O på en gammel Akai-reciever som ikke har nogen fornemme udgange. - Jeg har bare brugt hovedtelefonudgangen som sub-out. :)
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super super.. Så mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg klemmer den ind på min nuværende forstærker  Men nu skal jeg lige have højttalerne hjem, have dem spillet til og dannet mig et indtryk, og så må jeg se hvad jeg gør derfra.. Synes bare det kunne være sjovt at sammensætte et ok velspillende anlæg med kun meget få år på bagen eller slet ingen og til en billig penge..  Altså bare et for sjov projekt jeg leger lidt med.. Hvis det bliver til noget melder jeg selvfølgelig tilbage med ustyr og pris på anlægget
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det er en sjov ide rskriver. :) I sidste instans kan du bruge en phono-splitter på indgangssignalet og sætte til subben. - Igen: hurra for aktive subwoofere med justérbar delefilter! :D
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |