| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej msg.
En EC AW-100 (dmb) vil snildt kunne drive dine Infinity'er. Ingen problemer der. Jeg tror endda, det vil være et ret godt match .
Mht dB og sager, er det ikke noget, du bør gå alt for højt op i, sålænge der er tale om udsving indenfor "normalområdet". En følsomhed på 87 dB er ikke særlig høj, men med en solid 100-watter med en stabil strømforsyning burde du absolut ikke have nogen som helst problemer i den retning... medmindre du skal spille en større gymnastiksal op med techno og 105 dB lydtryk.
Jeg har i flere år haft højttalere med en følsomhed omkring 83-88 dB, og ingen af dem har voldt problemer med de anvendte forstærkere.. pånær en lille rørfætter, som slet ikke havde kræfter til at lave noget fornuftigt.
PS. kan næsten ikke vente på i aften, hvor jeg sætter de nyindkøbte Holfi Thyra Charisma MK II op i stuen . Fat little ladies, they are...
PPS. Højttalernes følsomhed fortæller ikke noget særligt om, hvor højt de kan spille i praksis, blot hvor højt de spiller ved en given tilført effekt.
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|