Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Montana Monitor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OlympiaHT4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hej!

Har under någon månad använt min nya anläggning. Vill bara meddela att Montana Monitor spelar musik för hela slanten!!

Det är väldigt sällan man hör en stativhögtalare låta så stort. Det är rent nöje att komma hem efter en hård arbetsdag och sätta en platta med Lisa Nilsson, Fourplay eller varför inte Diana Krall på lite volym.

Blunda och du befinner dig på en liten klubb någonstans i världen...närvaro och rymd är goda ord om Montana Monitor...

Rekommenderas å de varmaste!

levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Velkommen i klubben.
Prøv også Twelwe Songs med Patti Smith, de nyere med Cecilie Nordby, Gitte Hænning (Jazz), K.D.Laing og sandelig også en CD jeg købte fordi den er så godt indspillet : The Neumanns Sing Swing - de står i stuen ! Samt Amy Winehouse ikke at forglemme, Gerry Mulligan, Renee Fleming, Ray Charles, cellokoncverter, violinkoncerter - ja de spiller bare hele dynen uden at kny. Også Patricia Barber: Mythologies. På skiverne med Patrcia Barber og Patti Smith er der mere bund i end højttalernes størrelse burde kunne lave - hvis man bedømmer dem på udseendet - hvad man absolut ikke skal. Jge har ogsåmulgihed fro at sætet en bililg subwoofer på, men det er ikke altid, jeg husker at tænde den, og da den kun siger noget et stykke under 100 Hz, er det oftest lige meget.
Montanaerne bliver bedre efter en måneds tilspilning hver dag.
Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik

levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

For pokker da, jeg glemte at nævne Jazz at the Pawnshop, hvor jeg har jubilæumspakken.
Jeg har selv været på Stampen, men nu behøver jeg ikke tage helt derop mere - hold da op, hvor det lyder godt - Montana at the Pawnshop... haha

Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik

OlympiaHT4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hej!

Tack för dina goda råd!

Skall testa några av dina plattor....

Och visst finns det plattor som levererar mer botten utöver vad man kan tro.... Monitorerna levererar mer bredd än vad som syns på storleken. Klart överraskande...frugan ville bestämt inte ha några stora högtalare i vardagsrummet. Efter en del letande har frun blivit glad och nöjd, (valnöt) och snygga stativ. Än har jag inte hittat något som slår Montana på musikalitet och det stora ljudet. Får lägga ut lite bilder senare!

Ha dé

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Ja, de lyder nærmest som et par gulvhøjttalere. Har du Olympia forstærker?

OlympiaHT4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Yepp!

Golvhögtalare i all ära...Monitorerna är en passande mix (och nu talar jag för familjens bästa)

En stor härlig Olympia HT4, ett mycket neutalt ljud med mycket kapacitet till att klara de mest påfrestande attackerna.

Jag är mycket nöjd, allt jag spelar ger en ny upplevelse och det är kul att titta igenom den gamla samlingen av plattor.

Full XLR, tilsammans med Olympia L-Mini och en Cary 303 för att få fart på signalerna

Musik är bomull för själen!

Vad har du själv? Några bilder?

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Mine Montanaer trækkes af en to år gammel 6x140 watts Yamaha receiver, som fødes af en Rotel-06 CD og en Luxman PD291 pladespiller. 2 sæt Rogers LS3/5a har jeg også med AB1 bas - og to uden basser. Montana Monitorerne er i lyst gyldent træ, men jeg har glemt hvad træsorten hedder. DEsværre er sub bas udgangen på receiveren ikke meget værd til musik, så den er skruet langt ned i frekvens og volumen, når den da er sat til. Overvejer hvad jeg kan gøre, for jeg vil ikke have flere apparater stående.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes