| Forfatter |
|
mikaelmogensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har solgt mine gamle Eltax Millenium højttalere, og leder efter et par velspillende højttalere med god fyldig lyd ,til en max pris på 1500,-
Hvad kan der anbefales for de penge, har set på nogen brugte bl.a Dali 104, Dali 4a, Dali 7 og et par Jbl LX800 samt Jbl LX55, men kan man evt. få noget billigt nyt, der spiller godt??
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok satse på at finde noget brugt..... Men der kan selvfølgelig godt findes et par ok højttalere til 1500.
Måske et par mindre kvalitets, i forhold til et par store discount papkasser, men noget egentlig bud hvad det evt. kan være.. Hmm tja.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et par system audio SA205, de plejer at ligge på ca 800 pr stk....?
Ja så er der Jamo, det var også en mulighed, A330 har jeg selv lyttet på, de var udmærket, de ligger på ca 750 pr stk.
Hmm Infinity ALPHA5 er måske det bedste bud, de koster 1200 for et sæt.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikaelmogensen skrev:
|
Hej jeg har solgt mine gamle Eltax Millenium højttalere, og leder efter et par velspillende højttalere med god fyldig lyd ,til en max pris på 1500,-
Hvad kan der anbefales for de penge, har set på nogen brugte bl.a Dali 104, Dali 4a, Dali 7 og et par Jbl LX800 samt Jbl LX55, men kan man evt. få noget billigt nyt, der spiller godt??
På forhånd tak!
|
|
|
Hejsa, afhængig af din definition af hvad der er godt så bliver det svært at finde noget nyt til 1500 kr. der samtidig er godt. Så længe midlerne er begrænsede er det smartere at tænke brugt, for det er den eneste reelle mulighed for at finde noget i den prisklasse. Samtlige af dem du nævner er gode bud til prisen. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Masti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 31 Januar 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv mine Dali 104 på 5. år nu, og kan ikke sige andet end jeg er meget tilfreds med dem. Skal dog når pengene er der, have nogle andre.
Dette er bestemt ikke pga. er de ikke er gode nok, men fordi jeg gerne vil prøve kræfter med sorround, og samtidig nænner jeg ikke at skille min Sony "etellerandet" ES, med mine Dali, da de efter min mening passer utroligt godt sammen. 
Kan klart anbefale Dali 104  __________________ Ingenting er lettere end at komplicere alting.
|
| Til top |
|
| |
kibidk Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både Dali 104 og Dali 7 har været meget populære modeller. Jeg har selv haft et par JBL LX55 som jeg var meget glad for, en helt fin højttaler med 10" bas og ganske udmærket lyd til små penge. Dem kan jeg godt anbefale. Og selv om bassernes kantophæng er af skumtypen, så er det vist ikke den slags som nemt mørner. Min lillebror har et mindre sæt fra samme serie, som blev købt omkring 1990 så vidt jeg husker, og de viser hvert fald ingen tegn på forandring i ophænget - men husk at tjekke det grundigt alligevel 
I øvrigt kostede LX55 blot 3600 kr/sættet dengang og har ikke været i produktion i 15 år eller så, så du burde kunne forhandle dig til en pris for sættet på 7-800 kr (i mine øjne hvert fald) hvis du beslutter dig for dem.
Ellers vil jeg bestemt også anbefale Dali 104, som også er en fin lille gulvhøjttaler med danske Vifa enheder.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså jeg ville helt sikkert anbefale dig et par Dali 109.. De kan spille kanont højt, og har en god dyb bass, samt en pæn diskant...En rigtig god højtaler, især til prisen!. altså et par 109 som front, og et par 104 som rear, så er du godt kørende ..
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set en annonce her på hifi4all, hvor en forhandler sælger et sæt kef 104/2 til 2000 kroner. Der får man god lyd for pengene, men det er jo desværre lidt over budgettet.
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 1500 kr. vil jeg anbefale Dali 450 - 2x6,5" .. 450 er fra den røde serie (dyre serie) hvorimod Dali 104 er fra den blå (billige) .. Dem har jeg selv haft indtil igår faktisk, jeg har ikke set hva de ligger i af pris lige pt. men 1500 kr. mener jeg de plejer at kunne købes til .. Efter min mening lyder de rigtig flot prisen taget i betragtning ..
Mvh Casper
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo også lidt an på hvad Mikael vil høre jo.. Så det ville jo være lidt lettere at høre hvad du hører normalt Mikael??..
For hvis du har Klassisk, Rock og sådan lign så vl jeg helt sikkert ligesom DJ anbefale Dali 450.. Men hvis du er lidt mere til noget med Bass, så helt bestemt 109..
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helt sikkert anbefale Dali 18 MK2.
Dali 18 er i min smag bedre end 109,909...
|
| Til top |
|
| |
kibidk Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft et par Dali 109 engang, og det er efter min mening en rigtig god all-round højttaler, som samtidig kan gøre stuen til et diskotek når der er fest. Men de kræver også efter min efaring, en meget kraftig forstærker for at yde sit bedste og ydnytte de to 10" basser. Og så skal de helst have godt med plads omkring sig.
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille perle som jeg syntes spiller bedre end Dali 104´og 505 er Infinity Primus 250.
Fona har nogle tilbage hvis du ringer rundt. Den er uhyre vellykket og det er utroligt hvad man får for de få penge den koster. __________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikaelmogensen Har du købt noget endnu?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmen skrev:
| mikaelmogensen Har du købt noget endnu?
|
|
|
| Profil: mikaelmogensen |
| Brugernavn: |
mikaelmogensen |
| Gruppe: |
Junior bruger  |
| Konto: |
Aktiv |
| Status: |
Offline |