| Sendt: 18 Februar 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at gøre en lang historie kort, så har jeg et problem med følgende udstyr: Marantz SR4300 2 x Dali Concept 8
Når forstærkeren skrues op til omkring -10, slår forstærkeren automatisk fra. Den går i en form for safe mode. Den bliver ikke for varm for problemet ligger et lidt andet sted. Jeg har forsøgt mig frem til, at det er min venstre Dali Concept 8 der foresager dette. Når der skrues højt op, tvinger den simpelthen forstærkeren i knæ. Hvis kun den højre er sat til eller et sæt Mission højttalere benyttes, forekommer fejlen ikke.
Jeg vil mene, at fejlen er opstået pga. et kabel. Den aften fejlen første gang forekom, blev en Harman Kardon forstærker og Mission højttalerne tilsluttet. Alt andet var forskelligt, undtagen højttaler kablerne - samme fejl skete og forstærkeren (Harman Kardon) gik i safe-mode.
Kablerne er nu skiftet, men det opstår stadig i setup'et med Marantz SR4300 og Dali Concept 8.
Så spørgsmålet er, kan det defekte kabel have lavet en permanent fejl på mine venstre Dali højttalere? Er det overhovedet realistisk og kan denne fejl udbedres? Hvad kan dette i øvrigt skyldes?
Jeg har tidligere spillet højt på højttalerne i forbindelse med et par arrangementer og der har aldrig hidtil været problemer.
På forhånd tak. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|