| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Et lille hifi-mirakel. Jeg har ligenu et par spritnye Klipsch Cornwall stående i mit drengeværelse.2 x 45kg vellyd.Hvordan er det så gået til....
For snart to år siden købte jeg et sæt System Audio 1280 og en Cayin 252B. Jeg synes det spillede skide godt, men med tiden savnede jeg noget punch fra SA'erne og syntes at lydbilledet var slankt uden en rigtig god bund. Jeg fik ved et tilfælde øje på Klipsch Cornwall høftalerne på nettet og forelskede mig med det samme. Det der retro-look og en 15' bas. Yes, Sir .. det var lige mig . Der blev læst en bunke anmeldelser og alle pegede i den rigtige retning.
Hvordan fanden fik jeg så hørt dem og ikke mindst , hvordan skulle det nogensinde kunne lade sig gøre at overtale min bedre halvdel til sådan en investering. Højtaleren er gigantisk med højde på ca 90 , dybde 40 og bredde på 65!! cm. Et halvstort køleskab. Det lykkedes mig imod alle odd's at få konen til at indse nødvendigheden af sådan et køb og jeg fandt en forhandler i Tyskland i byen Elze ved Hannover. Ingen i DK desværre også selvom Klipsch har købt Jamo. Nå..skide være med det, afsted måtte jeg. Vi tøffede af sted i mandags og landede i Elze hos Werner Enge, som er forhandler af Klipsch-højtalere og specielt Hertage serien indeholdende bla de berømte Klischhorns. Og de er i sandhed store skal jeg lige sige. Hørte dem dog ikke. Han havde indrettet flere demorum i sin villa ,og vi blev installeret med en kop kaffe i hånden og en svensk småkage i protein-skuffen, og så blev der pustet liv i et sæt Cornwalls. Lyden var som jeg håbede: Stort lydbillede med god bund og attack.
Nu er de så installeret i drengeværelset med min Cayin 252B og min gamle Sony X7ESD cd-afspiller. Jeg synes det spiller p***e godt.
Der findes helt sikkert mere korrekte high-end højtalerere til 30K. Men at høre Van Halen: 'Aint talking about love' fra deres debut-album på disse Cornwalls....oooohh for satan det lyder godt.
Så hvis du elsker musik , så sælg bilen, konen eller gå på pension at få råd til et par Klipsch Cornwall's . Umffff det er satme godt....
http://picasaweb.google.dk/KlipschMania/Cornwall
|