| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jon, og velkommen til
Jeg tror, som du lidt er inde på, at der er forskel på hvordan man "parrer" enhederne, producenterne imellem. Jeg har svært ved at forestille mig at Grado kan parre deres transducere inden for 0.05 dB i hele frekvensområdet og stadig sælge det færdige resultat for det som en SR-325 koster (men jeg kan tage fejl!). 1 dB over hele frekvensområdet lyder til gengæld ikke urealistisk for mig hvis man har bare nogenlunde styr på produktionen.
Om du vil have Grado eller Senneheiser eller AKG eller Beyer eller ? afhænger meget af hvad det er for et lydideal du gerne vil have. Hvis du vil have neutralitet, så er HD650 nok et meget godt bud (har dog ikke hørt 650'eren endnu), med AKG K1000 som en outsider. De Grado-modeller jeg har hørt (60, 80, 125, 225 i kortere eller længere tid), har ikke været specielt neutrale, men til gengæld meget dynamiske og gode til at formidle "nerven" i musikken. Her kan Sennheiser være så neutrale at det grænser til det kedelige. AKG's topmodeller er kendt for deres meget store lydbillede, som måske ikke er neutralt, men som efter min mening er meget imponerende at lytte til. Dette er selvfølgelig kun generelle betragtninger, der kan være store udsving i lydkarakteren mellem de forskellige modeller.
Uanset om du vælger Grado eller Sennheiser eller noget andet, så snyder du efter min mening dig selv hvis ikke du driver et par hovedtelefoner i den prisklasse med en separat forstærker.
Mht. til forhandlere, så er der en del der forhandler Sennheiser i København, men hvor mange der har HD650 på lager er et åbent spørgsmål. Jeg har ikke lige nogen bud...Tape Connection i Århus har til gengæld både Sennheiser og Grado. Desuden har Audio Consult på H.C. Ørsteds vej AKG (som bestemt ikke skal afskrives  ). Desuden så har Hifiklubben (ihvertfald i Lyngby), et mindre udvalg af Beyerdynamic.
/U.
|